Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

elbilforum.no ustabil og tregt

Startet av eriksj, fredag 01. april 2016, klokken 10:22

« forrige - neste »

eriksj

Opplevert til stadighet at forumet er ustabilt og tregt. Noen andre som opplever dette?

Ser også nederst at det tar 21 sekunder å generere denne siden:
SitatSiden ble generert på 21.01 sekunder med 13 spørringer.

Iblant får jeg også feilmelding om at siden ikke klarer å koble til databasen:
SitatConnection Problems

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

moderator 2

Beklager sent svar, av forståelige grunner....

Forumet er meget tregt i dag, vet ikke om det er fordi vi har 300 Model 3 listeholdere innom som til stadighet laster nye sider eller om det er noe annet.

Uansett burde forumet greie dette.

Har nå bestilt ny oppgradering av server, men det kan ta noe tid (1 time eller 2) før ting er flyttet over på ny server:

Sitat"Lars,

The migration of your hosting data to your new VPS Premium Web Hosting service has just started.

Your existing site will be live until all of your hosting data and add-on products have been transferred to your new service. Once that has been completed, then your new service will be turned on."
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

eriksj

Takk for svar. Da håper jeg dette løser problemene på kort sikt hvertfall. Mister litt tålmodigheten når det er så tregt.

Ser at tjenesten er hostet i USA. Dersom det er av interesse å hoste tjenesten i Norge isteden, så kan jeg muligens stille endel kapasitet til disposisjon. Ta isåfall kontakt med meg direkte om det er av interesse.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

moderator 2

Etter en liten nedetid er elbilforumet tilbake på ny server med 3 egne CPU-er og mye minne..

Det virker kjapt nå, men ettersom det tar littegrann tid før alle brukere greier å komme seg inn (kan ta noen timer før alle DNS'er er oppdatert(, så kan jo det være en årsak...

Det virker ihvhertfall lovende, så får vi se på lastetider utover.

Lars



Siden ble generert på 0.057 sekunder med 14 spørringer.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

eriksj

Nå fungerer det mye bedre.

Siden ble generert på 0.053 sekunder med 11 spørringer.
73 gjester, 76 medlemmer (4 skjult(e))

2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

daghb

Ser aldeles flott ut!

Takk for oppgraderingen.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA