Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kutter ved gasspådrag, Byddy M9.

Startet av Gudmund, onsdag 06. april 2016, klokken 20:01

« forrige - neste »

Gudmund

Holder på å prøve å hjelpe en med en Buddy, 2011 modell, type M9.
Problemet er at den kutter ved gasspådrag, dvs den kutter bare når hjula skal drive bilen ved aksekelasjon, ikke ved veeeldig jevnt pådrag, og heller ikke når bakenden er heist opp over bakken.
Når hjula er heist opp, så kan en klampe gassen i bånn uten problemer.
Men når den kutter ved kjøring, så blir hele bilen dau, den resettes rett og slett ved å sette I ladekontakta, da er den klar til nytt forsøk.
Ingen feilkoder, og finner ingen med erfaring I det her problemet som en kan få kontaktet.
Supert om noen kan geleide oss på rett vei! 

Gudmund

Er det noen som veit hvor Mosfet-transistorene sitter? Og hvor en kan få tak I nye?
Hørte det var noen som hadde samme problemet, og det løste seg visstnok da de ble byttet, fra 55A til 150..

bosonic

Det er nok en "lurefeil" ute og går.

Det er feilsøking som må til, ikke ombygging!

Begynn med å måle batterispenningen ved tomgang, og når bilen kjøres.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Gudmund

Har fått tips om en "Øyvind på Røa" som har reparert en slik feil på en Buddy.
Det var et rele i gasspedalen, (vil tro det dreier seg om et rele i gasspedal-rekka mot regulator) sies det i en PM til meg.
Men vanskelig å få kontakt med han som skreiv den meldinga til meg..
Så, er det noen som har kjenskap til hvem Øyvind kan være??

ØysteinBuddy

Øyvind på Røa er nok meg, men jeg heter Øystein ;)

Ingen fasitsvar på denne feilen, men mistenker feil i motor siden dette oppstår ved belastning.

Kjenner ikke til din kunnskap og erfaring med elmotor, men jeg ville sjekket børster og kommutator og blåst rent i motor.

Det jeg skiftet på bil nevnt til deg i pm (om jeg gjetter riktig) var et relé med dårlig kontakt bak sikringsboksen, men den bilen gikk enten eller.

Mvh Øystein
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA