Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekk

Startet av ravn, fredag 08. april 2016, klokken 12:01

« forrige - neste »

ravn

Noen som har dekkanbefalinger.

Tesla forlanger nesten 13.000 for nytt sett av Yokohama AD07, i tillegg til at jeg må få noen andre til å montere dem på felg.

Har sett litt på Teslamototorsforum, men av de forslagene der som ikke er rene racing dekk så er mye tatt ut av produksjon.

Felles for alle er at de går fra 175/55 fremme til 195/50.

Har hørt litt med lokale leverandører som kommer med forskjellige anbefalinger, men alle er under halv pris av Tesla, inkl. montering.

Noen som har forslag?
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

jnordeng

Jeg vurderer Dunlop Sport BluResponse, selv om de bare har hastighetsindex V og ikke W som vognkortet sier. Prisen vil jeg tro er ca det samme som AD07, men med mindre støy og mye mindre rullemotstand passer de meg bedre.

ravn

I mitt vognkort (fra 2014) så er hastighetsindeksen H, som jo stemmer bra med faktisk hastighet.

Kommer til å sette på noen Continental Sport Contact 195/50/16 + 225/45/17 V, så ser vi hvordan det blir.
Iallefall halv pris inkl montering i forhold til AD07.

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ravn

Endte opp med disse Continental Sport Contact dekkene.
Mindre støy og lettere på rattet enn Yokohama, samt ett hakk opp på rullemotstanden (fra G til F).
Sålangt veldig fornøyd.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Schummi

Jeg har prøvd litt ulike typer dekk siden bilen stort sett brukes til "normal" kjøring, og AD07 er både dyrt og til dels gammel teknologi.

Et par av bakdekkene har vært litt lite retningsstabile ved hard aks. (føles som logring), ellers har det vært lite å utsette.

Kjører nå 195/50-16 Conti Sport Contact 2 foran og 225/45-17 Conti Sport Contact 5 bak, godt fornøyd med det oppsettet. Var ikke mulig å oppdrive nyere teknologi enn Conti Sport Contact 2 foran da jeg bestilte i fjor..

ravn

Hei.

Som deg er det "normal" kjøring, har sport contact 2 både fremme og bak og opplever litt "logring" ja, men alt i alt veldig fornøyd. Særlig pris vs ad07 tatt i betraktning.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

moge

Skal gå til innkjøp av nye piggfrie vinterdekk. Noen som har noen gode erfaringer og tips? Hvilken pris bør man forvente?
TMS P85 2014
TMS 90D 2016
Roadster 2.5 2012
TMX 90D 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA