Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ding Ding lyd, skal det være slik

Startet av Ampéreson, tirsdag 22. mars 2016, klokken 14:19

« forrige - neste »

Ampéreson

Har merket i det siste at det kommer en ding ding lyd når jeg skal gå utav bilen etter en kjøretur.

Helt vanlig kjøring uten passasjerer, stopper bilen, setter i Park, tar av setebeltet, åpner døren, så begynner den, ding ding holder på til jeg har fått igjen døren. Har sjekket ulike senarier, åpne døren før jeg tar av setebelte, ta av setebelte, åpne døren etter 10 sekunder. Kommer ding ding uansett. Slik var den ikke før. Er dette normalt, om det er det så hva er alarmen for.

Og viktigste av alt, hvordan slår man den av, uten å slå av alle de andre?
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Thor2014

Min gjør også det noen ganger. Kan ikke huske den har drevet med det før.

RaBalder

Finn et egnet sted og kjør noen meter uten å ha tatt på deg beltet.

Da finner du ut om det er belte-ding-ding du hører.



Jeg hadde noe slikt når jeg hev en tung ryggsekk i baksetet. Bilen tror det er en passasjer som ikke hadde tatt på seg beltet.

Kan det være noe slikt....

lunitiks

#3
Jeg plages med åpne-dører-i-campermodus-ding-ding. Eller: Ding-ding-ved-åpne-dører-i-campermode (camper-dører-i-ding-ding-ved-åpne-modus)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Trinity

Har opplevd det samme i det siste..
Har ikke klart å finne ut hva som gjør det.

vnm

Høres ut som en bug. Rettes sikkert snart!
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Tesla P85D

Det er ikke det at du har lysene på i en manuell funksjon og ikke auto? Jeg bruker å switche lysen over fra auto til manuell når jeg starter kjøreturen på grunn av at jeg vil ha baklysene på. Når jeg da setter bilen i park og åpner dåren så får jeg det varsel signalet du snakker om hvis jeg ikke setter lysene tilbake i auto.
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Ampéreson

Sitat fra: Tesla P85D på onsdag 23. mars 2016, klokken 04:55
Det er ikke det at du har lysene på i en manuell funksjon og ikke auto? Jeg bruker å switche lysen over fra auto til manuell når jeg starter kjøreturen på grunn av at jeg vil ha baklysene på. Når jeg da setter bilen i park og åpner dåren så får jeg det varsel signalet du snakker om hvis jeg ikke setter lysene tilbake i auto.

Der er du inne på noe, jeg pleier selv å ta på lysene. Skal teste.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Muffinman

Prøvde å stoppe, ta av beltet og kjøre framover akkurat nok til at beltevarsleren starter. Når man så stopper og setter bilen i park bare fortsetter plingingen. Hjelper ikke å åpne døra og/eller løfte bakenden opp fra setet, kun å sette i beltet får det til å stoppe. DET må da være en bug.

GOS

#9
Sitat fra: Muffinman på fredag 25. mars 2016, klokken 12:50
Prøvde å stoppe, ta av beltet og kjøre framover akkurat nok til at beltevarsleren starter. Når man så stopper og setter bilen i park bare fortsetter plingingen. Hjelper ikke å åpne døra og/eller løfte bakenden opp fra setet, kun å sette i beltet får det til å stoppe. DET må da være en bug.

Slikt har i det minste min vært alltid. Om jeg har satt igang beltevarsleren så nytter ingen forsøk på å stoppe den med Park hverken via hendel eller storskjerm. Det eneste som duger er å sette i beltet for så å ta den ut av beltefestet igjen.
Har det slikt hver helg ved ferja på vei til/fra hytta, har sluttet å irritere meg.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Ampéreson

Som P85D sa, det var jeg som hadde tatt på lysene manuelt, lager ikke plagsomme lyder med lysene på automatikk :)
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA