Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gøy på landet

Startet av Bondeknøl, mandag 25. april 2016, klokken 08:45

« forrige - neste »

jcnorway

Sitat fra: tutti på tirsdag 26. april 2016, klokken 17:39
Litt enklere å få til dette i Oslo (har selv gjennomført dette i et større brl i Oslo) når kommunen tar halve regningen.

Kommunen bidrar vel kun om de ladestasjonene som etableres er til offentlig bruk mener jeg. I vårt tilfelle så dekker hver og en sin egen ladeboks da denne installeres på den enkeltes private parkeringsplass i fellesgarasje. Ingen offentlig tilskudd for noe slikt.

Jeg kjenner forøvrig ikke anbudsprosessen utover det som vårt styre har kommunisert via blogg. Men vet at det var 3-4 leverandører med i bildet. Stoler på at Styret tok det beste valget for vårt sameie :-) Ikke sikkert de som ble valgt var billigst, men de scoret sikkert best etter en totalvurdering.

Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Ingeniøren

Herlig at noe har skjønt det, men når "alt" om sameiet ligger tilgjengelig på nett forstår man at det ikke er pensjonistene som styrer. Ikke et vondt ord om pensjonister, men de har vel ikke den lengste horisonten og tenker vel mest på kostnadene i dag...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

tutti

Sitat fra: jcnorway på tirsdag 26. april 2016, klokken 17:46
Sitat fra: tutti på tirsdag 26. april 2016, klokken 17:39
Litt enklere å få til dette i Oslo (har selv gjennomført dette i et større brl i Oslo) når kommunen tar halve regningen.

Kommunen bidrar vel kun om de ladestasjonene som etableres er til offentlig bruk mener jeg.
Nei, de bidrar til privat bruk også.

jcnorway

Sitat fra: tutti på tirsdag 26. april 2016, klokken 20:28
Sitat fra: jcnorway på tirsdag 26. april 2016, klokken 17:46
Sitat fra: tutti på tirsdag 26. april 2016, klokken 17:39
Litt enklere å få til dette i Oslo (har selv gjennomført dette i et større brl i Oslo) når kommunen tar halve regningen.

Kommunen bidrar vel kun om de ladestasjonene som etableres er til offentlig bruk mener jeg.
Nei, de bidrar til privat bruk også.

Hvor har du det fra? Som nevnt tidligere eier hver enkelt beboer sin egen plass i garasjeanlegget.

Sakset fra elbil.no:

Bedrifter og borettslag kan søke om å få dekket 50 %, eller opp til 10.000 kroner av utgiftene for hver ladeplass reservert for elbiler og ladbare hybrider. Søknaden må sendes på forhånd og det gis ikke støtte til privatpersoner. Derfor vil ikke beboere i borettslag og sameier som eier sin egen parkeringsplass få støtte.

http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3493-stotte-til-ladestasjoner-i-oslo
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

tutti

Sitat fra: jcnorway på tirsdag 26. april 2016, klokken 20:35
Sitat fra: tutti på tirsdag 26. april 2016, klokken 20:28
Sitat fra: jcnorway på tirsdag 26. april 2016, klokken 17:46
Sitat fra: tutti på tirsdag 26. april 2016, klokken 17:39
Litt enklere å få til dette i Oslo (har selv gjennomført dette i et større brl i Oslo) når kommunen tar halve regningen.

Kommunen bidrar vel kun om de ladestasjonene som etableres er til offentlig bruk mener jeg.
Nei, de bidrar til privat bruk også.

Hvor har du det fra? Som nevnt tidligere eier hver enkelt beboer sin egen plass i garasjeanlegget.

Sakset fra elbil.no:

Bedrifter og borettslag kan søke om å få dekket 50 %, eller opp til 10.000 kroner av utgiftene for hver ladeplass reservert for elbiler og ladbare hybrider. Søknaden må sendes på forhånd og det gis ikke støtte til privatpersoner. Derfor vil ikke beboere i borettslag og sameier som eier sin egen parkeringsplass få støtte.

http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3493-stotte-til-ladestasjoner-i-oslo
Spørsmålet var om kommunen kun dekker offentlig bruk. Da er svaret nei. Borettslag er privat.

jcnorway

Sitat fra: tutti på tirsdag 26. april 2016, klokken 22:07
Sitat fra: jcnorway på tirsdag 26. april 2016, klokken 20:35
Sitat fra: tutti på tirsdag 26. april 2016, klokken 20:28
Sitat fra: jcnorway på tirsdag 26. april 2016, klokken 17:46
Sitat fra: tutti på tirsdag 26. april 2016, klokken 17:39
Litt enklere å få til dette i Oslo (har selv gjennomført dette i et større brl i Oslo) når kommunen tar halve regningen.

Kommunen bidrar vel kun om de ladestasjonene som etableres er til offentlig bruk mener jeg.
Nei, de bidrar til privat bruk også.

Hvor har du det fra? Som nevnt tidligere eier hver enkelt beboer sin egen plass i garasjeanlegget.

Sakset fra elbil.no:

Bedrifter og borettslag kan søke om å få dekket 50 %, eller opp til 10.000 kroner av utgiftene for hver ladeplass reservert for elbiler og ladbare hybrider. Søknaden må sendes på forhånd og det gis ikke støtte til privatpersoner. Derfor vil ikke beboere i borettslag og sameier som eier sin egen parkeringsplass få støtte.

http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3493-stotte-til-ladestasjoner-i-oslo
Spørsmålet var om kommunen kun dekker offentlig bruk. Da er svaret nei. Borettslag er privat.

Da beklager jeg feilformuleringen. "Offentlig" var ment som en plass hvor flere kan stå parkert. Ser at jeg burde ha omformulert litt der ja. Da er vi i grunn enige ;)
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

65lars

Til prompt, fra i går:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27906.msg474822.html#msg474822

>:(("Var Lysteknikk den leverandøren som ga best pris og service?
Greit for meg å vite slik at eg slepp ei anbodsrunde, men heller kan kontakte dei direkte.")


(Hei, jeg har 40 års erfaring med å ta anbud på teknologiske løsninger, inkludert fra telefon-sentraler til Internet leverandører.)


Her mitt råd, uten verdi: Jeg tok alltid minst 3 anbud - og etter det, søkte jeg på et fjerde. 
Dersom du er ansvarlig for slike innkjøp, vil jeg absolutt anbefale at du ALDRI uten videre, går med den første løsningen, selv om den, etter andre vurderinger, kanskje er den beste.
Du er ansvarlig.
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA