Dollaren faller - når kommer prisreduksjonen? Og når skal du kjøpe neste Model S

Startet av MeTesla, mandag 11. april 2016, klokken 16:34

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: nie på onsdag 28. september 2016, klokken 20:43
8,04 nå.....ned fra 8,14 tidligere idag.

... og her er antagelig årsaken:
http://www.dagbladet.no/nyheter/lekkasjer-om-store-oljekutt-overrasker-ekspertene-og-sender-oljeprisen-til-vaers/63697039
Sitat
Lekkasjer om store oljekutt overrasker ekspertene og sender oljeprisen til værs

Vil kutte produksjonen med inntil 750 000 fat per dag.

OPEC-medlemmene er enige om å kutte oljeproduksjonen med inntil 750 000 fat per dag, ifølge kilder i kartellet. Oljeprisen styrket seg kraftig etter meldingene.

Slår dette til kan vi nok vente ytterligere styrkning av kronen.
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: LexLektor på onsdag 28. september 2016, klokken 23:58
Men... Interiør med 5 seter er jo allerede default på bestillingssiden til Tesla MX og er satt til levering sent 2016. Mener dere at den skal endres ytterligere?
De har fortsatt ikke kommet med informasjon om hvordan dette interiøret faktisk er. Mange håper og forventer at det blir foldbare seter i andre seterad. Og de fleste som har en reservasjon på 5-seter har blitt ringt opp og blitt anbefalt å bytte til 6- eller 7-seter for å få levering i nær fremtid.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

N00b

Selvsagt vil Tesla heller selge en bil nå istedet for i 2017.

Om 5 seteren skulle komme før jul ville vi visst om det nå.  Vi er ikke mange ukene unna cutoff i produksjon for å klare 2016 levering i Europa nå.

Espen Hugaas Andersen

Om de kommer med mer info tidlig i oktober, så er det fortsatt masse tid for å få levert noen hundre Model X med 5 seter til Europa i år.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Bjoris

Sitat fra: LexLektor på onsdag 28. september 2016, klokken 16:31
Hva mener du med "funderer veldig på hvorfor de ikke lanserer 5 seteren om salget går trått"?

Dvs kanskje det hadde vært bedre å levert ut 5 setere enn å levere 60 også på Xen... Jeg tror ikke Tesla hadde lansert X60 om salget gikk strykende... X60 er jo også en bil som kan føre til at folk ikke blir helt fornøyd med rekkevidden og det er ikke ett bra rykte for Tesla å få... (det er vel derfor jeg også tror de har vært rause med hva du får i 60en av tilgjengelig kapsitet)

Bjoris

Sitat fra: LexLektor på onsdag 28. september 2016, klokken 23:58
Men... Interiør med 5 seter er jo allerede default på bestillingssiden til Tesla MX og er satt til levering sent 2016. Mener dere at den skal endres ytterligere?

Tesla sier at det ikke blir endret, men at det har med endringene som må gjøres på bilen og godkjennelse. Det er jo litt som må endres bak 3 rad for at dette skal flukte fint når 3. raden er borte så det kan selvsagt være riktig. Samtidig er det rart at en så liten endring tar 1 år... så dermed skapes grobrunn for diskusjoner om at det kan være de endrer 2. raden også. Det blir en litt rar bil med bare 5 seter og samtidig ikke plass til lengre gjenstander enn ca 1.50 med setene kjørt frem... En ting er 7 seter som ikke har plass til dette, det er jo en "buss", men her har du en bil med liten bagasjeplass og liten passasjerplass. Jeg velger ikke 5 seteren om den kommer med 2. seterad som dagens 7 seter når ikke ski kan være på taket heller...

alda

Litt "off topic" det her, men syns det er rart at Tesla fortsatt markedsfører 5-seters model X i konfigurasjonen på hjemmesiden, hvis det er usikkert om den vil produseres som vist på bilde der?

Vurderte selv TMX først, men er nå veldig fornøyd med valget av S... pris,design, rekkevidde, hjulstøy, og nå dette?
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Afterburner

Jeg hadde bestemt meg for en X. Var brukbart fornøyd etter første prøvekjøring. Etter prøvekjøring nr. 2 og mer utsjekking av bilen så ble jeg skeptisk. Seteløsningen er for dårlig for mitt bruk både med tanke på 6-seter og 7-seter. Så jeg valgte en S. Er veldig fornøyd med det. Også kan jeg ha på skiboks også :-) Får håpe 5-seteren blir bedre. Og da bør seterekke nr. 2 kunne legges helt flatt og helst ned i gulvet.

TeslaK

En ribba 75D koster nå 50.000 mer i Norge enn i USA. Prisreduksjon, Autopilot 2.0 og hengerfeste så blir det til å skifte igjen..
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

MeTesla

Sitat fra: TeslaK på torsdag 29. september 2016, klokken 18:37
En ribba 75D koster nå 50.000 mer i Norge enn i USA. Prisreduksjon, Autopilot 2.0 og hengerfeste så blir det til å skifte igjen..

Samme tanke som meg bare legg på 100kwh batteri ☺

Djur1

under 8!!!

Jeg solgte min model s på grunn av forventingen om sterke krone i år. Men det har vært brexit og sendrektig oljepris...

Håper den stuper like fort som den gikk opp!
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Amoss

Sitat fra: Djur1 på fredag 30. september 2016, klokken 15:55
under 8!!!

Midtkursen for i dag var fortsatt over 8, om enn svært nært :)
http://www.norges-bank.no/RSS/Amerikanske-dollar-USD---dagens-valutakurs-fra-Norges-Bank/
Sitat
1 USD = 8.0517 NOK 2016-09-30 Norges Banks midtkurs
30. sep. 2016 16:02
8.0517 norske kroner = 1 USD (USD = Amerikanske dollar (USD)). Valutakursene er kun ment som en indikasjon og er ikke bindende for Norges Bank eller bankene. Norges Banks valutakurser brukes ofte som referanse og til historiske sammenlikninger.
Model S 85D

50%NoFuel

Fremtiden er elektrisk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA