Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Wallb-e Eco 2.0 - 7,4kW - 32A/1-fas 230V ac

Startet av 27179, lørdag 02. april 2016, klokken 14:38

« forrige - neste »

27179

Er det noen som har montert denne type lader hjemme, for B Electric 200, eller andre ladertyper med 7,4 KW?

CitB59EL

#1
Det viser seg at vår Salto 572 har stått med 32A mulighet hele tiden da sikring på 20A røk når vi fikk besøk av en Leaf med 6.6 kW lader. Vi har ladet hele året UTEN at sikring har røket og bil har stått på maks lading i display hele tiden-så den kan rett å slett ikke trekke 32A A er  min konklusjon-mulig det er en justering som skal til i lade stasjon som må gjøres slik at  B klassen slik at den også kan få 32A?

Skal legges til at 16A holder i lange baner for vår bruk. Er 3 dager iløpet av 1 år at vi har hatt lite strøm på B klasse PGA at jeg har ladet den andre Elbilen(Berlingo) som går på samme ladestasjon. Begge biler kjører ca 50000 km samlet. 

27179

Er det noen der ute som kjører Mercedes  B 200 Electric som lader med 7,4 kw og 230 V?
Samme hvilket merke?

fbostad

Sitat fra: 27179 på søndag 03. april 2016, klokken 14:02
Er det noen der ute som kjører Mercedes  B 200 Electric som lader med 7,4 kw og 230 V?
Samme hvilket merke?

Mange som gjør det med Tesla UMC.
Sikkert en av grunnene til at Tesla har satt opp prisen veldig.
Mercedes B Electric

mrjic

Tesla skrudde opp prisene på alt sammen og ikke bare UMC.

nofuelno

Sitat fra: 27179 på lørdag 02. april 2016, klokken 14:38
Er det noen som har montert denne type lader hjemme, for B Electric 200, eller andre ladertyper med 7,4 KW?
Det er en del som har montert vår KEBA ladestasjon for 220V med 7,4 KW
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Marita

Lader ikke B klasse med 16a med enfase ? Stemmer i såfall med at sikringen på 20a ikke har løst ut før det kom en 32a Leaf....

CitB59EL

Kan legge ut litt oppdatert informasjon. Vi hadde besøk av en ny Leaf til med 6.6 KW lader. Denne gangen brukte jeg min 20A Maks lade kabel som jeg bruker på Berlingoen. Da gikk heldigvis ikke sikring.
Så for meg virker det som kabel holder igjen og sier til bil at 20A er maks???

Første gang når sikring røk så ble 32A lade kabel som følger med Leaf brukt.
Snakket med Salto etter første gangen når sikring røk å de sier at Ladestasjon må stå på  (32A) og ikke ble justert ned til 16A ved montering siden at sikring røk med 6.6 Kw Leaf som ladet.

Den ikke ryker når vi lader med 16A på våre biler ( B klasse og Berlingo). 

Kabel i jord fra sikring(20A) til ladestasjon er kraftig nok til 32A.

Så vi kommer nok til å skifte sikring når vi skal montere enda en ny ladesjon som skal brukes mot C-zero som kommer i sommer og Berlingo. Blir litt logistikk utfordring med 3 biler på 1 16A ladestasjon... :) 

Rav4_EV

Ladepunktet rapporterer til bil hvor mye som er lov å lade i ampere.
Dersom ladepunkt ser at det benyttes en ladekabel som har lavere kapasitet enn ladepunktet skal ladepunktet sette ned ladehastighet etter denne.

Systemet hos deg fungerer etter hensikten men det er feilmontert da ladepunktet ikke er innstilt etter strømkursens/vernets kapasitet.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Rav4_EV

Forøvrig lader MB B-klasse enten med enfas 16 A eller trefas 16A. Det er mulig å lure bilen til å lade enfas 32A ved å sammenkoble to av fasene. Dette er verken dokumentert eller anbefalt av Mercedes.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

27179

Takker for innspill. Jeg vet det er mulig å lade med 7,7 kw og 32 amp. Men som en taler sier, ingen leverandør kan gå god for det. Derfor lurte jeg på om noen har montert det hjemme. Menslik det er nå, legger jeg ut 32 amp til garasjen. Deler kursen og tar ut 16 amp. Da har jeg strøm nok om det skulle skje noe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA