Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Den optimale ladekabelen for Zoe?

Startet av lfc4ever, mandag 21. mars 2016, klokken 20:19

« forrige - neste »

lfc4ever

http://www.nrgkick.com/home/product/nrgkick-32a/

Noe som vet om denne kan fås tak i Norge?
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

Rav4_EV

Hva er optimalt med denne?

Hvor skal du lade med den?

Mye større glede av type 2 kabelen som følger med bilen.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

elektrolux

Sitat fra: lfc4ever på mandag 21. mars 2016, klokken 20:19
http://www.nrgkick.com/home/product/nrgkick-32a/

Noe som vet om denne kan fås tak i Norge?

Vi har avtale med Dinitech og kan levere disse kablene i Norge. Er bestillingsvare og kommer på ca 12 500 kr med moms

Vil derfor foreslå vår superportable ladestasjon til 8000 kr : http://elbilhjelpen.no/htm/type2-3fase.html#3_fase_semiportable_ladestasjoner

Fungerer på alt fra 2,3 kW / 10A Schuko ( med adaptor ) til 22 kW fra ethvert rødt 32A stikk du måtte finne. F.eks i et industribygg langs veien.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ZOE


asgeirn

Du får den også her: http://gronnemil.no/produkt/ladekabler/schukocee-til-type-2/nrgkick-32a-light-m2-t2-cee-5m

Men er enig med Rav4_EV at du bør vurdere nytten av denne opp mot kost. Det tilsvarer en ukes kontinuerlig lading på Fortum.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Speeder

Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

ZOE

Sitat fra: Speeder på tirsdag 22. mars 2016, klokken 00:12
Til info sitter laderen i bilen.

til info er navnet på forumet feil, det burde vært elektriskbilforum.no , men de fleste har forstått at elbil gjør samme nytten

lfc4ever

#7
Litt lite info fra min side i starten her. Jeg synes denne kabelen var fin både som "ladestasjon" hjemme på TN nett, samtidig som den kan lett tas med på tur å en kan da lade fra stikkkontakt og cce Dersom en skal en tur i Europa er det heldigvis TN nett som gjelder.  Hadde vært deilig å kun hatt TN nett i Norge....
Jeg har kjøpt en brukt Zoe og har TN nett så jeg tenker å få lagt ut en CCE kontakt og få kjøpt en slik løsning. Da kan jeg ta den med på tur eller dersom jeg flytter. Langt mer fleksibel løsning en ladestasjonen jeg fikk med når jeg kjøpte bilen(brukt).
Takk for info Elektrolux for info at dere kan skaffe denne samt en rimeligere løsning  :)

2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

Rav4_EV

#8
Nedover i Europa er det langt færre shucko kontakter å finne enn her hjemme.
Røde industristikk er det langt færre av og du må da klatrer over gjerder.


Med 10.000 kilometer i Tesla rundt i Europa har jeg aldri brukt noe annet en schuko adapter ved siden av type 2.

Skal du på tur er det å legge turen etter offentlige ladestasjoner (type 2) og ha en schuko kladd i bakhånden for lading på hotell etc.

Her er andres erfaringer. Kun schuko har blitt brukt.
http://www.olino.org/us/articles/2016/01/25/on-electric-adventure-to-norway
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA