Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Følger ladekabel med?

Startet av HKO, torsdag 28. april 2016, klokken 00:30

« forrige - neste »

HKO

Hei. Kjøpte meg en i3 for en ukes tid siden. Det er en 2014 modell som er kjøpt hos bilia. Ser flere steder at den blå type 2 til type to følger med bilen. Så en plass at den fulgte med de med hurtiglader pakken.
Tidligere eier sier han ikke har fått med denne kabelen. Kan det stemme?
Og kanskje ett dumt spørsmål. Hvilke ladestasjoner bruker denne kabelen. Har jeg bruk for den? Ser den koster nesten 5 tusen originalt.

Trond.m

#1
Type 2 kabel skal følge med bilen. Det eneste jeg er litt usikker på er om den bare følger med hvis bilen er utstyrt med pakken som inneholder hurtiglader og 32A AC lader. Men jeg antar at bilen din har hurtiglader. Prisen du oppgir til 5000 kr er feil. Jeg fikk også oppgitt denne prisen ifb. kjøp av BMW Hybrid som kan bruke samme kabel. Men da jeg protesterte fant de ut at den kostet 2400. Du trenger ikke kjøpe original kabel, da det du trenger er en 32A type 2- Type 2 kabel (forutsatt at bilen har 32A lader). Disse kablene benyttes på en del nyere offentlige ladere som ikke er utstyrt med kabel. Disse type 2 ladestasjonene er også ofte benyttet på kjøpesenter og som supplement til hurtigladerne ved kommerselle ladestasjoner. Jeg vil absolutt anbefale at du har med deg en slik kabel i bilen på langtur, da det hender at hurtigladere er ute av drift. Det er i seneste laget for forrige eier å klage på manglende kabel, men det er verd et forsøk. Kabelen skulle ligget i bilen i en pappeske, men det er jo mulig at de ved en feil har glemt å legge den inn i bilen. Man klager jo ikke på at noe mangler før man faktisk blir oppmerksom på en mangel, og formelt sett har man 5 års reklamasjonsrett. Men problemet her er jo at det er umulig å bevise at denne ikke lå i bilen for 2 år siden.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Bilia leverer med type 2 kabel ja. Mulig det finnes en utleveringslogg på bilen som sier noe om kablene skulle vært utlevert eller ikke, hvis man gidder å gå den runden da for å spare 2 lapper...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

HKO

Jeg kommer nok ikke til å legge ned så mye arbeid. Jeg spurte forrige eier om han kunne høre med bilia. Siden han var så sikker på at den ikke fulgte med.
Blir hvertfall en tapt sak om jeg kommer som eier nr 2 og sier at forrige eier sa at bla bla. :)

Klykken

Sitat fra: HKO på torsdag 28. april 2016, klokken 08:32
Blir hvertfall en tapt sak om jeg kommer som eier nr 2 og sier at forrige eier sa at bla bla. :)
Det vet du jo ikke før du har tatt en telefon til de og hørt. De 2minuttene kan jo spare deg for et par lapper. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

HKO

Det er sant. Forøvrig så hadde tidligere eier nå snakket med bilia. De påsto at den fulgte ikke med i 2014. Kan noen bekrefte eller avkrefte det?

bromm

Sitat fra: HKO på torsdag 28. april 2016, klokken 11:10
Det er sant. Forøvrig så hadde tidligere eier nå snakket med bilia. De påsto at den fulgte ikke med i 2014. Kan noen bekrefte eller avkrefte det?
Da kan du ta dem på løgn - alle vi som fikk bil helt fra starten (min ble levert 6/3-14), fikk med kabelen. Men det var noen som ikke fikk den med bilen, og da ble den levert ut senere. Så her har du en god sak ovenfor Bilia. Du kan dobbeltsjekke dette med Sulland-forhandlere som leverer i3 ;)

Jorgensen

Sitat fra: HKO på torsdag 28. april 2016, klokken 11:10
Det er sant. Forøvrig så hadde tidligere eier nå snakket med bilia. De påsto at den fulgte ikke med i 2014. Kan noen bekrefte eller avkrefte det?

Jeg kjøpte bil i mars 2014 (Bavaria Økern) og jeg fikk med en 32A Type2 kabel (BMW kabel i blå farge)
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Trond.m

#9
Det høres rart ut at ikke kabelen skulle følge med. Jeg ville ringt til BMW kundeservice for å få sjekket det opp.

Jone

Sitat fra: bromm på torsdag 28. april 2016, klokken 11:26... Men det var noen som ikke fikk den med bilen, og da ble den levert ut senere. ....
Jeg hentet ut bilen 4 februar -14, og da var ikke den blå kabelen klar fra BMW. Ved overlevering fikk jeg beskjed om å sjekke innom delelageret etterhvert og hente den ut. Jeg somlet litt (hadde ikke behov for kabelen) og hentet den ut fra delelageret i juni samme år. Ingen tvil om at den skulle følge med bilen da, såfremt en hadde bestilt "32A AC+hurtiglader DC"-opsjonen.

HKO

Tusen takk for svar.
Det erHurtigladning DC 4U7 og Hurtigladning AC 4U8. Regner med det er en av de dere mener?

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sandpusher

Hentet min den 1/7-2014, kabelen fulgte med.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Ingeniøren

#14
Sitat fra: HKO på torsdag 28. april 2016, klokken 11:10
Det er sant. Forøvrig så hadde tidligere eier nå snakket med bilia. De påsto at den fulgte ikke med i 2014. Kan noen bekrefte eller avkrefte det?

Da har du og forrige eier en veldig god sak. De har bekreftet at de har gjort en feil, og ikke levert den ut. Da er det bare å reklamere på manglende levering og få de til å skaffe deg en kostnadsfritt. Går ikke det så tar du kontakt med BMW Norge.

Så sorry, Elektrolux, da blir det nok ikke noe salg  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA