Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SparkMap for iOS er ute nå!

Startet av xref, tirsdag 05. april 2016, klokken 08:27

« forrige - neste »

xref

Sitat fra: Vollis47 på torsdag 26. mai 2016, klokken 15:05
Skulle likt å vite hvordan;
A) jeg kan se hvilken versjon jeg har
B) hvordan jeg oppdaterer til ny versjon uten å slette den jeg har

Har prøvd å gi beskjed flere ganger om feil opplysninger om lademuligheter i Kristiansand uten at dette blir tatt inn. Er det tilsvarende feil i resten av landet, kan en virkelig lure på hva verdien av denne og andre lade-appen egentlig er.

I iOS oppdateres alle installerte apper igjennom App Store. Så eventuelle oppdateringer til SparkMap ser du under "Oppdateringer" i App Store.

Dessverre er det per i dag ingen dataleverandør som dekker 100% av alle ladestasjoner. Jeg ramlet senest i går over en ladestasjon ved Tøyen i Oslo som ikke er å finne i verken NOBIL eller OCM. Jeg legger de jeg finner inn fortløpende og jobber med funksjonalitet i SparkMap som lar brukere legge inn nye ladestasjoner selv. :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

TomR

Hurtiglader Mc.Donald Lillehammer ? Mangler ikke den i kartet ?
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

xref

#47
Sitat fra: TomR på torsdag 02. juni 2016, klokken 11:55
Hurtiglader Mc.Donald Lillehammer ? Mangler ikke den i kartet ?

Er det ikke den som er merket som Strandtorget Hurtigladestasjon?

Forøvrig er en ny oppdatering på vei. Av nevneverdige forbedringer er nye ikoner i kartet som indikerer hvorvidt det er hurtigladermuligheter på en gitt ladestasjon. Selv synes jeg det er veldig praktisk ihvertfall :) Det vil komme flere ikontyper etterhvert. Forbereder ikoner for Tesla Superchargers og semi-hurtigladere. Mer detaljer her.

EDIT: Typisk nok er det noe feil med API-serveren til OpenChargeMap nå så appen crasher. Det positive med det er at jeg fikk et utmerket mulighet til å fikse en bug slik at appen ikke crasher under slike omstendigheter. :D

S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

eysteins

Hvorfor vises ingen CCS ladere innenfor Ring 3 i Oslo?

xref

Sitat fra: eysteins på tirsdag 21. juni 2016, klokken 11:10
Hvorfor vises ingen CCS ladere innenfor Ring 3 i Oslo?

Hmm, godt spørsmål. Vet du om en konkret ladeplass som har det så kan jeg sjekke rett i API-dataene.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

NilsRo

Finner ikke Fortum sine ladere ved Munch-Museet på Tøyen. Bare de kommunale ligger inne.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

xref

Sitat fra: NilsRo på tirsdag 21. juni 2016, klokken 23:01
Finner ikke Fortum sine ladere ved Munch-Museet på Tøyen. Bare de kommunale ligger inne.

Du har helt rett. Jeg ser at disse mangler fra Ladestasjoner.no/NOBIL også. Takk for tips! Jeg skal få lagt dem inn manuelt. Fortum ser dessverre ikke ut til å tilgjengeliggjøre dataene på noe godt format så manuell innsetting er eneste alternativ.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Elmo

Sitat fra: xref på tirsdag 21. juni 2016, klokken 14:38
Sitat fra: eysteins på tirsdag 21. juni 2016, klokken 11:10
Hvorfor vises ingen CCS ladere innenfor Ring 3 i Oslo?
Hmm, godt spørsmål. Vet du om en konkret ladeplass som har det så kan jeg sjekke rett i API-dataene.

Kiwi på Bjølsen - Stavangergata/Bergensgata.
Ser nå at LadeNå appen mener den bare har Chademo så det mener sikkert Nobil også, men Fortum som drifter/eier den vet vel best (bildet).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

eysteins

Kiwi Bjølsen i Stavangergaya 116 har 3 CCS ladere
Kiwi mølla i Thorvald Meyersgate 11 har 2 CCS ladere
Tøyenparken i Monradsgate 13A har 3/4 CCS ladere

Informasjonen finnes komplett i kart og filtrerbar listeformat (med direkteoppdatering av opptatt/ledig status) i en gratis, stabil app som heter Ladehub (anbefales).

Ingeniøren

Installerte denne i dag, men jeg får bare opp et rutenett på normalt kart og der låste den seg helt gitt...

Litt tidlig å ta seg betalt kanskje  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xref

#55
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 25. juni 2016, klokken 09:38
Installerte denne i dag, men jeg får bare opp et rutenett på normalt kart og der låste den seg helt gitt...

Litt tidlig å ta seg betalt kanskje  ;)

Det var da underlig. Du får ikke opp kartet i det hele tatt? Du har internettforbindelse regner jeg med? :P

Nå er det ikke mye jeg tar betalt for appen. Det går faktisk ikke ann å sette en lavere pris. Hensikten er absolutt ikke å tjene penger men kanskje jeg klarer å dekke deler av utgiften jeg må betale til Apple hvert år for å få lov til å lage og laste opp appen til App Store! :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Ingeniøren

Måtte avinstaller den for å komme ut av en låst app. Etter en tur med kajakk i dag prøvde jeg igjen og da gikk det bedre. Først kom rutenettet igjen men i løpet av kort tid kom kartet og. Mulig det hadde noe med å gjøre at jeg lastet inn OpenCargeMap og GoogleMap etter at jeg la inn din i morges. Ny mobil og ny på Iphone.

Prisen er jo ikke noe å si på, trodde dog at dette var en App i buggy og veldig tidlig fase.

Kan for øvrig tipse deg at det står en gratis Type 2 lader med 2 uttak på Coop Mega Tranby, Tranby Torg 6, Tranby. Ble satt opp for under en mnd siden så den er helt ny og står ikke på noen kart jeg har sett. Er vel ment på handlene men i nød kan sikker andre bruke den. Litt usikker på hva den gir 16/32A, men det kan jeg finne ut om du vil legge den inn.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xref

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 25. juni 2016, klokken 19:39
Måtte avinstaller den for å komme ut av en låst app. Etter en tur med kajakk i dag prøvde jeg igjen og da gikk det bedre. Først kom rutenettet igjen men i løpet av kort tid kom kartet og. Mulig det hadde noe med å gjøre at jeg lastet inn OpenCargeMap og GoogleMap etter at jeg la inn din i morges. Ny mobil og ny på Iphone.

Prisen er jo ikke noe å si på, trodde dog at dette var en App i buggy og veldig tidlig fase.

Kan for øvrig tipse deg at det står en gratis Type 2 lader med 2 uttak på Coop Mega Tranby, Tranby Torg 6, Tranby. Ble satt opp for under en mnd siden så den er helt ny og står ikke på noen kart jeg har sett. Er vel ment på handlene men i nød kan sikker andre bruke den. Litt usikker på hva den gir 16/32A, men det kan jeg finne ut om du vil legge den inn.

Bra du fikk den til å fungere. Selv om det selvsagt er noe småfeil som lusker rundt skal appen være relativt stabil og brukelig nå.

Jeg legger gjerne inn laderen du nevnte. Jeg regner med det er 16A men hvis du finner ut at det er 32A så endrer jeg det. Takk for tips :) tar gjerne i mot andre tilbakemeldinger også!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Fin og rask app. Har dog noen mangler.
Når du zoomer ganske langt inn for så å navigere rundt så laster ikke appen inn nye ladeplasser. Du må manuelt trykke på last inn-knappen for at de skal dukke opp.
Grønn kontakt sin lader i Lyngdal mangler også, sammen med laderne i Kilden Parkeringshus i Kristiansand.

xref

#59
Sitat fra: Kafk4 på søndag 26. juni 2016, klokken 21:28
Fin og rask app. Har dog noen mangler.
Når du zoomer ganske langt inn for så å navigere rundt så laster ikke appen inn nye ladeplasser. Du må manuelt trykke på last inn-knappen for at de skal dukke opp.
Grønn kontakt sin lader i Lyngdal mangler også, sammen med laderne i Kilden Parkeringshus i Kristiansand.

Godt poeng det med zoomingen. Jeg skal absolutt forbedre logikken rundt automatisk fornying av dataene etterhvert som du drar deg rundt på kartet. Er bare litt matte som må til tenker jeg. Det er egentlig høyeste prioriterte forbedring akkurat nå.

Skal undersøke disse laderne som mangler. Som sagt henter appen data fra OCM som igjen drar inn dataene fra NOBIL. Dessverre er det jo ingen datagrunnlag som har alle ladere, men det skal nok gå seg til etterhvert :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA