Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Usb styring av Android mobil på nyere Leaf?

Startet av Olsleaf, mandag 28. mars 2016, klokken 14:39

« forrige - neste »

Olsleaf

Har bestilt en ny Leaf med 30 kwt batteri. Lurer på om det er noen forandring på softwaren. Den jeg har nå er en 2012 modell, importert fra Nederland. Kan bruke IPhone enda, men vurderer å gå over til Android. Begynner å bli lei av restriksjonene til Apple. Andre forskjeller i software fra 2012?
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike


BE

Litt usikker på hva det er du egentlig lurer på. Men hvis du tenker på å styre en Android-mobil fra bilen så fungerer det aldeles utmerket. Vi bruker rett som det er Spotify i bilen, og alle informasjon på displayet og styring av mobilen fungerer utmerket i vår 2011-modell. Den er koblet til anlegget i bilen med Bluetooth, for vår del er det helt uinteressant å koble til via USB.  Det er altså ikke noe som tilsier at det skal fungere dårligere på nyere biler.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

AtellusCalidus

Bluetooth fungerar oavsett bättre än USB när det gäller remote. Den borde du inte ha något problem med nyare mobiler

Sent from my XT1092 using Tapatalk


sylwester

Bluetooth har vel ikke rare rekkevidden så hvis du er parkert et stykke unna blir det vil like brukbart som i-MIEV sin fjernkontroll.

Standardappen skal visst vise eksakt prosent SOC så den vil være bedre enn den du er vant med siden protokollen er noe bedre. Appen vil vel virke like dårlig ellers.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA