Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SparkMap for iOS er ute nå!

Startet av xref, tirsdag 05. april 2016, klokken 08:27

« forrige - neste »

xref

Ny oppdatering ute. Man kan nå filtrere på Combo CCS. Appen snakker norsk nå også ;)

God helg!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

fredag

Hurtigladeren på Fornebu og ladetorgene på Stavangergata og Monradsgate er fremdeles ikke synlige.

Jeg tok to skjermbilder av den siste versjonen av appen som viser hvordan ladestasjoner i periferien av kartet blir borte hvis man flytter litt på kartet.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

TomR

Hei

Flott at noen gjør dette. Er det mulig å feste kartnål manuelt når en ikke har adressen? Er det mulig å beregne/vise rute ? og så se ladestasjoner langs veien
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

xref

Sitat fra: TomR på søndag 17. april 2016, klokken 16:31
Hei

Flott at noen gjør dette. Er det mulig å feste kartnål manuelt når en ikke har adressen? Er det mulig å beregne/vise rute ? og så se ladestasjoner langs veien

Hei og takk for det!

Foreløpig er det ikke lagt inn mulighet for å manuelt slippe en kartnål. Men hvis du vet hvor på kartet det er så kan du bare zoome deg inn der du ønsker og du får automatisk opp ladestasjonene i nærheten. Dekker dette behovet?

Jeg jobber med funksjonalitet som lar deg plotte en rute og få ladeforslag på veien, men det er omfattende arbeid og denne funksjonen er fortsatt tidlig i utviklingsfasen.

:)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Sitat fra: fredag på søndag 17. april 2016, klokken 13:25
Hurtigladeren på Fornebu og ladetorgene på Stavangergata og Monradsgate er fremdeles ikke synlige.

Jeg tok to skjermbilder av den siste versjonen av appen som viser hvordan ladestasjoner i periferien av kartet blir borte hvis man flytter litt på kartet.

Takk! Skal undersøke disse manglende laderne.

I neste oppdatering blir lade-visningen litt smartere og tilpasser seg regionen som blir vist fremfor å bare vise en predefinert omkrets rundt midten av kartet :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Ny oppdatering ble sluppet for en stund tilbake med nevnte forbedring av kartvisningen. Enda en oppdatering ligger nå hos Apple for godkjenning med litt forskjellige forbedringer :)

God helg!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

eysteins

App'en begynner å komme seg.
Men:
CCS laderen til Grønn kontakt på Marienlyst parkeringsplass/scwhartz gate i Drammen vises ikke når combo (ccs) filter er skrudd på. Heller ikke Fortums hurtgiladestasjon på Kiwi Mølla i Oslo.

Det finnes (for) mange elbil/lade-apper, og man får kanskje aldri én som duger til alt (jfr standarder), men et minimum for å lykkes er at funksjonene og linkene til datagrunnlaget vedlikeholdes/videreutvikles, og på det punktet er SparkMap (for tiden) nr 1 i gata.

Forslag til forbedringer:
-Vis alle ladepunkter som er innenfor kartutsnittet. Evt som et minimum grå ut alt som er utenfor. Nå forsvinner ladepunkter plutselig fra kartet hvis de er litt utenfor senter. Denne usynlige grensen for om ladepunktetene vises er ikke særlig brukervennlig.



TrondT

#37
Fint tiltak.
Noen kommentarer etter et førstebruk.
Jeg har brukt en iPhone 5.
1. Fargen på symbolene rundt kartet er rød-brune. De er vanskelig å se i litt dårlig lys.
2. Jeg velger meny Søk - "Elverum". 4 punkter kommer opp. Trykker lett på en av knappnålene. Info fremkommer og jeg kan velge BIL som gir reiserute med avstand. FINT.
3. Fra - Til.  Hadde vært fint å kunne finne nærmeste ladestasjon fra et oppgitt sted. F.eks Koppang.
Jeg taster inn "Koppang", tilsvarende over. Og jeg finner en pil, og reiserute hjemmefra. Jeg ønsker f.eks fra Elverum. Dette for å kunne planlegge turen et par ladinger fremover. Kanskje det er noe jeg har oversett. Jeg vet jeg kan få den ønskede strekningen ved å justere reiseruten i kartet, men det blir ikke så elegant.
4. Det hender kartet "hopper" og viser et helt annet sted etter forsøk på forstørring. Men dette er kanskje meg og iPhone som er årsaken.

Det jeg VIRKELIG ønsker, er en app som kan gi meg alle ladestasjoner langs veien i strekningen fra A til B. Men det er en annen sak.
2020 ??
2016 Mercedes B250e
1976 Kawasaki 400
xx 1994 MB C180
x 2016 Tesla 3 reservert

Ove Braathen

bra tiltak , og den dagen du har ladestatus. ruteplanlegging, og oppdaterte ladestasjoner er du RIK:) stå på

xref

Ny oppdatering ute nå (med en hotfix på vei).

Man kan nå lese og skrive kommentarer for ladestasjoner. Foreløpig går disse via openchargemap og således tar det litt tid før nye kommentarer dukker opp :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

fredag

Hurtigladerne innenfor Ring 3 i Oslo (Kiwi Mølla, Stavangergata og Monradsgate) og hurtigladeren på Fornebu er fremdeles ikke synlige.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

hstad

Hei, eg var jo tidlig ute og testet denne i Beta, og da fungerte ting ok, nå vil ikkje appen åpne på min Iphone 6 plus. dvs den starter, prøver finne ladere i nærheten, og går i forceclose etter 20 sek. er det andre som har dette problemet? er det telefonen min som trenger et realt drop?
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

xref

Sitat fra: hstad på torsdag 26. mai 2016, klokken 14:02
Hei, eg var jo tidlig ute og testet denne i Beta, og da fungerte ting ok, nå vil ikkje appen åpne på min Iphone 6 plus. dvs den starter, prøver finne ladere i nærheten, og går i forceclose etter 20 sek. er det andre som har dette problemet? er det telefonen min som trenger et realt drop?

Hei!

Dette hørtes rart ut. Har du prøvd en re-installasjon av appen? Kan hende det er en databasemigrering fra beta-versjonen som tryner. :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

hstad

Re-installasjon utført, alt ok... :)

Note to self: reinstaller før man vurderer å kaste telefonen!
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

Vollis47

Skulle likt å vite hvordan;
A) jeg kan se hvilken versjon jeg har
B) hvordan jeg oppdaterer til ny versjon uten å slette den jeg har

Har prøvd å gi beskjed flere ganger om feil opplysninger om lademuligheter i Kristiansand uten at dette blir tatt inn. Er det tilsvarende feil i resten av landet, kan en virkelig lure på hva verdien av denne og andre lade-appen egentlig er.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA