Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brukt eGolf

Startet av noGas, tirsdag 15. mars 2016, klokken 08:41

« forrige - neste »

noGas

Hei,

Jeg ser etter en brukt eGolf og lurer på hva jeg bør prioritere av ekstrautstyr/status på bil?
Gjerne i prioritert rekkefølge fra noen som har erfaring:)

- Km stand
- Varmepumpe
- D Audio
- Skinn


Tusen Takk,

gamer73

skinn er det aller viktigste....setene uten skinn er kanskje det værste jeg noensinen har sittet i. Varmepumpe er kun viktig om du f.eks har jobbreise eller reise til hytten som er farlig nær rekkevidden på bilen. Lyd og km stand hadde jeg ikke brydd meg om nevnevedig

rlnd

Enig i at skinnseter er et must, jeg kjøpte uten og de ser ikke ut.

Ellers ville jeg hatt keyless.

Fra før har jeg:
- Park sensorer, ville heller kjøpt park assistent som inkluderer disse
- Ryggekamera, et must
- Innklappbare speil
- Lys og sikt pakke, et must
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

gamer73

innklappbare speil syntes jeg er en forferdelig sak...jeg tørr ikke tenke på hva som skjer om dem skulle fryse fast......dessuten ser det for jævlig stygt ut med speilene inne når bilen står parkert...

men keyless ER kanskje det jeg syntes er det beste med golfen hehe...utroolig greit å ha..

DYPT er savnet av minnekontroll på setene....DYPT:(

vitcho

Jeg har alt undtagen skind (dumt!) og alarm. Det kunne i Danmark næsten ikke svare sig ikke at tage det hele, hvis man er bare lidt gadget-interesseret :-)

Disse ting bruger jeg dog aldrig:

Lane Assist
Lysassistent
Parkassistent (sensorerne er dog et must!)




tutti

#5
Jeg kjøpte en egolf i 2014 omtrent uten ekstrautstyr. Jeg kjører 25 k i året. Jeg savner egentlig ingenting da min forrige VAG med mye ekstrautstyr hadde mindre utstyr enn en standard egolf.

jensjacob

Jeg har heller ikke hverken skinsæder eller køreassistenter. Jeg kommer fra en 25 år gammel bil så standard e-Golfen er også ren luksus for mig. Ok, sæderne er lidt sarte men kan dog renses. Siddekomforten er rigelig fin til mig. Bilen er mit transportmiddel, ikke min lejlighed.

Og det der med at tilvælge en masse ekstraudstyr for at hæve gensalgsprisen marginalt... - glem det.

Skindsæder er smag og behag i min verden og hvis du har behovet så skal du endelig vælge dem. Personligt, når det handler om elbil, vil jeg kun tilvælge noget hvis det har en direkte gavnlig effekt på rækkevidden. Og på det punkt er der ikke så mange options for e-Golfen. Endnu.

Det kunne da også være fedt med et pelsbetrukkent styr på plæneklipperen så det ikke er koldt at holde ved de første 5 minutter (jvf. ratvarme) eller en opvarmet saddel på cyklen. Behovet er der bare ikke.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

noGas


Takk for svar sålangt!

Det er overraskende få som nevner noe om varmepumpe? Har den liten effekt?

jensjacob

#8
Jeg har varmepumpe men jeg aner ikke hvor meget den hjælper. Men den skræmmer da katte og børn væk når den starter hjemme på villavejen  ::)
Jeg kunne ikke fravælge den.

P.S. Glemte at nævne at jeg dog har valgt forruden uden synlige varmetråde. Derudover DAB (så jeg er forberedt til den dag FM bliver nedlagt) og USB indgang.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

gamer73

hadde jeg bodd i danmark hadde jeg lett valgt bort varmetråder i frontruten....for det påvirker faktisk sikten en del...men jeg bor I norge og dem har vært ufattelig bra å ha i vinter/vår og høst....

Varmepumpe valgte jeg bort...da sparte jeg 7000kr...og jeg har ikke behov for det. Rekkevidde med og uten varmepumpe er helt likt OM man kjører uten å ha varmeapparatet på i det hele tatt. Men varmepumpe hjelper jo selvsagt litt om man vil kjøre med 24 grader inni bilen når det er guffent ute...

jensjacob

I Danmark kan du ikke fravælge varme i forruden men du kan vælge løsninen uden synlige varmetråde. Det er en tyndfilm i stedet som leverer varmen.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

gamer73

ohh dumt vi ikke kunne få den "filmen" i norge:(

tutti

Jeg har egentlig aldri vært særlig plaget av trådruten. Kanskje man blir vant til dette uansett?

gamer73

vant til det blir man aldri.....jeg har ihvertfall ikke blitt det...fikk bilen august 2015...Det går greit, men deter absolutt ikke noe jeg syntes om!

Råde

Til det trådstarter spør om så er svaret ikke nødvendigvis likt mtp gjensalgsverdi (i Norge) kontra bruksverdi. Når det gjelder sistnevnte har din bruksmåte/-område mye å si, spesielt ifm varmepumpe.

Du spør spesielt om varmepumpe og der er min mening at denne er et must. Ikke når du kjører frem og tilbake til butikken og alle andre hverdagsaktiviteter, men de aller aller fleste opplever at de begynner å bruke elbilen som primærbilen med dertil hørende langturer i ny og ne. Da ønsker man mest mulig effektiv utnyttelse av medbrakt strøm.

Gjensalgsverdi: km. stand er alltid viktig i tillegg til historikk. Norsk bil ligger vel litt høyere enn import. Ellers tror jeg skinn og varmepumpe holder seg bedre enn uten. Dynaudio har null å si her da denne er for spesielt interesserte. Skulle jeg rangert din liste blir det:
1. Km
2. Skinn
3. Varmepumpe
.
.
.
19. Dynaudio

Hvis du kjøper bil til deg selv (og kun tenker på bruksverdien, må du lage din egen liste. Min ser slik ut:

1. Lys og sikt pakke
1. Km
1. Skinn
1. Varmepumpe
1. Keyless (!!!!)
1. Mørke ruter
1. Trafikkskiltgjenkjenning
1. Ambient belysning
2. Dynaudio
.
.
100. Fjernlysassistent

Lykke til ;)
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA