Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen ble kontaktet av Tesla i det siste?

Startet av stranger1891, mandag 18. april 2016, klokken 17:07

« forrige - neste »

stranger1891

Ja, tittelen sier det.

I dag ble jeg kontaktet av Tesla-Alnabru og han som ringte spurte meg om jeg lurer på noe ifht. min TM3 reservasjon!

Er det ikke litt rart å gjøre det så tidlig ?

Ipadjove

Kanskje de ligger foran skjema og snart er klare? :D

bruisepristine

Ble også ringt for en liten time siden, rakk ikke svare men regnet med det gjaldt reservasjonen :) De har vel lite å gjøre om dagen, salget har jo falt over 50% fra samme tid i fjor http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/braastopp-for-tesla-salget/a/23661488/
i-MiEV 2013
MG4 2023

Ipadjove

Nå ringte de hit også. Bare lurte på om jeg lurte på noe angående M3. Men mine spørsmål kunne han ikke svare på, ble ikke noe særlig klokere :p Ja kanskje du har et poeng der. Forholdsvis tomt i butikken for tiden.

Arha

Ble oppringt på fredag med spørsmål om jeg lurte på noe ang reservasjonen, og fikk tilbud om prøvekjøring av Model S.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

asbkar

Ringe meg nettopp (dvs mobilsvarern min) og gratulerte med reservasjon av model 3, og i den forbindelse lurte de på om jeg ville komme og prøvekjøre model S. Sikkert blitt litt stille der ja...
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

fantonsen

Nå fikk jeg også nettopp et slikt anrop, men som jeg ikke fikk besvart.

Og like etter dukket denne opp i mailboksen:
SitatVi i team Tesla Bergen gratulerer deg så mye med reservasjonen av Model 3, og ønsker deg hjertelig velkommen til Tesla-familien!

Du har tatt et viktig steg i retning mot å hjelpe verden over til bærekraftig energi.

Har du prøvekjørt en Model S tidligere? Mens du venter på Model 3 vil vi gjerne la deg oppleve teknologien vi har på veiene i dag, så du får en følelse av hva du har i vente.

Ikke nøl med å ringe meg eller svare på denne mailen hvis du ønsker å booke en prøvekjøring av Model S. Det anbefales i aller høyeste grad!

Så dette virker mest som et salgsfremstøt mot model S på bakgrunn av vår interesse for model 3.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Mazzbot

Fikk også samme mail og de hadde prøvd å ringe meg .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

georglu

De prøver seg vel på litt klassisk mersalg vil jeg tro. Friste med en Model S mens vi venter spent på Model 3. Vil dog anta at de fleste som er i markedet for en Model 3 ikke er i markedet for en Model S. Ellers hadde de vel kjøpt allerede?

Personlig tar jeg meg selv i å snuse på en Model S støtt og stadig, men fornuften sier at det er en for dyr bil for vårt bruk (langkjøring til hytte/feriebolig noen få ganger i året og bittelitt småkjøring i Oslo-området 1-2 ganger i løpet av to uker).
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

RuneW

Sitat fra: georglu på tirsdag 19. april 2016, klokken 15:01
De prøver seg vel på litt klassisk mersalg vil jeg tro.

Det må da være en forsvinnende liten andel som vil finne på å "kjøpe TMS over telefonsalg" på denne måten. EN ting er å kjøpe et abonnement på et blad for 500,- - en helt annen ting å kjøpe en (overpriset) bil til nærmere en million. Skjønner ikke at de gidder en gang...

Men det er vel ikke så mye å drive med for tiden da...

De har ikke ringt meg enda, men om de gjør det skal jeg si jeg er interessert om jeg får en TMS til TM3-pris.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

georglu

Tja. Om de får solgt én TMS for hver tusende TM3-bestilling på verdensbasis, så det er det minst 400 nybestillinger av TMS for det nåværende anslaget av reservasjoner (etter sigende minst 400.000). Hvis vi antar en snittpris på TMS til $90.000 (startprisen er $76.000 uten insentiver) gir det en økt omsetning på $36 millioner. For et selskap som Tesla som blør millioner av dollar hver eneste dag, så er dette sårt tiltrengte midler som kan hjelpe dem å holde seg flytende inntil selskapet går i pluss (kanskje etter 2020?).
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

krister461

Tviler på at de gjør dette for å selge Model S. Det er vel heller for at reservasjonsholdere skal føle seg ivaretatt. Er sikkert mange som ikke henger på forumet her som har mange spørsmål om hva de har reservert. :-)

Ellemelle

Sitat fra: RuneW på tirsdag 19. april 2016, klokken 15:31
Det må da være en forsvinnende liten andel som vil finne på å "kjøpe TMS over telefonsalg" på denne måten.
Målet er ikke å selge bilen over telefonen, men å få deg til å prøvekjøre en TMS. Har man først prøvekjørt en Tesla får man varige mèn, og er et mye lettere offer ved neste anledning (f.eks lavere dollarkurs eller lignende)

ladov

Jeg ble oppringt i dag, jeg hadde ikke tid til å prate stort men han fikk da nevnt at autopilot-funksjonene begynner å bli veldig bra..

Jeg tror de går bredt ut, litt for at vi skal føle oss ivaretatt, litt for å fiske etter mersalg men også litt for å friste oss til å 'legge på litt' når vi endelig får tilgang til TM3-konfiguratoren. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Mazzbot

Noen som har prøvekjørt lenger enn 30 min til en time ? Har lyst til å prøve kjøre den fra Bergen - Voss - Bergen

3 gang jeg skal prøvekjøre .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA