Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen ble kontaktet av Tesla i det siste?

Startet av stranger1891, mandag 18. april 2016, klokken 17:07

« forrige - neste »

Merko

Dagen etter reservasjon, bestillte jeg en prøvekjøring på Model S, da jeg aldri har vært i en tesla før, så ville få litt "feeling" på det.

Men har ikke blitt kontaktet ang model 3 enda.
eneste eposten jeg har fått er om jeg var fornøyd med prøvekjøringe



Gav jo selvsagt full score på alle punkter ;)
..Venter på Tesla Model 3.

Handyman

Sitat fra: Merko på onsdag 27. april 2016, klokken 00:42
Dagen etter reservasjon, bestillte jeg en prøvekjøring på Model S, da jeg aldri har vært i en tesla før, så ville få litt "feeling" på det.

Men har ikke blitt kontaktet ang model 3 enda.
eneste eposten jeg har fått er om jeg var fornøyd med prøvekjøringe



Gav jo selvsagt full score på alle punkter ;)
....borsett fra på særskrivingsfeilen da ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mazzbot

Tror tesla har ekstremt lite å gjøre .. har fått innvilget prøvekjøring Bergen - Voss - Bergen . Litt sykt å sende ut en 23 år gammel person ut på tur med en bil til nesten 1 mill !!
Tesla model 3 reservert 31/3 .

e-curious

Salget av model-S har gått ned med 54% siden i fjor, i følge artikkel i Motor.  Kan vel kanskje ha med prisøkning og model3 å gjøre?

https://www.motor.no/artikler/den-nye-elbil-favoritten/

Arha

Sitat fra: e-curious på lørdag 30. april 2016, klokken 13:42
Salget av model-S har gått ned med 54% siden i fjor, i følge artikkel i Motor.  Kan vel kanskje ha med prisøkning og model3 å gjøre?

https://www.motor.no/artikler/den-nye-elbil-favoritten/

Tesla produserer vel det det de kan av biler, og har vel fremdeles ventelister.  Når så stadig mer av produksjonen går til resten av verden, blir det naturlig nok mindre igjen til det norske markedet.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

trykkertor

Det er jeg uenig i. Synes Model S har meget kort ventetid. Sjelden mer enn 3 måneder for tiden.
Snakker vi derimot små-bilene som E-Golf, KIA Soul (som ikke skal være grå), og noen andre, så er det fort opp mot et halvt år og mer i ventetid.
Leaf i standardfarger er vel det som går raskere å levere enn Model S.

trykkertor

Sitat fra: Arha på lørdag 30. april 2016, klokken 15:23
Sitat fra: e-curious på lørdag 30. april 2016, klokken 13:42
Salget av model-S har gått ned med 54% siden i fjor, i følge artikkel i Motor.  Kan vel kanskje ha med prisøkning og model3 å gjøre?

For min del er det nok prisøkningen som stoppet meg.
Var litt mør på en 70D med 7-seter og vinterpakke i høst.
Men ble avventende.
Så hver gang jeg var inne for å "konfigurerer" bilen på nytt, steg og steg den i pris.
Nå koster samme konfigurasjonen meg ca 80.000,- mer enn i høst, for samme bilen. Så da blir det uaktuelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA