Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zaptec - forsinket levering

Startet av Nenad, fredag 01. april 2016, klokken 22:44

« forrige - neste »

Trond.m

#30
Hvordan er det med levering av Zaptec lader for tiden ? Jeg undrer meg hvorfor Renault bare har registrert 16 biler i august. Noen som vet hvorfor det er full stopp i salget ? Det er jo en veldig god elbil, men den lider kanskje fortsatt under ladeproblemer i IT nett ?

elektrolux

Spørs om det ikke er Porsche forliket som gjør utslag.

Hvorfor kjøpe Elbil når fordelene forsvinner og hybrid blir tilgodesett med hundre tusenvis i subsidier.  Tror en på forbrukstallene på 0,1 l/mil og null stress med lading mot rekkevidde angst, brannfare, forbud mot parkering i borettslag etc, er det ikke rart salget stopper opp.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Trond.m

#32
Sitat fra: elektrolux på fredag 02. september 2016, klokken 23:54
Spørs om det ikke er Porsche forliket som gjør utslag.

Hvorfor kjøpe Elbil når fordelene forsvinner og hybrid blir tilgodesett med hundre tusenvis i subsidier.  Tror en på forbrukstallene på 0,1 l/mil og null stress med lading mot rekkevidde angst, brannfare, forbud mot parkering i borettslag etc, er det ikke rart salget stopper opp.
Denne forstod jeg ikke helt, men det er kanskje for tidlig på morgenen  ;)
Det ble registrert 2497 nye elbiler i Norge i august i år, mot 2774 i 2015. Det er vel ikke stopp i salget av elbiler etter min definisjon. BMW selger flere i3 enn de klarer å levere om dagen. Av disse 2497 var det så vidt jeg kunne se bare 16 Zoe, mens de har solgt bra med Zoe resten av året. (omtrent samme antall som BMW). Zoe er etter min vurdering fortsatt en av de mest attraktive elbilene, forutsatt at problematikken rundt lading fra IT nett er løst. Men det forutsetter at Zaptec leverer det de skal.

elektrolux

Litt frustrasjon over myndighetenes reguleringer og styrer i borettslag der på en sen fredagskveld.  ;)

Enig i at Zoe har mange gode egenskaper, og ikke godt å vite hva det er som gir svakt salg for tiden. Zaptec leverer nå fortløpende ut sin EVSE med innebygget skilletrafo og bør etterhvert komme asjur med behovet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

THE

Problemet med Zoe er mangel på hurtiglading mer enn  IT problematikken. Zapcharger portable er en nødløsning på noe av IT problematikken, men lader alt for tregt på 10A til at det løser problemet. Når det nå ser ut til at det ikke blir 16A lading på type 2 med  Zapcharger portable, så er Zapcharger ikke så veldig nyttig heller.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

elektrolux

Sitat fra: THE på lørdag 03. september 2016, klokken 15:17
Når det nå ser ut til at det ikke blir 16A lading på type 2 med  Zapcharger portable, så er Zapcharger ikke så veldig nyttig heller.

Akkurat det jobbes det med i samarbeid med Elbilhjelpen.no
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA