Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaring med disse importørene 30 kwt Leaf

Startet av Goggen123, torsdag 04. august 2016, klokken 21:40

« forrige - neste »

Goggen123

Trading.as hoder til på Jessheim, noen som har erfaring med å handle derfra?
Ser de har flere modeller, ok pris
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=77877235

Blir vel ca samme pris som hos Nissan med Agro rabatt.
Ser jo ut som disse har alt Nissan modellene har, ekstra ladekabel, 17" felger, Bosetting sound etc.
Er det noe å passe på her, noen forskjeller som ikke synes umiddelbart i spesifikasjonene?

leafnor

Sett samme, også disse http://www.ecocar.no/ har 30kwt Tekna i samme prisleie.

Eneste er vell lyktespylere som ellers er på norsk bil. Forøvrig har vist ecocar også 6,6 kW lader i sine til samme pris. Frister å kjøpe, eneste aber er om det noen garantisaker som oppstår og så "vil ikke" lokal forhandler ta i saken uten å måtte krangle.
Men sannsynligheten er vell nær null at det er noe galt, for bilene har lite eller ingen feil.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Goggen123

Den mest åpenbare forskjellen, la jeg ikke merke til først. .Men ser jo nå at garantien er 5 år/100000km, mens kjøp hos Nissan gir 8 år/160000 km. (På min 75% gjenstående kapasitet på  batteri). Den slagsom forskjeller er kanskje et poeng for meg, som førstegangs elbil-kjøper.

nr1rayner

Biler som selges ny i Norge skal få ekstra understellsbehandling, det regner jeg med mangler på disse.
Så du kan vel plusse på ca 5.000 der.
Så kommer vel som regel vinterhjul i tillegg..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

Vinterdekk må vell kjøpes til også på nye hos "norsk" forhandler.
Rustbeskyttelsen, vell min til nå 4 år gamle er uten slik og ser så langt rimelig OK ut, men med litt kaldgalvanisering som en kan kjøpe 60 bokser av for 5000,- er det for meg heller å foretrekke, men krever egeninnsats.

Eurocar har jeg vært kjapt i kontakt med, de har et par demobiler som er vell halvåret og ikke gått "noe" til 44.000 mindre enn tilsvarende ny. 6 kW lader, og metallic lack, Tekna.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Mazzbot

Jeg kjøpte ny 24kwh leaf hos ecocar ifjor. Ikke noe å si på de ..
Tesla model 3 reservert 31/3 .

nr1rayner

Det skal sprøytes i hulrom, dører osv, plasser man ikke kommer til med en vanlig spayboks, men de med slange dekker vel det meste..
Men, drar man hos noen som driver med det, og betaler de ca 5.000 for det, kan det godt hende at den er vesentlig bedre beskyttet enn de "norske".
Sinksprayen ser ut til å holde veldig godt på kalipre, men slipper svært lett på traversen, så den har vel generelt dårlig vedheft..?
Linolje skal være bra
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

EV-FTW

Norske biler , hvertfall min, ble levert ferdig understellsbehandlet og med vinterdekk på lettmetallfelger inkl. I prisen. Jeg fikk også krom pakke med i prisen.

Og da Norsk bil med 8 år garanti på
Batteri.

Veldig fornøyd med det!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Bjoris

#8
Vanskelig å forstå hvorfor en vurderer importert når en får ny norsk til samme pris eller rimeligere? Vi gav 243.996 for vår eks vinterdekk som vi kjøpte utenom for Kr  10.000,-, kunne fått rimeligere, men ville ikke ha jallafelger som en fort får hos importørene som skal ha prisene lavest mulig. Import har jo bare 3 års garanti på bilen og 5 år på batteriet?

blackleaf1

Rustbeskyttelse er vel å ta hardt i, koster kr: 2000,- og er oversprøyting.
Atle
Lindås

Goggen123

Sitat fra: bjoris på mandag 08. august 2016, klokken 00:09
Vanskelig å forstå hvorfor en vurderer importert når en får ny norsk til samme pris eller rimeligere? Vi gav 243.996 for vår eks vinterdekk som vi kjøpte utenom for Kr  10.000,-, kunne fått rimeligere, men ville ikke ha jallafelger som en fort får hos importørene som skal ha prisene lavest mulig. Import har jo bare 3 års garanti på bilen og 5 år på batteriet?

Leveringstid, et vesentlig poeng for mange bilkjøpere

EV-FTW

Sitat fra: blackleaf1 på mandag 08. august 2016, klokken 09:54
Rustbeskyttelse er vel å ta hardt i, koster kr: 2000,- og er oversprøyting.


Hos meg ble det sprøytet beskyttelse inn i alle hulrom, i motorrom, inni panser osv.

Så er nok mer enn bare en oversprøyting. Hvertfall hos meg.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA