Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp? Revers problem!

Startet av Legobil, fredag 15. april 2016, klokken 19:47

« forrige - neste »

Legobil

Hei, har akkurat gått til innkjøp av en buddy. Fantastisk gøy bil, men hadde vært enda kulere om den hadde hatt revers! Får lys i bryter men bil går bare framover. Noen tips til hvor jeg kan starte å feilsøke? Spørsmål 2. Deler til buddy  (bremse deler o.l hvor er det best og bestille slikt? På forhånd takk

ØysteinBuddy

På venstre side oppunder dashbordet sitter bilens car-controller. (sølv eller svart boks) skru løs det grå dekselet og ta ned modulen.
Koble av jp1, kontakten helt til venstre mot førerdøren og sett tilbake igjen.
Se om det virker :)
Deler kjøpes ofte fra Røhneselmer Røa eller Buddy Electric på Økern.

Øystein
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

Legobil


Legobil

Da har jeg prøvd og koble fra CC uten hell, har også skiftet ut kabelsko på alle ledninger på batterier da disse var dårlig. Men revers har jeg ikke. Noen flere der ute som kan ha tips eller innspill?

HenryJac

Fiat deler passer også, gode gamle Fiat Panda om jeg husker riktig.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

tom

Hadde det samme problemet en gang og da var det noe så dustete som at en sikring falt ut;)
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Legobil

Hei, takker for god hjelp og gode tips. Problemet var CC.  Åpnet den og ved det ene releet var det masse Eir. Skiftet CC og alt er i orden

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA