Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Her kan du stille spørsmål, rett til en KIA forhandler - Skotvedt Asker og Bærum

Startet av Skotvedt Asker og BærumAS, lørdag 22. november 2014, klokken 12:38

« forrige - neste »

EV_Mor10

Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 19. februar 2017, klokken 02:24
Sitat fra: EV_Mor10 på søndag 19. februar 2017, klokken 01:25
Sitat fra: Trond1982 på onsdag 08. februar 2017, klokken 14:20
Hei
Har et problem med at Ladedør ikke åpner seg på min kia soul EV, sterk mistanke om at det er vinteren som har skylden. Bilen står ut etter som jeg ikke har garasje.
Så det jeg lurer på hvordan kan jeg få åpnet det på en trygg måte og er det noe jeg kan smøre opp så det ikke fryser igjen?
Første vinter jeg eier kia soul så et nytt problem for meg.
Mvh
Trond
Er helt fersk KIA-eier og elbil-fører, og hadde samme problem etter en vask og litt lang tur hjem med -6 grader.
Porten fjærer en del begge veier, så jeg presset den forsiktig innover et par ganger og da løsnet den.
Det er en nødåpner under panser som åpner ladeluke manuelt.

Man kan også forsiktig vippe et plastkort i slissene rundt luken, ofte er det svært lite vann som har frossent, og luken spretter opp. Men ikke bruk mye kraft, da sprekker den..
Etter vask er det lurt å åpne ladeluke og tørke kantene rundt luken, samler seg vann der.
Ikke den lureste konstruksjonen for vintervær.
Gode tips, takk!

Lurte egentlig også på hvor mye kraft man må bruke på nødåpneren for å få lukket opp ladeluka.
Forsøkte å teste den, og det står vel at man skal dra litt forsiktig i den for å åpne.
Tok i litt, men synes hele systemet virket litt skjørt, så dro ikke veldig hardt.

AmocoCadiz

Sitat fra: EV_Mor10 på søndag 19. februar 2017, klokken 23:24
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 19. februar 2017, klokken 02:24
Sitat fra: EV_Mor10 på søndag 19. februar 2017, klokken 01:25
Sitat fra: Trond1982 på onsdag 08. februar 2017, klokken 14:20
Hei
Har et problem med at Ladedør ikke åpner seg på min kia soul EV, sterk mistanke om at det er vinteren som har skylden. Bilen står ut etter som jeg ikke har garasje.
Så det jeg lurer på hvordan kan jeg få åpnet det på en trygg måte og er det noe jeg kan smøre opp så det ikke fryser igjen?
Første vinter jeg eier kia soul så et nytt problem for meg.
Mvh
Trond
Er helt fersk KIA-eier og elbil-fører, og hadde samme problem etter en vask og litt lang tur hjem med -6 grader.
Porten fjærer en del begge veier, så jeg presset den forsiktig innover et par ganger og da løsnet den.
Det er en nødåpner under panser som åpner ladeluke manuelt.

Man kan også forsiktig vippe et plastkort i slissene rundt luken, ofte er det svært lite vann som har frossent, og luken spretter opp. Men ikke bruk mye kraft, da sprekker den..
Etter vask er det lurt å åpne ladeluke og tørke kantene rundt luken, samler seg vann der.
Ikke den lureste konstruksjonen for vintervær.
Gode tips, takk!

Lurte egentlig også på hvor mye kraft man må bruke på nødåpneren for å få lukket opp ladeluka.
Forsøkte å teste den, og det står vel at man skal dra litt forsiktig i den for å åpne.
Tok i litt, men synes hele systemet virket litt skjørt, så dro ikke veldig hardt.
Du kan være litt mere bestemt med nødåpneren hvis du har godt grep om stålvaieren. Men igjen , spretter den ikke opp noen middels kraftige trekk , så er luka skikkelig fastfrossen.
Da må man prøve oppvarming, har du eluttak der kan litt hårføning være nok, har du ikke det kan en helt tett plastpose med gjerne tøy/svamp inni fyllt med glovarmt vann funke.
Hold tett inntil (uten å få noe vann inn på luka), pleier å tine nok at luka åpner seg.

EV_Mor10

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 20. februar 2017, klokken 20:45
Sitat fra: EV_Mor10 på søndag 19. februar 2017, klokken 23:24
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 19. februar 2017, klokken 02:24
Sitat fra: EV_Mor10 på søndag 19. februar 2017, klokken 01:25
Sitat fra: Trond1982 på onsdag 08. februar 2017, klokken 14:20
Hei
Har et problem med at Ladedør ikke åpner seg på min kia soul EV, sterk mistanke om at det er vinteren som har skylden. Bilen står ut etter som jeg ikke har garasje.
Så det jeg lurer på hvordan kan jeg få åpnet det på en trygg måte og er det noe jeg kan smøre opp så det ikke fryser igjen?
Første vinter jeg eier kia soul så et nytt problem for meg.
Mvh
Trond
Er helt fersk KIA-eier og elbil-fører, og hadde samme problem etter en vask og litt lang tur hjem med -6 grader.
Porten fjærer en del begge veier, så jeg presset den forsiktig innover et par ganger og da løsnet den.
Det er en nødåpner under panser som åpner ladeluke manuelt.

Man kan også forsiktig vippe et plastkort i slissene rundt luken, ofte er det svært lite vann som har frossent, og luken spretter opp. Men ikke bruk mye kraft, da sprekker den..
Etter vask er det lurt å åpne ladeluke og tørke kantene rundt luken, samler seg vann der.
Ikke den lureste konstruksjonen for vintervær.
Gode tips, takk!

Lurte egentlig også på hvor mye kraft man må bruke på nødåpneren for å få lukket opp ladeluka.
Forsøkte å teste den, og det står vel at man skal dra litt forsiktig i den for å åpne.
Tok i litt, men synes hele systemet virket litt skjørt, så dro ikke veldig hardt.
Du kan være litt mere bestemt med nødåpneren hvis du har godt grep om stålvaieren. Men igjen , spretter den ikke opp noen middels kraftige trekk , så er luka skikkelig fastfrossen.
Da må man prøve oppvarming, har du eluttak der kan litt hårføning være nok, har du ikke det kan en helt tett plastpose med gjerne tøy/svamp inni fyllt med glovarmt vann funke.
Hold tett inntil (uten å få noe vann inn på luka), pleier å tine nok at luka åpner seg.
OK, takk.
Skal prøve å være litt mer brutal neste gang.
I utgangspunktet ikke noe problem å tine opp bilen, da jeg har installert en stor Luft/Vann varmepumpe til huset som også varmer en viftekonvektor i garasjen.15 grader konstant innebærer deilig komfort på morgenen i bilen og gode forhold for lading :)

Harald Thomassen

I min istruksjonsbok står det hvordan en skal åpne bagasjeluken med nøkkelen, uten å måtte ta i lukeåpneren. Dette fungerer ikke. Jeg forstår en skal holde på knappen i 3sek. og da ska luka åpne seg.
KIAen er 2015 modell. Har jeg fått en for ny brukerveiledning ?

rolandvg99

Hm. Sist jeg leste engelsk manual stod det at det var mulig å låse opp bakluke uten å låse opp hele bilen ved å holde knappen i 3 sekunder. Stod ingenting om automatisk åpning.
"I like soul with a capital S"

JonasB


Gizom

Hei

Elsker min kia Soul! Men nå som det nærmer seg ferie, lurer jeg på om jeg kan ta ut denne isopor inndelern i bagasjerommet å senke gulvplaten uten at det skaper noen problemer for det som er under? Finnes det evt en plate å få kjøpt som passer bedre? Jeg har testet, og må nok støtte opp med noe rundt, så den ikke vipper. Jeg barer lurer sånn at jeg ikke gjør noe som skader bilen:)

chriso89

Du må støtte opp noe da den vipper på en vifte.  Vil ikke anbefale å ha vent på den

g.a.o

Søk på bagasjerom soul ev,da finner du fremgangsmåte for å lage nytt gulv.
2016 kia soul ev

Mirza

Hei, kjøpte Kia Soul EV forrige uke fra Ensjø. Og mens jeg bestilte så spurte selgeren om jeg ville ha noe ekstrautstyr, spurte da om Xenon og selgeren sa da at det er standard.
Opodsget nå at det er vanlig hallogen pærer som lyser gult.
Jeg er sikker på at jeg spurte om xenon til hovedlys og da selgeren at det er standard, noe det tidlig vil ikke er.  Det er 2018 modell og med de øysene så ser det ut som en 2004 modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA