Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre (TMX)?

Startet av satheesh.net, tirsdag 15. mars 2016, klokken 20:23

« forrige - neste »

øystein hennum

Fikk estimert lev.slutten av aug.beg.av september på min 90d vin 009391 Har ikke fått noe melding på min Tesla om at bilen er ferdig produsert.Tror ikke den siden er oppdatert til en vær tid. :-\
Øystein 1522 Konnerud

Ellemelle

I det amerikanske designstudioet er det levering i september både for S og X. I Norge er det levering i september for S og "slutten av 2016" for X.
Det er jo litt merkelig, holder de fortsatt tilbake på levering utenfor USA?

nie

Sitat fra: eltoro på onsdag 06. juli 2016, klokken 14:04
Det er jo litt merkelig, holder de fortsatt tilbake på levering utenfor USA?
Det er vel i så fall ikke så unaturlig.
Det er mange service-sentre rundtomkring utenfor USA (Norge f.eks.) som skal læres opp til å rette de vanligste feilene på X samtidig som de forsøker å få ned køene på Model S-service.
Dele-lagre etc skal også etableres/bygges ut for å ivareta X-bilene.

Da er det fornuftig med en gradvis innfasing av Model X til Norge i stedet for at det plutselig en dag står en haug med X-er på havna i Drammen.



babjerke

Etter å ha ventet i 2,5 år sier Tesla at vår bil (VIN 009694) blir produsert i juli og levert i primo/medio september. Det er godt vi blir gamle i slekta vår!

X90D med Midnight Silver farge, 6 seter, oppgradert lader og oppladbart batteri.
Sort 2010 Lithium Think - 21000 km så langt (2014); 53000 km i 2016; Bestilt Tesla Model X - RN1516; Bestilt 2 stk Model 3

GeniEL

Har fått melding fra Tesla om at vår Produksjons-VIN 83XX er ferdig og satt på transport mot Norge.   8)
Estimert tidspunkt for levering her er månedsskiftet august/september.

Overaskende deilig følelse å vite at en så lang venting plutselig har materialisert seg i en ferdigprodusert bil! Fikk først beskjed om produksjon tidlig i juni, og så en kontra på tidlig juli. Merket da en viss irritasjon når (amerikanske) kunder med VIN langt over 10.000 lå an til produksjon før meg. Men nå er alt tilgitt! Få bare bilen trygt og raskt til Norge! Jeg er klar!

egilu

Hvor lang tid tar det nå? Jeg tenker på antall uker fra VIN til levering, osv. med Model X. Jeg har hørt 5 uker fra VIN til produksjonsstart, og 8 uker fra produkskonsslutt til levering. Hvor lang tid tar produksjonen f.eks?

V65

VIN 093** ferdig produsert i flg. leveringskontakt.
Estimert levering månedsskiftet August/September.
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

Elraptus

Noen som har oppdaterte tall på hvor mange X som er levert i Norge nå ?

Epleskreller

Sitat fra: Elraptus på tirsdag 12. juli 2016, klokken 13:38
Noen som har oppdaterte tall på hvor mange X som er levert i Norge nå ?

gjetter på 7 stk? Noen som har fått bil etter 29. Juni?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

V65

Det ser ut som det er registrert en til 8/7 i Oslo.
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

Nasatech

#205
I dag ble det registrert en Tesla X som ikke er Signatur eller Founder.

EK 10610   TESLA MOTORS MODEL X   2016   Brun   5YJXCCE26GF001280   Oslo   12.07.2016

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Tesla+Motors+Model+X&mnd=%25&year=%25

DonPedro

Fikk følgende epost i dag:

-------

Hei [superhemmelig navn slettet]

Det gleder meg å meddele at din Model X nå er ferdigprodusert og har påbegynt transporten.
Ferden fra California til Norge, tar ca 40-60 dager. Vi estimerer dermed at din bil vil være leveringsklar i første halvdel av august dersom det ikke forekommer noen store forsinkelser over Atlanteren.

Nå som bilen din er på vei er det på tide å forberede litt informasjon. Fint om du kan gi meg en tilbakemelding om følgende:
Skal bilen registreres på deg privat eller bedrift? Vennligst logg inn på din MyTesla og fyll in registreringsinformasjonen. Person/organisasjonsnummer samt navn på forsikringsselskapet er nødvendige for registrering.
Tesla har ingen forsikringspartner, men Tesla Motors Owners Club har en avtale med «Tide forsikring». Det kan være en fordel å sammenligne priser ettersom modellen er helt ny og ukjent i markedet.
Tidligere kunders erfaring med de første Model S firehjulstrekkene har vist at prisene kunne variere med flere titusener kroner.
Ønsker du å kjøpe vinterhjul til din Model X? Ett komplett sett med dekk, felger, dekktrykksensorer og senterkopper kan kjøpes momsfritt ved kjøp med bilen.
- 19'' Pirelli (piggfrie) til 29.000 NOK*
- 19'' Nokian (piggfrie) til 32.500 NOK*
*med forbehold om prisendring
Hjulene for Model X har andre dimensjoner (265/50R19) enn hjulene for Model S, dermed har de en annen pris.
Vår anbefaling til vår region er Nokian dekk da de er bedre egnet til føre med en del snø og is slik det ofte er på Østlandet.
Vær oppmerksom på at hengervekten følger hva bilen er spekket med av sommerhjul.
Hvordan skal bilen betales? Skal det være et lån med pant i bilen eller banktransaksjon? Dersom det er ønskelig kan jeg være behjelpelig med å sette opp et lånetilbud via vår partner DNB.
Ta en titt på vedlegget om lading, har du behov for noe utover det som medfølger?

Når bilen din har ankommet Europa skal den lastes om før den fortsetter ferden opp til Norge.
Det er først når bilen er på sin siste etappe at mitt team og jeg vil motta en mer nøyaktig leveringsdato og vil ringe deg for å avtale et leveringstidspunkt.

Jeg ønsker deg en hyggelig aften så snakkes vi snart!

Med vennlig hilsen/ Regards,

------------------

Så da er det sjampiskorker i taket her.  8)

Status på MyTesla har ikke endret seg siden jeg konfigurerte, så den har tydeligvis null informasjonsverdi.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Øggen

#207
EDIT

En ting ej lure på.
20" e standard til X, den he ET 35 (innpress)
19" e standard til S, den he ET 40 (innpress)
Skal tesla, som e så streng på innpress og innvirkning på forstilling, virkelig levere 19 " hjul som e utenom egen spesifikasjonen til X.??  :o

Skjønna du no Siggen?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Siggen

Sitat fra: Øggen på tirsdag 12. juli 2016, klokken 18:55
En ting ej lure på.
20" e standard til X, den he ET 35 (innpress)
19" e standard til S, den he ET 40 (innpress)
Skal tesla, som e så streng på innpress og innvirkning på forstilling virkelig levere hjul utenom egen spesifikasjonen.??  :o

Hva prøver du egentlig å si?

Det er ikke noe unormalt at en bilprodusent har forskjellig ET som standard på forskjellige bilmodeller

SigX

Merkelig å levere 19" vinterhjul, når standard felgdimensjon er 20"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA