Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstremt lang ventetid på utbedringer i Bergen

Startet av Shmeck, onsdag 13. april 2016, klokken 14:27

« forrige - neste »

Shmeck

Hei,

Long time lurker. First time poster.
Jeg har nettopp vært i kontakt med Tesla Bergen for å få korrigert bakre høyre dørhåndtak som nekter å hoppe ut samt en liten feil med skjermen. Fikk da beskjed om at døren blir fikset først i juni og skjermen så sent som september. Jeg sliter litt med å svelge dette, så lurer egentlig på hvilke erfaringer folk her inne har med ventetid på service? Bør jeg riste i noen bur for å få fart på sakene? Skjønner at de har mye å gjøre, men 2 mnd for å få korrigert en så alvorlig feil som dørhåndtak syns jeg er for ille.

Shmeck

fonberg

Høres egentlig ikke så ekstremt ut for meg - verkstedene prioriterer rimelig nok feil som innebærer eller kam føre til driftsstans. Jeg ville passet på at feilene blir registrert og time for utbedring avtalt hos Tesla, og om det dukker opp noe alvorligere feil på bilen i mellomtiden så pass på å henvise til de avtalte timene og at du ber dem se om de kan fikse småfeilene med det samme de har bilen inne.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

tonl

Velkommen til Tesla verden. Er det ikke problem med lading, lekkasje fra panotaket eller ting som har med driften av bilen å gjøre, vil ikke hver enkelte småting bli prioritert....

Mdah

Sitat fra: tonl på onsdag 13. april 2016, klokken 14:48
Velkommen til Tesla verden. Er det ikke problem med lading, lekkasje fra panotaket eller ting som har med driften av bilen å gjøre, vil ikke hver enkelte småting bli prioritert....

Veeeeel. Lekkasje fra panotaket er neppe så alvorlig ifølge Tesla. Meldte fra om lekkasje til Tesla (Oslo Nord) i desember 15, fikk time primo april, som ble dagen før avtalen ble utsatt til medio mai 16.... Ny bil til 900K som lekker som en sil ned på stakkars medpassasjer. Må si jeg føler meg skikkelig ivaretatt av Tesla.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

kjølholdt

Bruker tesla bergen. Ja bestilte service for 4 mnd siden ,men hadde driftsstans för påske.(batteriet tok kvelden)Da heiv de seg rundt og gjorde det de kunne for å utbedre.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Cookie Monster

Sitat fra: Mdah på onsdag 13. april 2016, klokken 15:25
Sitat fra: tonl på onsdag 13. april 2016, klokken 14:48
Velkommen til Tesla verden. Er det ikke problem med lading, lekkasje fra panotaket eller ting som har med driften av bilen å gjøre, vil ikke hver enkelte småting bli prioritert....

Veeeeel. Lekkasje fra panotaket er neppe så alvorlig ifølge Tesla. Meldte fra om lekkasje til Tesla (Oslo Nord) i desember 15, fikk time primo april, som ble dagen før avtalen ble utsatt til medio mai 16.... Ny bil til 900K som lekker som en sil ned på stakkars medpassasjer. Må si jeg føler meg skikkelig ivaretatt av Tesla.

Dra innom Tesla og spør om du kan få Tesla regnfrakk og regnhatt ;D

Men sånn litt mer seriøst, ja trasige greier og virker veldig jalla når det lekker vann inn i bilen. Har ikke panotak, men fikk lekkasje i bakluka etter de hadde fikset noe annet. Leverte bilen hos de og sa jeg henter den ikke før den var tett. Helt uaktuelt å kjøre rundt i en bil som lekker vann.
Prøv det samme før bilen blir full av mugg og jævelskap.

2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

krl

I rett temperatur, så tar det få dager før mugg utvikler seg. Så det er en fordel å få fikset dette så fort som overhodet mulig..

Cookie Monster

Ja å rett temperatur og fuktighet er i disse dager. Har fått mugg i garasjen nå, blomstret opp på bare få dager så har drevet med å spraye på div produkter for å ta det bort samt tørke opp der. Men blomstrer opp fort som fy igjen men ser ut som jeg har fått kontrollen nå ved å sette inn en avfukter.

Glad jeg ikke har det inni bilen i det minste.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

ihlhaug

Bestilt i april og time i juni er jo SUPERT! Jeg bestilte time i november og den skal inn neste uke, 5 mnd ventetid. Dette er normalt dessverre, men de tar jo bilen inn tidligere hvis det er noe som haster.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

rsomby

Sitat fra: ihlhaug på torsdag 14. april 2016, klokken 12:25
Bestilt i april og time i juni er jo SUPERT! Jeg bestilte time i november og den skal inn neste uke, 5 mnd ventetid. Dette er normalt dessverre, men de tar jo bilen inn tidligere hvis det er noe som haster.

Supert sier du, jeg slår den! Den 13 november fikk jeg time for utbedringer 23 mai. Er jo snart bare 1mnd igjen å vente...

Mdah

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 13. april 2016, klokken 19:31
Sitat fra: Mdah på onsdag 13. april 2016, klokken 15:25
Sitat fra: tonl på onsdag 13. april 2016, klokken 14:48
Velkommen til Tesla verden. Er det ikke problem med lading, lekkasje fra panotaket eller ting som har med driften av bilen å gjøre, vil ikke hver enkelte småting bli prioritert....

Veeeeel. Lekkasje fra panotaket er neppe så alvorlig ifølge Tesla. Meldte fra om lekkasje til Tesla (Oslo Nord) i desember 15, fikk time primo april, som ble dagen før avtalen ble utsatt til medio mai 16.... Ny bil til 900K som lekker som en sil ned på stakkars medpassasjer. Må si jeg føler meg skikkelig ivaretatt av Tesla.

Dra innom Tesla og spør om du kan få Tesla regnfrakk og regnhatt ;D

Men sånn litt mer seriøst, ja trasige greier og virker veldig jalla når det lekker vann inn i bilen. Har ikke panotak, men fikk lekkasje i bakluka etter de hadde fikset noe annet. Leverte bilen hos de og sa jeg henter den ikke før den var tett. Helt uaktuelt å kjøre rundt i en bil som lekker vann.
Prøv det samme før bilen blir full av mugg og jævelskap.

hehe ja Tesla burde kanskje levert med litt regntøy som standard. Bilen er parkert i garasje og jeg unngår om mulig å kjøre i regn. La faktisk Gladpack på taket sist bilen måtte stå ute en regnversdag. Anbefales!
Har hatt noen runder med Tesla om dette og aksepterer nå at jeg må vente. Jeg har fått skriftlig svar om at ev. innetak og skinnsete byttes/utbedres om vannskade oppstår.

Alle forstår at biler som ikke flytter på seg må prioriteres, men trodde aldri jeg skulle oppleve slik elendig service. At jeg som kunde må mase og gnåle for å få utbedret feil av denne typen ble jeg som ny Tesla eier svært overrasket over. Tror Tesla bokstavelig talt har tatt seg vann over hodet :P, så jeg droppet mine planlagte 2 stk Model 3 bestillinger av frykt for å få en bil med feil..
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Hodetelefoner

Sitat fra: Mdah på torsdag 14. april 2016, klokken 15:53
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 13. april 2016, klokken 19:31
Sitat fra: Mdah på onsdag 13. april 2016, klokken 15:25
Sitat fra: tonl på onsdag 13. april 2016, klokken 14:48
Velkommen til Tesla verden. Er det ikke problem med lading, lekkasje fra panotaket eller ting som har med driften av bilen å gjøre, vil ikke hver enkelte småting bli prioritert....

Veeeeel. Lekkasje fra panotaket er neppe så alvorlig ifølge Tesla. Meldte fra om lekkasje til Tesla (Oslo Nord) i desember 15, fikk time primo april, som ble dagen før avtalen ble utsatt til medio mai 16.... Ny bil til 900K som lekker som en sil ned på stakkars medpassasjer. Må si jeg føler meg skikkelig ivaretatt av Tesla.

Dra innom Tesla og spør om du kan få Tesla regnfrakk og regnhatt ;D

Men sånn litt mer seriøst, ja trasige greier og virker veldig jalla når det lekker vann inn i bilen. Har ikke panotak, men fikk lekkasje i bakluka etter de hadde fikset noe annet. Leverte bilen hos de og sa jeg henter den ikke før den var tett. Helt uaktuelt å kjøre rundt i en bil som lekker vann.
Prøv det samme før bilen blir full av mugg og jævelskap.

hehe ja Tesla burde kanskje levert med litt regntøy som standard. Bilen er parkert i garasje og jeg unngår om mulig å kjøre i regn. La faktisk Gladpack på taket sist bilen måtte stå ute en regnversdag. Anbefales!
Har hatt noen runder med Tesla om dette og aksepterer nå at jeg må vente. Jeg har fått skriftlig svar om at ev. innetak og skinnsete byttes/utbedres om vannskade oppstår.

Alle forstår at biler som ikke flytter på seg må prioriteres, men trodde aldri jeg skulle oppleve slik elendig service. At jeg som kunde må mase og gnåle for å få utbedret feil av denne typen ble jeg som ny Tesla eier svært overrasket over. Tror Tesla bokstavelig talt har tatt seg vann over hodet :P, så jeg droppet mine planlagte 2 stk Model 3 bestillinger av frykt for å få en bil med feil..
hadde det ikke vært bedre å droppe panorama tak på S? :) 

rsomby

Jeg har også hatt litt småtrøbbel med takluken hvor den bare går ned på ene siden i minst 50% av tilfellene. De har hatt 3 forsøk på utbedring som endte med bla bytting av hele luken. Men har ikke hatt lekkasje.

Jeg bestilte bil nr 2 uten panotak. Årsaken til det var at jeg ikke ønsker problemer med luken som brukes lite uansett i bergen, og delvis pga mindre støy. Gikk også vekk fra 21" for å få ned støynivået et hakk til. Men pano og 21" er uansett mye penere enn alternativene, men fornuften gikk seirende ut denne gangen.

storform

Bergen har ekstreme ventetider, ja! Da jeg snakket med de for noen dager siden, sa de at det "hadde hopet seg litt opp". Men slik har det vært ihvertfall siden jeg fikk bilen i fjor sommer. Tør ikke å tenke på hvordan situasjonen blir når Model 3 kommer. Halvt års ventetid nå, ett års ventetid med Model 3???????
Tesla Model Y, Pearl White - 2023
Tesla Model 3, Midnight Silver - 2019 SOLGT
Tesla Model S85, Midnight Silver - 2015. SOLGT
Kia Soul EV Exclusive, Caribbean Blue - 2015. SOLGT

o.b.lix

Siden det er 2 år til model 3 kommer, bør de ha tid på seg til å få tak i flere flinke folk.

Problemet er vel at det utdannes for lite elbilmekanikere her i landet...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA