Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forbedringer av Model 3, hva burde vært gjort og hva kan gjøres?

Startet av Lyse Tanker, lørdag 02. april 2016, klokken 12:53

« forrige - neste »

Lyse Tanker

For meg virker det som Tesla har ofret plass og utstyr for å presse prisen nedover. I deres hittil siste Model 3 mener jeg også de burde ha valgt et annet karosseri enn en mindre utgave av de to store. Ser at bagasjerommet bak blir veldig upraktisk, kjører Leaf nå og er veldig fornøyd med at jeg kan frakte f.eks. hvitevarer i bagasjerommet med nedfelte bakseter. Grunnen til den lave innlastningsmuligheten bak er jo for å ha et vridningsstivt karosseri, da taket er fullt av vinduer, kanskje det kommer en versjon uten glass i taket og med stor bakluke, det ville hjulpet veldig! Tesla burde ikke vært så opptatt av at alle bilene deres skal ligne veldig på hverandre, men skapt noe helt nytt som jeg oppfattet at de lovte oss. Det neste de bommet på er å ikke ha en liten skjerm foran rattet for de enkleste og viktigste opplysningene, men Tesla er jo fremtidsrettet og ser jo for seg at bilene snart kjører helt selv, men frem til da burde de spandert en liten skjerm. Skjermen kunne også være lett å ta med seg som et nettbrett og som en tyverisikring. Dette ville fordyret minimalt, men gjort førerplassen mer attraktiv. Uten å ha vært tilstede ved presentasjonen, ser det også ut som karosseriet gir liten bakseteplass til tre voksne personer. Har faktisk mer tro på Ampera-e/Bolt sin løsning på en langtkjørende og attraktiv elbil, som snart kommer. Men jeg håper virkelig på suksess for Model 3 og hvis de hadde en liten skjerm foran rattet og stor bakluke så ville enda mere være gjort for det :-)

tonl

De burde droppet glasstaket på produksjon bilen. Mange som har S med pano har klaget over støynivået og kald luft over hodet. Tenkt deg model 3 i vinter Norge med glasstak. Blir nok ikke et pent syn om våren når man ser masse steinsprut på glasstaket.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

tonl

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 02. april 2016, klokken 13:44
Ser du mange biler med steinsprut i lakk på taket da?

Ikke mange. Har pano på min S. Der ser jeg det har vært et par steinsprut på panelet mellom panoruta og frontruta. Og frontruta har fått en sprekk på 30cm etter et møte med et lite stein. Blir nok et dyr affære å bytte ut glasstaket til model 3 hvis forsikring ikke dekker det.

kjølholdt

270000 reservasjoner betyr at de nok ikke trenger å bry seg om nordmenns behov for ha en bil som skal dekke alle formål. Hvitevarer kan leveres på døra !
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

THE

Tilhengerfeste og HUD vil tilfredsstille mine behov. Bagasjerom ser stort ut, og innlasting ser ut til å være ganske lik som på Buick Lacrosse der det ikke var noe problem med ferieoppakning for 4 personer i 4 uker. Med tilhengerfeste har jeg ikke behov for å frakte store ting i bagasjen. Dessverre har jeg ikke tro på at det blir mulig å få Model 3 med tilhengerfeste for å dra tilhenger.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

pwb

Sitat fra: tonl på lørdag 02. april 2016, klokken 13:22
De burde droppet glasstaket på produksjon bilen. Mange som har S med pano har klaget over støynivået og kald luft over hodet. Tenkt deg model 3 i vinter Norge med glasstak. Blir nok ikke et pent syn om våren når man ser masse steinsprut på glasstaket.

Har hatt biler nå med glasstak/panotak siden 2008 og INGEN har hatt noe problemer med steinsprut på taket. Så det der er i beste fall uvitenhet.

Mazzbot

Nå vet vi ikke mer spesifikasjoner enn det som ble vist. Husk at mr Musk sa MINST 215 miles of range!  Det betyr flere batteristørrelser . Tror heller ikke interiøret er ferdig .

Gleder meg til part 2 !
Syntes bilen er fin jeg :)

Stort steg fra leaf til m3 ..
Tesla model 3 reservert 31/3 .

georglu

Litt skuffet over at det ikke er større dør til bagasjerommet, men ut fra bildene burde det ikke være noe si på plassen. Håper det går greit med barnevogn og bagasje. :)
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

GOS

Sitat fra: georglu på søndag 03. april 2016, klokken 09:40
Litt skuffet over at det ikke er større dør til bagasjerommet, men ut fra bildene burde det ikke være noe si på plassen. Håper det går greit med barnevogn og bagasje. :)
Hvor ser dere bilder av bagasjerom? (Alternativt hvilken video og hvor langt inn i videoen)?
Mener å ha sett det en plass i en video, men jeg finner det ikke igjen. Finner ikke på tråden med Bilder av Model 3.

Frunk?

Noen som kan hjelpe med en link?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Carl Anton Stenling

#10
Her ser man litt nærmere rundt bakluken og bagasjerommet bak:


https://youtu.be/16SWVS56aZU
(Spol til 3:28 for bagasjeromsekvensen.)

Her er frunken:

Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

JumboTour

Imponerende frunk-rom tatt i betraktning at dette var dual engine modeller.

GOS

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA