Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Car alarm has been triggered"

Startet av mogu, onsdag 30. mars 2016, klokken 11:20

« forrige - neste »

mogu

To dager på rad har alarmen gått på bilen tilsynelatende uten årsak. I går morges førte dette til en ufrivillig løpetur bort til bilen som står i et parkeringshus ca. 800 meter hjemmefra.

Når det skjer flere ganger begynner jeg å lure på om det er en trend i det, er det flere som har opplevd det samme nå i det siste? Om det er det, er det noen som har en formening om det har vært slik før eller om dette er en ny "feature"?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

o.b.lix

Opplever dette når bilen står på ferge og den gynger i bølger eller når barna sitter igjen i bilen og jeg går vekk (med FOB) så den låser seg.

En gang opplevd at den gikk da veldig sterk vind ristet i bilen.

Aldri opplevd at den gir alarm uten at noe(n) har utløst den altså.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Jejl

Er alle vinduene helt oppe? Har opplevd at alarmen går hvis et vindu er nede, og en går forbi helt inntil bilen.

mogu

Bilen har vært låst med alle vinduer oppe og i et innendørs parkeringshus. Av dashcam videoen ser det ikke ut til at noen har vært i nærheten av bilen, men det kan selvsagt være jeg tar feil og at noen har kommet borti bilen ved begge tilfeller. Vil anta at enhver som prøver å bryte seg inn vil løpe ganske raskt når alarmen går hvertfall, den er ganske heftig!

Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Diravi

Tesla is proud to release our new Tesla Owners' Automatic Fitness Program (TM).

As our valued customer, your health and well-being is very important to us. Consequently, we're excited to announce that implementation of the latest health monitoring technologies allows us to help you stay a fit and active Tesla Owner.

Movement sensors in your Key Fob monitors your activity levels throughout the day, transmitting data back to your vehicle by means of your Mobile App. When longer periods of inactivity occur during the day, your Tesla takes action to motivate you to greater activity. A number of techniques are utilized, including activating your car alarm from a distance to make you go check on it and thus get those vital and health-giving extra steps per day. Charge warnings and other signals too numerous to mention here are also utilized.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

RaBalder

Forvarming/vifte har vel satt av noen alarmer.

Og parkeringshus kan av og til gynge eller vibrere når kjøretøy kjører rundt. Vet ikke om det er bevegelse nok til å sette av alarmen....

Muffinman

Sitat fra: RaBalder på onsdag 30. mars 2016, klokken 15:43
Forvarming/vifte har vel satt av noen alarmer.
Hvis jeg ikke husker feil dreide det seg om kjøling, og kun biler med alarmpakke.

nortrahof

Det kan også være at glassknusesensoren har reagert?

Dette er en ultralyd-detektor som kan reagere på lyder utenfor bilen.
Har du "elektroniske dingser" i bilen som har alarm (f.eks. en liten pizo-alarm i en klokke) kan denne trigge glassknusealarmen. Små elektriske gnister kan også trigge den.
Jeg hadde en alarm i en bobil som reagerte på denne måten dersom gassvarmen stod på. Da var den lille tenngnisten nok til at bilen ga alarm om varmen startet.
Ting som faller ned inne i bilen kan likeledes trigge ultralydsensoren.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

mogu

@Diravi: den var fantastisk! Det kan vel være jeg har sittet litt mye stille i det siste, men det burde være et valg mellom mosjon på morgen og kveld.

Vi satser på at bilen har fått ult fra seg nå, og at den holder fred en stund fremover. Det er jo tydeligvis ingen andre som sliter med dette :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

mogu

3. Gangen på en drøy uke at alarmen går. Tilsynelatende uten grunn. Også sjekket dashcam video uten om at den viser noen grunn til at alarmen skulle gå.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

andreasmj

Sitat fra: mogu på søndag 03. april 2016, klokken 21:56
3. Gangen på en drøy uke at alarmen går. Tilsynelatende uten grunn. Også sjekket dashcam video uten om at den viser noen grunn til at alarmen skulle gå.
Hadde tilsvarende med alarmer fem ganger på en uke. To ganger gikk alarmen i det jeg skrudde på forvarming. En gang kl 04:07 og to ganger på dagen uten noen ytre påvirkning (regner jeg med). Problemet forsvant like fort som det dukket opp. Jeg fikk ikke opp panseret heller i samme periode, men plutselig fungerte det også... Har ikke utvidet sikkerhetspakke i min.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Rav4_EV

Hadde det samme på min i helgen. Innelåst i egen garasje.

Fixet feilen selv.

Har dere som opplever det noen andre mystiske feil ved bilen? Virker begge frontlysene?
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

mogu

Sitat fra: Rav4_EV på mandag 04. april 2016, klokken 10:23
Hadde det samme på min i helgen. Innelåst i egen garasje.

Fixet feilen selv.

Har dere som opplever det noen andre mystiske feil ved bilen? Virker begge frontlysene?

Dette er det eneste jeg "sliter med" med bilen om dagen.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA