Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verdiforringelse pga skade

Startet av erlanddf, mandag 04. april 2016, klokken 20:37

« forrige - neste »

Ipadjove

Synest det er uretferdig slik. Den som blir påkjørt/ikke har skyld burde automatisk få leigebil. Nå må en kanskje krangle og dokumentere for å få leigebil. (Derfor har jeg f.eks. nå kasko på en gammel bil som egentlig er for billig til å ha kasko, men har kaskoen for å få leigebil uten å måtte krangle ved en eventuell kresj.)

Line

Sitat fra: Line på tirsdag 05. april 2016, klokken 11:38
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 05. april 2016, klokken 10:42
Tide forsikring som TCON har avtale med sier dette:  "totalskade garanti som gir ny bil hvis bilen er under tre år og skade takseres til 60% eller mer av nybilprisen", men kun om du har bestilt utvidet kasko, såkalt premium.

Takk, jeg har Tide og premium og bilen er 2 år så skal vel være ok dekket nå som uhellet har vært ute.
Selv om jeg helst ville vært det foruten.

Noen som vet hvordan totalskade garantien fungerer?
Snakket med DC i dag, og de hadde enda ikke dokumentert alle skadene, men hadde allerede kommet opp i deler til 350 000, så han regnet med at det ble kondemnering.

Det var ikke vår skyld så blir det andre forsikringsselskapet som skal dekke dette, men regner ikke med at jeg får fikset dette på 30 dager, som jeg har leiebil. Det har jo allerede gått en uke. Så kan trenge noen gode argumenter for at de skal dekke lenger leiebil periode også. Klarer jo å komme meg på jobb, men vil jo bruke 1,5 time istedenfor 30-40 min.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA