Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SparkMap for iOS er ute nå!

Startet av xref, tirsdag 05. april 2016, klokken 08:27

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: xref på lørdag 25. juni 2016, klokken 20:04
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 25. juni 2016, klokken 19:39
Måtte avinstaller den for å komme ut av en låst app. Etter en tur med kajakk i dag prøvde jeg igjen og da gikk det bedre. Først kom rutenettet igjen men i løpet av kort tid kom kartet og. Mulig det hadde noe med å gjøre at jeg lastet inn OpenCargeMap og GoogleMap etter at jeg la inn din i morges. Ny mobil og ny på Iphone.

Prisen er jo ikke noe å si på, trodde dog at dette var en App i buggy og veldig tidlig fase.

Kan for øvrig tipse deg at det står en gratis Type 2 lader med 2 uttak på Coop Mega Tranby, Tranby Torg 6, Tranby. Ble satt opp for under en mnd siden så den er helt ny og står ikke på noen kart jeg har sett. Er vel ment på handlene men i nød kan sikker andre bruke den. Litt usikker på hva den gir 16/32A, men det kan jeg finne ut om du vil legge den inn.

Bra du fikk den til å fungere. Selv om det selvsagt er noe småfeil som lusker rundt skal appen være relativt stabil og brukelig nå.

Jeg legger gjerne inn laderen du nevnte. Jeg regner med det er 16A men hvis du finner ut at det er 32A så endrer jeg det. Takk for tips :) tar gjerne i mot andre tilbakemeldinger også!

Det er 400V/32A/22 KW, men de har ikke klart å få opp skilt enda så det slenget et og annet suppe hue med fossil bil der. Har påpekt det men de tenker vel mest på mat  ::)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xref

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 27. juni 2016, klokken 21:55
Sitat fra: xref på lørdag 25. juni 2016, klokken 20:04
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 25. juni 2016, klokken 19:39
Måtte avinstaller den for å komme ut av en låst app. Etter en tur med kajakk i dag prøvde jeg igjen og da gikk det bedre. Først kom rutenettet igjen men i løpet av kort tid kom kartet og. Mulig det hadde noe med å gjøre at jeg lastet inn OpenCargeMap og GoogleMap etter at jeg la inn din i morges. Ny mobil og ny på Iphone.

Prisen er jo ikke noe å si på, trodde dog at dette var en App i buggy og veldig tidlig fase.

Kan for øvrig tipse deg at det står en gratis Type 2 lader med 2 uttak på Coop Mega Tranby, Tranby Torg 6, Tranby. Ble satt opp for under en mnd siden så den er helt ny og står ikke på noen kart jeg har sett. Er vel ment på handlene men i nød kan sikker andre bruke den. Litt usikker på hva den gir 16/32A, men det kan jeg finne ut om du vil legge den inn.

Bra du fikk den til å fungere. Selv om det selvsagt er noe småfeil som lusker rundt skal appen være relativt stabil og brukelig nå.

Jeg legger gjerne inn laderen du nevnte. Jeg regner med det er 16A men hvis du finner ut at det er 32A så endrer jeg det. Takk for tips :) tar gjerne i mot andre tilbakemeldinger også!

Det er 400V/32A/22 KW, men de har ikke klart å få opp skilt enda så det slenget et og annet suppe hue med fossil bil der. Har påpekt det men de tenker vel mest på mat  ::)

Takk for oppdateringen. Ladestasjonen er oppdatert. Ta gjerne et bilde av ladestasjonen gjennom appen også :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Elmo

Sitat fra: xref på onsdag 22. juni 2016, klokken 04:59
Fortum ser dessverre ikke ut til å tilgjengeliggjøre dataene på noe godt format så manuell innsetting er eneste alternativ.
Fortum hevder på sitt eget ladekartet at " . . Vi deler også informasjon fra vårt driftssystem med den nasjonale databasen for ladestasjoner, NOBIL."
så kanskje mangler bør påpekes til Fortum også, så de skjerper seg.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

xref

Sitat fra: Elmo på tirsdag 28. juni 2016, klokken 08:29
Sitat fra: xref på onsdag 22. juni 2016, klokken 04:59
Fortum ser dessverre ikke ut til å tilgjengeliggjøre dataene på noe godt format så manuell innsetting er eneste alternativ.
Fortum hevder på sitt eget ladekartet at " . . Vi deler også informasjon fra vårt driftssystem med den nasjonale databasen for ladestasjoner, NOBIL."
så kanskje mangler bør påpekes til Fortum også, så de skjerper seg.

Det er synd at Fortum uansett ikke gjør dataene tilgjengelige for alle, spesielt sanntids-informasjonen.

Ny SparkMap-oppdatering ble sluppet i dag forøvrig. :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Ny oppdatering er på vei. Du kan nå se hvilken operatør en gitt ladestasjon har (der hvor den informasjonen er tilgjengelig) og automatisk nedlasting av data er mye bedre knyttet til dine bevegelser på kartet. Ladestasjoner for et litt større område enn det som vises på kartet lastes nå inn slik at du slipper å laste inn nye data så ofte også. :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Otkristo

Bra du oppdaterer!
Appen oppdaterer fortsatt ikke kartet når jeg zoomer inn/ut på kartet. Det samme når jeg beveger på kartet.
Må zoome godt inn på et område før ladestasjoner vises.
Ville gjerne at ladestasjoner vises selv om jeg har zoomet inn på et område. Greit når jeg vil få en oversikt over ladere fra A til B.

xref

Sitat fra: Otkristo på lørdag 02. juli 2016, klokken 10:33
Bra du oppdaterer!
Appen oppdaterer fortsatt ikke kartet når jeg zoomer inn/ut på kartet. Det samme når jeg beveger på kartet.
Må zoome godt inn på et område før ladestasjoner vises.
Ville gjerne at ladestasjoner vises selv om jeg har zoomet inn på et område. Greit når jeg vil få en oversikt over ladere fra A til B.

Hmm, mulig jeg misforstår hva du mener. Jeg kan feks ha hele Østlandet på skjermen og se alle ladere der og så kan jeg fint zoome inn hvor jeg måtte ønske for å se nærmere. Drar jeg bortover på kartet vil nye ladere lastes inn etter hvert.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Jobber med å implementere clustering av ladestasjoner slik at kartet blir litt mer oversiktlig når man har zoomet litt ut. Hva tenker dere? Er det bare jeg som synes det er lurt? Ulempen blir feks at det kan være litt vanskeligere å spotte hurtigladere på avstand, men jeg kan kanskje fargelegge cluster-ikonene i ulike farger basert på beste ladetype i clusteret.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Enig, men ikke bruk cluster når du har zoomet så langt inn som på bildet du viser over. Jeg tenker hvert fall at når du har zoomet så langt inn at du ser gatenavn så bør du se alle ladestasjoner

xref

Sitat fra: Kafk4 på søndag 03. juli 2016, klokken 09:39
Enig, men ikke bruk cluster når du har zoomet så langt inn som på bildet du viser over. Jeg tenker hvert fall at når du har zoomet så langt inn at du ser gatenavn så bør du se alle ladestasjoner

Enig. Jeg tror dette løser seg selv hvis jeg gjør clustringen litt mindre sensitiv. Dvs, bare lage et cluster hvis det er minst feks 6-10 ladestasjoner på et lite område på kartet.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Etter siste oppdatering vil ikke appen laste inn ladestasjoner. Lasteanimasjonen bare går og går. Har prøvd flere ganger i dag, samt slettet og installert på nytt.
Kjører iOS 10 Beta 2 på en iPhone 6 Plus

xref

Sitat fra: Kafk4 på onsdag 06. juli 2016, klokken 21:59
Etter siste oppdatering vil ikke appen laste inn ladestasjoner. Lasteanimasjonen bare går og går. Har prøvd flere ganger i dag, samt slettet og installert på nytt.
Kjører iOS 10 Beta 2 på en iPhone 6 Plus

OCM serveren var nede en stund og kom til slutt opp igjen, men nå er det noe problemer igjen tror jeg. De jobber med saken.

Det skal ikke være nødvendig å re-installere appen altså. ;)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Har nå testet litt etter at OCM-serveren var oppe igjen.
Synes at clustering gjør appen litt uoversiktlig. Hvis jeg for eksempel zoomer inn på Sørlandet og oppdaterer ladestasjonene for så å zoome ut. Hvis jeg da oppdaterer så dukker det ikke opp noen ladestasjoner i Oslo med mindre jeg sentrerer Oslo for så å oppdatere.

xref

Sitat fra: Kafk4 på torsdag 07. juli 2016, klokken 12:22
Har nå testet litt etter at OCM-serveren var oppe igjen.
Synes at clustering gjør appen litt uoversiktlig. Hvis jeg for eksempel zoomer inn på Sørlandet og oppdaterer ladestasjonene for så å zoome ut. Hvis jeg da oppdaterer så dukker det ikke opp noen ladestasjoner i Oslo med mindre jeg sentrerer Oslo for så å oppdatere.

Husk at du kan tune clusteringen under innstillinger i appen. Hjelper det?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Jeg jeg har prøvd flere forskjellige innstillinger og synes ar det fungerer dårlig.
Fant også en bug. Skriver du i innstillinger inn minimum antall A, så får du aldri denne bort igjen. Du må da skrive eks 1A for å vise alle ladestasjoner igjen.
Den laster heller ikke inn ladestasjoner automatisk når du drar rundt på kartet, hvert fall ikke konsekvent. Dette fungerte tipp topp i versjonen før.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA