Første og fremst, for en lekker farge du har på bilen din!

Slik jeg ser denne skaden (bilder på mobilen) ville jeg ikke vært bekymret for å kjøpe bilen såfremt skaden var utbedret på et skikkelig verksted. Jeg mener og at denne skaden ikke er stor nok til at du må fortelle det til en fremtidig kjøper. Hadde du derimot rullet bilen måtte fu fortalt det.
Du stiller et veldig godt spørsmål og det er en problemstilling mange har måttet forholde seg til. Vi hadde en nabo som kjøpte flett ny leaf. De ble påkjørt bakfra etter to uker og var på grensen til kondemnering. Som du var de også bekymret for 2håndsverdien og argumenterte knallhard med forsikringsselskapet. De var lite imøtekommende men etter harde forhandlinger fikk de en litt bedre deal enn de først ble tilbudt. Slutten ble at de kjøpte ny bil og tapte 30 000,-.
En annen ting er gleden av å eie en nyere bil som har vært hardt skadet. For meg er det verre enn et potensielt verdifall ved salg. Det var også grunnen til at naboen skiftet ut bilen sin.
Synes det er viktig at noen tar denne saken med forsikringsbransjen, tror du vil ha de fleste bilister i ryggen. Blir bilen din hardt skadet vil den tape seg i 2håndsverdien men det blir man ikke kompensert gir ved skade.
En annen ting jeg sy er er veldig rart er at man ikke automatisk får leiebil hvis noen kjører på deg. Da må man ha extra pluss forsikring som koster ekstra! Eller du må bruke buss eller leie bil selv. En annen diskusjon men siden forsikringsbransjen luner er under diskusjon never jeg det.
Tai