Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

18,4kwh usable energy 24kwh Leaf 2014

Startet av LeafSwe, tirsdag 17. mai 2016, klokken 16:23

« forrige - neste »

LeafSwe

How much usable energy on your leaf? If you measure km and energy economy.

My trip.
100% charge, reset km and energy economy.
After 100km @ energy economy 18,4kwh/100km Turtle

That gives me 18,4kwh. Seems low. Battery temp at start 12 celcius and 22 at turtle.


3P+
3SR+

nr1rayner

Snittforbruk fra bilen er IKKE til å stole på. Leafnor (?) hadde vel en teori om at dette ikke inkluderte indre motstand eller noen greier.
Ser du har 64 Ah, det er mye bedre enn min, jeg har ca 60 Ah på - 13 mod med 25k km på telleren. Ikke noe i veien med din
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Yeyeye

Og jeg fikk jo akkurat et snitt på forrige tur på 16kWh/100km og hadde kjørt 149km, nesten til turtle. Jeg har 30kWh leaf, og leafspy målte et forbruk på 27kWh, mens bilen sier da egentlig 23,84kWh
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

nr1rayner

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 17. mai 2016, klokken 18:32
Ser du har 64 Ah, det er mye bedre enn min, jeg har ca 60 Ah på - 13 mod med 25k km på telleren. Ikke noe i veien med din
Hmm, men du har kanskje ikke den mye omtalte oppdateringen? Den har jeg.. Alle tall er lavere etter den oppdateringen..
Men uansett, plugg inn bilen, kjør, smil og gled deg for hver mil ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA