Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris for tilvalg sammenlignet med model s?

Startet av olemorten76, mandag 11. april 2016, klokken 19:04

« forrige - neste »

olemorten76

Har lekt meg litt meg konfiguratoren på model s.. Med mine preferanser kommer det et tillegg på kr. 227000,-! Det blir vel noe rimeligere med model 3 eller? Musk antydet hvertfall at awd var billigere enn på model S... Han antydet også at snittbilen ville havne på 43000 dollar, tilsvarende 355000,- med dagens dollarkurs. Altså et tillegg på 55000,-, ganske beskjedent i forhold til mine valg som endte på 227000,- 
Jeg valgte følgende:
AWD, større batteri, skinn, full autopilot, og vinterdekk. Med andre ord, langt fra full pakke.
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

o.b.lix

Han inkluderte neppe større batteri og vinterdekk.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Ove

246000,- i tillegg her basert på S. Får krysse fingrene for at prisene er lavere på 3'ern i tillegg til mer standardutstyr. Utviklingen bør ha gått videre fra S'en. Kanskje kursen har blitt bedre igjen om 2 år.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Amoss

Sitat fra: olemorten76 på mandag 11. april 2016, klokken 19:04
Har lekt meg litt meg konfiguratoren på model s.. Med mine preferanser kommer det et tillegg på kr. 227000,-! Det blir vel noe rimeligere med model 3 eller? Musk antydet hvertfall at awd var billigere enn på model S...

Jeg forventer at snittprisen på tilleggsutstyr vil være en del under det de samme valgene koster på Model S/X. Men neppe halve prisen. Si kanskje 65-75% (i snitt - avhengig av hvilke tillvalg det er snakk om) av hva det koster på Model S?

Men merk - dette er altså kun rene spekulasjoner fra min side. Dels rett og slett tilpassing til prissegmentet bilen er i, og dels mindre overflate/volum på en mindre bil (f.eks. lakk, "fint" taktrekk, skinn-interiør osv..).
Model S 85D

Wisd0m

Tesla har jo tidligere vært veldig opptatt av å være konkurransedyktig med sammelignbare biler, så det blir nok neppe forferderlig dyrt.

Angående dekk bruker nok Model 3 mer standard dekk enn S, så det blir vesentlig billigere.

Selv er jeg ikke så bekymret for tilvalgsprisen. Jeg kommer nok til å kjøpe en bil med stort batteri og lite tilvalg.

THE

Hvis tesla legger opp til å konkurrere med Mercedes/BMW/Audi, så er det vel en viss fare for at tilvalgsprisene blir høye? De tyske merkene er ikke spesielt bra utstyrt i grunnversjonene, og tilvalgsutstyret er kostbart.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA