Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Connect EV oppdatert 1. april

Startet av hamkeng, fredag 01. april 2016, klokken 17:39

« forrige - neste »

Husky

Takk for klart svar! Da venter jeg til i morgen, og ser hva som skjer...

BobbyBrown

Hva er den greia inne i bilen hvor man må skrive brukernavn og passord? Har det noe med connect å gjøre?

Tesley

Ja, det er der du kobler bilen til Nissan Connect.
S75D - bekreftet 20. august

bob-bob

Men på 2016 modellen trenger du ikke å skrive inn noen ting i bilen. Den får kontakt likevel , så lenge den er registrert på Nissan Connect web siden med chassisnummer og konto.

Ken

Få ikke installert appen på 2 stk eldre Galaxy Tab :( Er det bare smartphone som fungerer?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Olsleaf

Sitat fra: Ken på søndag 03. april 2016, klokken 11:12
Få ikke installert appen på 2 stk eldre Galaxy Tab :( Er det bare smartphone som fungerer?

Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Olsleaf

Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

EL-i-Nord

Sitat fra: Erl_end på fredag 01. april 2016, klokken 22:58
Sitat fra: hamkeng på fredag 01. april 2016, klokken 17:39
Ingen aprilspøk!   :)

Spøken er at den kun funker i dag..  :o ;D

Da har du vel absolutt rett med det. Har installert den i dag (3. April) og same old shit som vi er vant til fra Nissan: "Tjenesten kan ikke utføres. Prøv igjen eller kontakt Nissan". Vel og merke, når jeg forsøke å oppdatere status i selve appen. Den viser nok informasjon fra sist den var i kontakt med serveren, men det går altså ikke å oppdatere noe mer i appen. Har akkurat sendt mail nr 8 til kundeservice, som sikker svarer som vanlig: "Her er hvordan du reinstallere appen og resette Carwings i bilen i 15 steg". Jeg er såååå lei av Carwings og Nissan kundeservice at dette alene kan være grunn nok til å kjøpe en annen bil neste gang...

Bjølseth1

Jeg har appen på både iphonen å iPad, den funker bra på ipad,n men ikke på iphonen
Jo hei å det går

acenta

vartli

Testet på iPhone, og det har fungert hver gang. Har testet daglig gjennom helgen.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

kuben

Appen virker på telefon men bilen klarer ikke finne server:(
Nissan Leaf Accenta 2015

eltex

#27
Nissan Connect EV funker på min Android mobil, men ikke når jeg manuelt prøver å oppdatere batteristatus etc når jeg trykker på oppfrisk. Men dataene fra datasentrene som er rapportert inn ser ut til å være sånn brukbart oppdatert. I går kveld viste alt null.  You+Nissan kommer jeg ikke inn på.
Tesla ModelY LR 23

Bjoris

Fungerer greit, men må logge av og på i tide og utide... Heldigvis går ikke det så tregt som resten av appen:)

Men, men. Dette er vel som forventet. Bare så synd du ikke har samme valg på lading som forvarming at du kunne stilt inn en tid... slik at en kunne timet at bilen var ferdig ladet rett før avmarsj... Nå MÅ en minimum sett på lading før en legger seg...

RuneW

Sitat fra: bjoris på tirsdag 05. april 2016, klokken 10:43
Fungerer greit, men må logge av og på i tide og utide... Heldigvis går ikke det så tregt som resten av appen:)

Men, men. Dette er vel som forventet. Bare så synd du ikke har samme valg på lading som forvarming at du kunne stilt inn en tid... slik at en kunne timet at bilen var ferdig ladet rett før avmarsj... Nå MÅ en minimum sett på lading før en legger seg...

Ja, Nissan klarer på en eller annen måte gjøre selv det mest basale omtrent umulig å få til.

Når jeg nå åpner appen så blir jeg møtt av meldingen:

"To use NissanConnect Service, you need to register your User ID from the vehicle Navigation System".

Men går jeg til menyen så står det "SIGN OUT", som bare kan tolkes som at man ER logget inn.

Sukk...

Så må jeg velge SIGN OUT da, for så å logge meg på igjen (bruker/pass er heldigvis lagret), og da fungerer ting. Hvorfor MÅ de ha ett eller annet som gjør at denne appen er irriterende?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA