Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SparkMap for iOS er ute nå!

Startet av xref, tirsdag 05. april 2016, klokken 08:27

« forrige - neste »

xref

Sitat fra: Kafk4 på torsdag 07. juli 2016, klokken 17:40
Jeg jeg har prøvd flere forskjellige innstillinger og synes ar det fungerer dårlig.
Fant også en bug. Skriver du i innstillinger inn minimum antall A, så får du aldri denne bort igjen. Du må da skrive eks 1A for å vise alle ladestasjoner igjen.
Den laster heller ikke inn ladestasjoner automatisk når du drar rundt på kartet, hvert fall ikke konsekvent. Dette fungerte tipp topp i versjonen før.

Tusen takk for gode tilbakemeldinger. Veldig godt å høre at du var fornøyd med hvordan det fungerte i forrige versjon. Da tenker jeg at jeg legger inn et valg hvor du kan velge hvorvidt du vil benytte clustering i det hele tatt (og kanskje sette den av by default) så kan jeg bruke tid på å forbedre den men samtidig la brukere velge hvordan de vil ha det.

Skal fikse buggen med minimum A. Bra spottet.

Takk igjen!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Høres bra ut. Jeg tester gjerne på nytt når ny versjon er tilgjengelig

Ingeniøren

#77
Sitat fra: xref på onsdag 06. juli 2016, klokken 22:05
Sitat fra: Kafk4 på onsdag 06. juli 2016, klokken 21:59
Etter siste oppdatering vil ikke appen laste inn ladestasjoner. Lasteanimasjonen bare går og går. Har prøvd flere ganger i dag, samt slettet og installert på nytt.
Kjører iOS 10 Beta 2 på en iPhone 6 Plus

OCM serveren var nede en stund og kom til slutt opp igjen, men nå er det noe problemer igjen tror jeg. De jobber med saken.

Det skal ikke være nødvendig å re-installere appen altså. ;)

Ikke helt der enda tro jeg. Jeg har så vidt testet og måttet avinstallere to ganger - ikke mulig å få den i gang igjen på annen måte  ;)

Edit: ser nå at du tenker på det nevnte server problemet.... :o , tenkte mer generelt :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xref

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 07. juli 2016, klokken 19:56
Sitat fra: xref på onsdag 06. juli 2016, klokken 22:05
Sitat fra: Kafk4 på onsdag 06. juli 2016, klokken 21:59
Etter siste oppdatering vil ikke appen laste inn ladestasjoner. Lasteanimasjonen bare går og går. Har prøvd flere ganger i dag, samt slettet og installert på nytt.
Kjører iOS 10 Beta 2 på en iPhone 6 Plus

OCM serveren var nede en stund og kom til slutt opp igjen, men nå er det noe problemer igjen tror jeg. De jobber med saken.

Det skal ikke være nødvendig å re-installere appen altså. ;)

Ikke helt der enda tro jeg. Jeg har så vidt testet og måttet avinstallere to ganger - ikke mulig å få den i gang igjen på annen måte  ;)

Edit: ser nå at du tenker på det nevnte server problemet.... :o , tenkte mer generelt :)

Hmm, det er ikke bra. Selv har jeg aldri hatt noen slike problemer så det hadde vært nydelig om jeg fant ut hva som forårsaker problemene du støter på.

Har forøvrig nå migrert koderepoet til GitHub. Ny oppdatering kommer om ikke så lenge tenker jeg.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Hei
Laster appen ned mye mer data nå enn tidligere?
Når jeg navigerer så bruker den nå utrolig lang tid for å laste ned og prossesere ladestasjonene (typisk 5-7 sekunder). Mens dette skjer så "låser" appen seg.
Slik var det ikke i versjonene tidligere. Slik det er nå så er appen faktisk ikke brukbar, da den hele tiden henger seg mens den laster ned i 5-7 sekunder. (Dette er også når nedlastingsindikatoren er skrudd av)
Tips: Når du navigerer så bør appen hente ned så lite informasjon som overhodet mulig. Tenker at den først laster inn informasjon/bilde osv når du klikker inn på en ladestasjon.

xref

#80
Sitat fra: Kafk4 på tirsdag 12. juli 2016, klokken 07:34
Hei
Laster appen ned mye mer data nå enn tidligere?
Når jeg navigerer så bruker den nå utrolig lang tid for å laste ned og prossesere ladestasjonene (typisk 5-7 sekunder). Mens dette skjer så "låser" appen seg.
Slik var det ikke i versjonene tidligere. Slik det er nå så er appen faktisk ikke brukbar, da den hele tiden henger seg mens den laster ned i 5-7 sekunder. (Dette er også når nedlastingsindikatoren er skrudd av)
Tips: Når du navigerer så bør appen hente ned så lite informasjon som overhodet mulig. Tenker at den først laster inn informasjon/bilde osv når du klikker inn på en ladestasjon.

Takk for rapport! Det snek seg inn en liten "bug" (les: utestet forbedring) i siste versjon som rettes snarest. Appen laster ikke ned bilder osv før du trykker deg inn på en ladestasjon. Den beste løsningen er uansett å ikke laste ned data for ladestasjoner appen allerede har oppdaterte data for på nytt. Skal se om jeg finner en lur løsning på dette.

Når det er sagt merker jeg ikke dette problemet selv på min telefon ved mindre jeg zoomer veldig langt ut og drar kartet over større områder. Kan jeg spørre hva slags telefon du bruker appen på? Kanskje det er min 6S som "maskerer" problemet med ytelsen sin.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Ingeniøren

#81
Sitat fra: xref på tirsdag 12. juli 2016, klokken 08:41
Sitat fra: Kafk4 på tirsdag 12. juli 2016, klokken 07:34
Hei
Laster appen ned mye mer data nå enn tidligere?
Når jeg navigerer så bruker den nå utrolig lang tid for å laste ned og prossesere ladestasjonene (typisk 5-7 sekunder). Mens dette skjer så "låser" appen seg.
Slik var det ikke i versjonene tidligere. Slik det er nå så er appen faktisk ikke brukbar, da den hele tiden henger seg mens den laster ned i 5-7 sekunder. (Dette er også når nedlastingsindikatoren er skrudd av)
Tips: Når du navigerer så bør appen hente ned så lite informasjon som overhodet mulig. Tenker at den først laster inn informasjon/bilde osv når du klikker inn på en ladestasjon.

Takk for rapport! Det snek seg inn en liten bug i siste versjon som rettes snarest. Appen laster ikke ned bilder osv før du trykker deg inn på en ladestasjon. Den beste løsningen er uansett å ikke laste ned data for ladestasjoner appen allerede har oppdaterte data for på nytt. Skal se om jeg finner en lur løsning på dette.

Når det er sagt merker jeg ikke dette problemet selv på min telefon ved mindre jeg zoomer veldig langt ut og drar kartet over større områder. Kan jeg spørre hva slags telefon du bruker appen på? Kanskje det er min 6S som "maskerer" problemet med ytelsen sin.

Hos meg fungere den bedre enn noen gang men så kjører jeg Iphone 6 64 Gb. Ingen heng men ser den ikke helt henger med i oppdatering hvis kartet er stort før man zoomer inn lokalt. Man bør kunne få inn en 10 mils radius med stasjoner for å planlegge. Litt sent å reise til Kongsberg for så å finne ut at nærmeste hurtiglader er mange mil i retning Notodden. Artig å se at bildene mine ligger der ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xref

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 12. juli 2016, klokken 09:13
Sitat fra: xref på tirsdag 12. juli 2016, klokken 08:41
Sitat fra: Kafk4 på tirsdag 12. juli 2016, klokken 07:34
Hei
Laster appen ned mye mer data nå enn tidligere?
Når jeg navigerer så bruker den nå utrolig lang tid for å laste ned og prossesere ladestasjonene (typisk 5-7 sekunder). Mens dette skjer så "låser" appen seg.
Slik var det ikke i versjonene tidligere. Slik det er nå så er appen faktisk ikke brukbar, da den hele tiden henger seg mens den laster ned i 5-7 sekunder. (Dette er også når nedlastingsindikatoren er skrudd av)
Tips: Når du navigerer så bør appen hente ned så lite informasjon som overhodet mulig. Tenker at den først laster inn informasjon/bilde osv når du klikker inn på en ladestasjon.

Takk for rapport! Det snek seg inn en liten bug i siste versjon som rettes snarest. Appen laster ikke ned bilder osv før du trykker deg inn på en ladestasjon. Den beste løsningen er uansett å ikke laste ned data for ladestasjoner appen allerede har oppdaterte data for på nytt. Skal se om jeg finner en lur løsning på dette.

Når det er sagt merker jeg ikke dette problemet selv på min telefon ved mindre jeg zoomer veldig langt ut og drar kartet over større områder. Kan jeg spørre hva slags telefon du bruker appen på? Kanskje det er min 6S som "maskerer" problemet med ytelsen sin.

Hos meg fungere den bedre enn noen gang men så kjører jeg Iphone 6 64 Gb. Litt artig å se at bildene mine ligger der ;D

Takk for bildene! :) Bra appen fungerer bra for deg.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Etter at Ingeniøren skrev at det fungerte fint for han så slettet og installerte jeg appen på nytt.
Ser ut som at den nå ikke "henger" slik som tidligere.

xref

Sitat fra: Kafk4 på tirsdag 12. juli 2016, klokken 09:35
Etter at Ingeniøren skrev at det fungerte fint for han så slettet og installerte jeg appen på nytt.
Ser ut som at den nå ikke "henger" slik som tidligere.

Hmm, det er jo urovekkende. Kan du sjekke størrelsen på cachen hvis du skulle få samme problemet igjen? Du ser det nederst i innstillinger.

Kommer uansett en oppdatering som bør bedre ytelsen litt.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Det skal jeg gjøre, xref.

Har du bry til å undersøke hvorfor følgende to ladestasjoner ikke dukker opp i appen din? Du bruker OCM som skal hente fra Nobil, som har disse.
Grønn Kontakt i Lyngdal
Kilden p-hus i Kristiansand

xref

#86
Sitat fra: Kafk4 på tirsdag 12. juli 2016, klokken 09:54
Det skal jeg gjøre, xref.

Har du bry til å undersøke hvorfor følgende to ladestasjoner ikke dukker opp i appen din? Du bruker OCM som skal hente fra Nobil, som har disse.
Grønn Kontakt i Lyngdal
Kilden p-hus i Kristiansand

Hmm, jeg finner ikke ladestasjonen i Kilden P-hus på Ladestasjoner.no heller (se screenshot). Finner heller ikke noe i Lyngdal annet enn Tesla's superlader.

Har lagt de inn i OCM nå.

S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Hei
Da må du ha noen filter på søket ditt da begge to dukker opp hos meg på ladestasjoner.no
Se vedlegg

xref

Sitat fra: Kafk4 på tirsdag 12. juli 2016, klokken 12:30
Hei
Da må du ha noen filter på søket ditt da begge to dukker opp hos meg på ladestasjoner.no
Se vedlegg

Underlig. De er nå lagt inn nå ihvertfall. I tillegg fikk jeg til en enorm ytelsesforbedring på nedlasting/prosessering av data. Du vil merke det umiddelbart bår du tar den kommende versjonen i bruk.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Gleder meg til å prøve.
Fint at de nå ligger inne, men fortsatt interessant å finne ut hvorfor overføringen til OCM ikke fanget de opp. Da er det potensielt andre stasjoner som også mangler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA