Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre (TMX)?

Startet av satheesh.net, tirsdag 15. mars 2016, klokken 20:23

« forrige - neste »

Ellemelle

Sitat fra: ingehn på lørdag 23. april 2016, klokken 14:51
Jeg henger meg på blant de som lurer på levering av den vanlige TMX'en. Jeg betalte depositum for 90D 5-seter 1/4. Noen som kan antyde levering av den?
I følge designstudio er femseteren ikke tilgjengelig før i slutten av 2016. De vil vel gjøre seg ferdig med alle som ønsker seter bak før de lager en løsning uten disse setene. 

ingehn

Ok. Men de vil vel starte produksjonen parallelt med at de leverer 6-7-setere blant de som bestiller utover våren, ellers vil de vel aldri komme i gang med 5-seteren ???
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

bertin

Hørte rykte om Tesla sender ut e-post når du blir tildelt VIN på Model X. Kan noen bekrefte?

Real EoN

Ingen VIN her enda, men det er like greit.. Kan godt vente til august/september når de har enda bedre dreis på kvaliteten :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Jonbjo

Virker som det tar litt tid etter tildeling av VIN til e-mail fra Tesla.
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

satheesh.net

Sitat fra: bertin på lørdag 23. april 2016, klokken 20:03
Hørte rykte om Tesla sender ut e-post når du blir tildelt VIN på Model X. Kan noen bekrefte?

Jeg tror ikke man får den eposten før om en god stund, altså når den faktisk er i produksjon og klargjøring. Kan være jeg tar feil altså...

bertin

Jeg har bestilt en Titanium 90D med 22" Onyx og ellers full pakke, den ble bekreftet 9. april.
Fikk info forrige uke fra Tesla de første Signaturene var i rute med levering til sommeren og at min 90D kunne komme litt ut på høsten/vinteren og kanskje raskere også ut ifra hva de kunne se ut av produksjons takten nå.
Så snart jeg hadde mottatt VIN ville det være lettere å estimere levering.

DagfinnN

Noen som vet når det første bilene er tilgjengelig hos forhandlere for demo.
Jeg bestiller ikke en bil til 1 mille + uten å ha prøvekjørt først :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

satheesh.net

Sitat fra: DagfinnN på søndag 24. april 2016, klokken 11:44
Noen som vet når det første bilene er tilgjengelig hos forhandlere for demo.
Jeg bestiller ikke en bil til 1 mille + uten å ha prøvekjørt først :)

Jeg tror (dessverre) ikke det kommer noen demobil på en god stund. De bilene som kommer til Norge har én mottaker, nemlig sluttkunden. De ligger litt etter planen ifm produksjonen, så det å produsere demobiler er ikke prioritert. :-\

satheesh.net

Forresten, hvilket VIN-nummer har dere fått utdelt? Mitt er S01244.

DagfinnN

Sitat fra: satheesh.net på søndag 24. april 2016, klokken 12:22
Sitat fra: DagfinnN på søndag 24. april 2016, klokken 11:44
Noen som vet når det første bilene er tilgjengelig hos forhandlere for demo.
Jeg bestiller ikke en bil til 1 mille + uten å ha prøvekjørt først :)

Jeg tror (dessverre) ikke det kommer noen demobil på en god stund. De bilene som kommer til Norge har én mottaker, nemlig sluttkunden. De ligger litt etter planen ifm produksjonen, så det å produsere demobiler er ikke prioritert. :-\
Skjønner godt at du sier dette. Jeg ventet også 3,5 mnd på min kjære S85D, og det var lange måneder. Men uansett - det er er kortsiktig å kun prioriterer biler til kunder. Uten demobiler kan det plutselig bli bråstopp i salget om en stund. Regner med at Tesla ser så langt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

petersv

Blir helt sikkert avbestillingsbiler de kan stille ut.

VikingTMXS


TpGn

#43
Noen formening om hvor det lønner seg å hente bilen, og i tilfellet hvorfor? I mitt tilfelle står det mellom Rud, Drammen og muligens Oslo.
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

fonberg

Sitat fra: satheesh.net på søndag 24. april 2016, klokken 12:22
Sitat fra: DagfinnN på søndag 24. april 2016, klokken 11:44
Noen som vet når det første bilene er tilgjengelig hos forhandlere for demo.
Jeg bestiller ikke en bil til 1 mille + uten å ha prøvekjørt først :)

Jeg tror (dessverre) ikke det kommer noen demobil på en god stund. De bilene som kommer til Norge har én mottaker, nemlig sluttkunden. De ligger litt etter planen ifm produksjonen, så det å produsere demobiler er ikke prioritert. :-\

Høres VELDIG merkelig ut om Tesla ikke skal prioritere en tidlig demobil til butikkene - greit de ligger etter med produksjonen, men hvis Tesla ønsker å generere flere reservasjoner må de la folk få prøve bilen. Det er ikke alle blant oss som kjøper dyre ting ut fra det man har sett og lest på web og YouTube. Jeg hadde i hvert fall aldri gjort det.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA