Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er de mest alvorlige feilene du har opplevd med din Tesla?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 29. november 2016, klokken 09:03

« forrige - neste »

petersv

Blir litt som å ha spørreundersøkelse på legevakta der man svarer på om man er frisk eller syk...

ToWalkOrDrive

Sitat fra: petersv på fredag 23. desember 2016, klokken 08:03
Blir litt som å ha spørreundersøkelse på legevakta der man svarer på om man er frisk eller syk...

Hvis 2% av byens befolkning er innom legevakta, og 50% av disse har påvist solbrenthet så kan en med stor sikkerhet anslå at det har vært sol ute.
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Ser at noen skriver at 2016 - da har bilene blitt bra! Hvordan vet en det? Er ikke det tidlig å si?
Da min 2014-modell hadde blitt et halvt år i desember tenkte jeg: så bra at min bil er så feilfri....men etter en vinter uten garasje + flere km begynte eventyret.

Hadde på en måte vært interessant å sett en undersøkelse som viste om det var forskjell på eiere med og uten garasje, og etter bosted. Tenker sånne feil som lekke baklykter, lekk bakluke, takluke som slår seg og må byttes, dørhåndtak som slutter å virke, ladekabel (UMC) som slutter å virke - om alt dette er pga alu-karosseri og vann på bilen som fryser til is og sprenger ting...som unngås til del i garasje..... evt om en kjører mye i skjeve fartshumper (altså fartshump på kun ene siden) sånn at bilen vris og belaster pakninger/karosseri.
Disse feilene har jeg hatt i tillegg til mange flere.....
Tesla Model Y                         2021-

BMW850

Har erfart at garasje er en stor fordel. Hatt det det siste året. Bilen stod ute en natt for en uke siden og da fikk jeg ikke åpnet førerdøra fra utsiden. Vinduer har også en tendens til å fryse. Kunne kanskje hatt på varmeapparatet ett kvarter lenger men det er egentlig ikke godt nok. På hytta har jeg dårlig mobil-forhold og sist vinter måtte jeg omtrent "brekke" opp dørene da jeg ikke fikk satt på varme. Ellers funker bilen helt fint :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Silikon er et must på pakninger og ladeluke om vinteren. Da får man ikke problemer. Drar man på ei stripe nederst på vinduet også slipper man at det ikke går ned pga frysing.

lunitiks

Har prøvd silikon men får det opp gjennom vinduene, æsj. Noen spesiell metode du bruker?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Jeg aksepterer at man må ha litt grisete vinduer for å komme inn i bilen om vinteren ;)

BMW850

Sitat fra: lunitiks på søndag 25. desember 2016, klokken 13:03
Har prøvd silikon men får det opp gjennom vinduene, æsj. Noen spesiell metode du bruker?

Kanskje silikonspray kan funke og påføre sparsomt.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

petersv


BMW850

Jeg har også anbefalt denne her inne tidligere men tror den funker best på gummilister.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ToWalkOrDrive

Ja, ser at ofte når det er frosset regn så kommer ikke speilene ut. Burde gjerne sprayet de og med noe?
Men sånt er ikke det som bekymrer meg mest - det er mest om den fryser i stykker der det er pakninger osv....ser og når en åpner bakluken etter regn så strømmer det vann nedover rennene på siden (ikke ved gummiknottene - der er det heldigvis tett nå). Så når det magasineres såpass mye vann så tenker jeg på hva når dette fryser på og øker volumet med 10%...
Tesla Model Y                         2021-

Cirion

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 25. desember 2016, klokken 21:13
Ja, ser at ofte når det er frosset regn så kommer ikke speilene ut. Burde gjerne sprayet de og med noe?
Men sånt er ikke det som bekymrer meg mest - det er mest om den fryser i stykker der det er pakninger osv....ser og når en åpner bakluken etter regn så strømmer det vann nedover rennene på siden (ikke ved gummiknottene - der er det heldigvis tett nå). Så når det magasineres såpass mye vann så tenker jeg på hva når dette fryser på og øker volumet med 10%...
Parkerer du i det fri når det er fuktig og fryser på, er det like greit å  sette speilene til å  ikke vippe inn automatisk. Kjedelig å måtte tvinge dem ut. Funker nok best i varmere strøk :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

BMW850

Bruker aldri funksjonen, kun ved spesielt trange forhold. Men så bor jeg heller ikke i Oslo :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA