Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SparkMap for iOS er ute nå!

Startet av xref, tirsdag 05. april 2016, klokken 08:27

« forrige - neste »

xref

Sitat fra: fredag på lørdag 06. august 2016, klokken 17:05
Jeg synes innlasting av nye ladestasjoner når du beveger kartet fremdeles ikke funker bra.

Når jeg starter appen, så laster den inn ladestasjonen rundt der jeg bor i Bærum. Beveger jeg kartet bort til Oslo, så laster den overhodet ikke inn nye ladestasjoner. Det gjør den først hvis jeg zoomer litt inn. Beveger jeg kartet tilbake til Bærum, så har den kastet de ladestasjonene den hadde der.

Kan ikke appen bare laste inn posisjonene til alle ladepunktene i Norge eller innen 200km radius eller noe sånt? Kun posisjon og id burde jo ikke ta stor lagringsplass.

Neste gang kan appen huske hva den lastet inn forrige gang, og kun laste inn endringene siden forrige gang.

En tekst i innstillingene under "Annet" er feil. Det står "Spenning minimum" og man kan skrive inn antall ampere. Ampere er en måleenhet for strøm - ikke spenning. Bør endres til "Minimum strømstyrke" eller noe sånt.

Takk for innspill. Jeg jobber med saken. Det gjenstår litt testing for å finne best mulig balanse.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Falcon64


Arha

Ser forresten at begge hurtigladere ved Gardermoen mangler, både Mc Donald og Circle K.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

xref

Sitat fra: Arha på fredag 12. august 2016, klokken 19:27
Ser forresten at begge hurtigladere ved Gardermoen mangler, både Mc Donald og Circle K.

Takk for tips! Skal få lagt dem inn.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Lastet ned ny oppdatering i dag. Sliter fortsatt litt med lastingen av ladestasjoner. Er det ikke mulig at den laster alle ladestasjoner som du har i kartutsnittet ditt? Nå er det slik at den kun laster de i midten når jeg har zoomet langt ut.

xref

Sitat fra: Kafk4 på lørdag 13. august 2016, klokken 16:39
Lastet ned ny oppdatering i dag. Sliter fortsatt litt med lastingen av ladestasjoner. Er det ikke mulig at den laster alle ladestasjoner som du har i kartutsnittet ditt? Nå er det slik at den kun laster de i midten når jeg har zoomet langt ut.

Hmm, kan du poste et screenshot? Logikken i appen tilsier at den skal laste ned hele området kartutsnittet viser, men hvis du har zoomet veldig langt ut så er det ikke sikkert alle ladestasjoner vises.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Ser nå at det skjer når du starter appen. Zoomer langt ut (du ser en 5del av Norge) for så å flytte på kartet. Den vil da ikke oppdatere før du manuelt trykker på oppdater

xref

Sitat fra: Kafk4 på lørdag 13. august 2016, klokken 17:08
Ser nå at det skjer når du starter appen. Zoomer langt ut (du ser en 5del av Norge) for så å flytte på kartet. Den vil da ikke oppdatere før du manuelt trykker på oppdater

Ja, det kan nok stemme. Jeg må oppdatere logikken som reagerer på brukermanipulering av kartet til å håndtere zooming på riktig måte. Takk for innspill.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Da er versjon 1.3.3 tilgjengelig. Nå kan man logge inn med nye OCM-kontoer (appen hadde en tendens til å krasje tidligere desverre). :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Et par tips og triks for brukere av SparkMap.

  • Når du ser på en ladestasjon kan du trykke på Info-ikonet oppe til høyre for å se når dataene sist ble oppdatert. Dette er nyttig i forbindelse med statusinformasjon for laderen og ladepunktene. Trykker du på Info-ikonet kommer det også opp en liten redigeringsknapp som tar deg rett til ladestasjonen på http://openchargemap.org hvor du kan oppdatere detaljene for en gitt ladestasjon.
  • For å navigere til en ladestasjon kan du enten trykke på bil-ikonet oppe til høyre eller på reisetiden nederst på skjermen.
  • Ladepunktene er fargekodet i henhold til sist kjente status. Grå betyr ukjent, rød betyr at ladepunktet er ute av drift og grønn betyr at ladepunktet fungerer. Oransje betyr at punktet er delvis ute av drift.
  • Logger du inn med OpenChargeMap-kontoen din kan du legge inn kommentarer og vurderinger for en ladestasjon rett fra appen. Kommentarer får en liten fargekode som indikerer vurderingen.
  • Du kan trykke på tittelen til operatøren av en ladestasjon (hvor det er tilgjengelig) for å gå rett til nettsiden assosiert med operatøren.
  • Har du en iPhone med 3D touch støtte kan du trykke hardt på bilder av ladestasjoner for å få fullskjermvisning. Dette fordrer at du først trykker på det runde bildet for å gjøre det større. Har du 3D touch kan du også trykke hardt ned på oppføringene i listen over ladestasjoner i nærheten.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA