Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan fornye abonnementet på Z.E. Connect/Mobilapp

Startet av Jan-Atle, tirsdag 07. september 2021, klokken 19:54

« forrige - neste »

minibiti

Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Svein_H

OK, bilen ladet 22-03 iht ladeplanleggeren sist natt også, og det er jo bra, men uten SMS-oppdatering blir det litt slitsomt i lengden å måtte fly ut i garasjen morgen og kveld for å sjekke status.

Var på vei til å sende en mail til Renault da jeg kom hjem fra jobb i ettermiddag, men tenkte jeg fikk sjekke R-Link Store en gang til først. Og jø så fyse, der var pinadø My ZE Connect tilbake på menyen!

Nå har jeg fornyet både Connect og Inter@ctive for et år til, så i løpet av et par dager finner vi fort ut om det fortsatt er liv laga  :)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Svein_H

I går kveld kom også SMSene tilbake uten at jeg behøvde å gjøre noenting, så nå er vi good to go et år til! :)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Jan-Atle

Hva har du gjort for å få SMS varsling?
Ladeplanlegging fra appen fungerer ikke hos meg. Må noe gjøres for å få det til å fungere?
Jeg får lest ladestatus.

Svein_H

Har du mistet SMS-varslingen, eller har du aldri hatt den? Jeg aktiverte det i appen (Mine opplysninger -> Mine varsler -> <velg bil>, og siden har det bare funket. Har alltid mistet SMS-varslingen når abonnementet utløper, men etter fornying kommer den tilbake automatisk. Merk at det krever aktivt abonnement på både Connect (for SMS-varsling) og Inter@ctive (for ladeplanlegging), det tok litt tid før jeg fant ut akkurat det.

Hvis du har abonnement på begge disse, og du fortsatt ikke får brukt ladeplanleggeren i appen, ville jeg prøvd å skru den av og så på igjen i appen. Deaktiver planleggeren, og la det gå litt tid slik at bilen faktisk får det med seg (enten ved at du får SMS om at bilen starter lading, eller at du går ut i bilen og sjekker). Jeg ville gitt det hvertfall en halvtime-times tid. Deretter kan du prøve å aktivere den igjen, sette de daglige innstillingene og trykke Lagre, og så vente litt på at bilen skal få det med seg igjen. Har du aktivert SMS-varsling vil du da få melding om at ladingen har stoppet (så sant du ikke er i tidsrommet hvor du har planlagt lading da), ellers kan du gå ut i bilen og sjekke.

Litt av cluet her tror jeg er å gi systemet litt tid til å reagere, og ikke begynne å gjøre endringer på nytt for tidlig hvis det ikke skjer noe. Jeg slet med det der tidligere, og hadde alt for lite tålmodighet før jeg begynte å fikle og endre på ting for å få det til å funke, med det resultat at jeg bare ødela mer for meg selv  :D
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Helge

Er det mulig det snakkes litt forbi hverandre (Jan-Atle - Svein_H) her nå? ...med hensyn til My ZE Connect  VS  My Renault ?

Vi har brukt My Renault appen og den tar det i følge Motorforum opptil 7 dager få få aktiv/fungerende mot bilen igjen etter at man bestiller forlengelse/ny avtale. Så var ikke tilfellet på den ene av våre der det tok nesten 2 uker, men der spilte nok ny/byttet kommunikasjonsmodul i bilen en rolle tenker jeg.
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Svein_H

Sitat fra: Helge på fredag 09. juni 2023, klokken 16:23Er det mulig det snakkes litt forbi hverandre (Jan-Atle - Svein_H) her nå? ...med hensyn til My ZE Connect  VS  My Renault ?

Vi har brukt My Renault appen og den tar det i følge Motorforum opptil 7 dager få få aktiv/fungerende mot bilen igjen etter at man bestiller forlengelse/ny avtale. Så var ikke tilfellet på den ene av våre der det tok nesten 2 uker, men der spilte nok ny/byttet kommunikasjonsmodul i bilen en rolle tenker jeg.

Godt mulig det snakkes forbi hverandre, det skjer jo rett som det er.  :)

Jeg har aktivert ladekalender og varsling i My Renault appen, men for at det skal virke betinger det abonnement på begge tjenestene My ZE Connect og My ZE Inter@ctive. Det er deaktivering/aktivering i appen jeg tenker på, hvis man ikke får det til å virke. Personlig har jeg aldri opplevd særlig forsinkelse etter fornyelse av abb, det har som regel gått på noen timer når jeg først fant ut av fremgangsmåten, men det var endel knot i starten. Har også vært borti forsinkelser og manglende forbindelse pga nedetid hos Renaults sine servere, det er ikke verdens mest stabile system vi snakker om her...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Helge

Var innom Motor Forum Ålesund i dag ifm FW og der fikk jeg høre at My ZE Connect og My ZE Inter@ctive ble faset ut med ZOE ZE40 og ikke er tilgjengelig med ZOE ZE50 fra og med 2020 modell.
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

minibiti

#39
It is correct. They just call it differently.
You have 2 packs: Remote Services and Navigation pack.
The first one is to talk to the car in both directions.
The second one is everything related to GPS/Tom Tom services.
What is incredibly stupid is that if you do not have the Navigation Pack, the app does not show you where the car is located.
Which makes no sense since the GPS sensor is in the car itself and has nothing to do with Tom Tom or real time traffic data :(

In order to renew both, you need to go via your dealership.
For one year, around 150 NOK for the first one and 700 NOK for the second one.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Helge

What do you mean by "...if you do not have the Navigation Pack, the app does not show you it is." ?
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

minibiti

Terribly sorry I typed half the words my brain was thinking at the time :P
I corrected the original post.
The app does not show you the car location anymore if you do not renew the Navigation Pack.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Svein_H

Følger opp denne tråden, da jeg i dag tilfeldigvis oppdaget at My Renault-appen ikke lenger viser status for bilen. "Mine varsler" er helt tom, appen viser ikke status for bilen (km-stand, ladestatus osv), og jeg har heller ingen ladeplanlegger jeg kan redigere. Bilen i seg selv er registrert og vises i appen, men jeg får altså verken sjekket status eller gjort noe som helst med den.

Nå er det en stund siden sist jeg brukte appen, og jeg har mottatt lade-SMS som normalt, så det er godt mulig at dette har vart en stund. For moro skyld endret jeg ladekalenderen direkte i konsollet på bilen i stad, og fikk SMS da ladingen startet, så noe fungerer ennå hvertfall, men irriterende at jeg ikke får noe info i appen eller kan bruke den til noe som helst.

Tilliten til Renault begynner å nå et plagsomt lavt nivå for min del. Noen flere som har samme problem?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Helge

#43
Hei Svein, ja vi er vel flere som ikke har vært helt fornøyd med alle ZOE "tingenes tilstand". Mye bra på ZOE, men også noe som ikke er så bra deriblant opplegget mht navigasjon og app funksjoner og at dette per default utløper etter 3 år og er litt krøkkete og tregt å få tilgang på igjen. På ZOE ZE50 må jo dette gjøres ved å be forhandler om det og kan altså ikke gjøre på nett eller i app som på en del andre elbiler.

Jeg kopierer inn det jeg skrev tidligere da basic abonnement for app funksjonalitet faktisk er billig med bare 134 kr per år i 3 år (før man må fornye igjen.....). Så det er jo prakket med fornyingen som er irriterende og ikke prisen synes jeg. Full nav pakke er imidlertid en del dyrere.

"There is quite a big difference in the price between full NAV and upgrade etc versus app functionality (SOC, app remote preheat etc) and basic NAV without map upgrade. Accoring to my Renault dealer most people choose only the cheapest package as we also did. Package name: Park Ev Remote Control - "Fornyelse 3 år" with a price of only kr.403,- incl. VAT (moms)."



EDIT: AH... og først nå ser jeg at du nok ikke har ZE50, men ZE40.
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Svein_H

#44
Hei, Helge.

Jeg har ZE40 ja, og inntil nylig har jeg overlevd 5 år med tidvis veldig knotete oppgraderinger, men det har fungert sånn noenlunde på et vis. Etter 3 år har jeg måttet oppgradere programvaren årlig, men nå som Zoe er død kan jeg nok bare glemme videre oppdateringer for min bil.

Så langt virker hvertfall ladeplanleggeren i bilen til å funke, og jeg får SMS ved ladestart og -slutt, så kanskje jeg bare skal drite en lang marsj i My Renault-appen og bare slette den. Når SMS og ladeplanlegger etter hvert også konker ut får jeg bare gå tilbake til manuell lading og plugge inn kontakten når jeg ser behovet...

Dette er min første og siste Renault. Jeg kommer til å kjøre den til den dør, og jeg har ingen planer om noen storstilt begravelse.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA