Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brukt eGolf

Startet av noGas, tirsdag 15. mars 2016, klokken 08:41

« forrige - neste »

vitcho

Jeg har også varmepumpe, men jeg ved ikke, hvor stor forskel det gør. E-golfens batterier er MEGET sensitiv overfor kulde, så rækkevidde og opladningstid er helt til rotterne alligevel. I Norge, hvor der er koldere end i Danmark, tror jeg egentlig mest løsningen med et dieselfyr (er det ikke dig, der har det Råde?), selvom det virker lidt fjollet i en elbil. Men så er man da ude over problemet med rækkevidden. I Danmark er varmepumpen rigeligt, da der ikke er så koldt. Der er det ikke besværet værd at bakse med dieselfyr.

Angående forruden, så har jeg samme varmefilm som JensJacob, og den virker helt fint. I Danmark i hvert fald. Jeg formoder, den ikke kan vælges i Norge fordi den ikke kan hamle op med de kuldegrader, I kører deroppe? Men i Danmark er det et must for varmetrådene er ikke så pæne, synes jeg.

Angående brugtvognspriser ved jeg ikke helt, hvad jeg skal sige til det. Jeg tvivler på, man kan sælge en e-golf brugt i DK uden at tabe en formue alligevel - interessen er forsvindende lille hernede, desværre.

assc

Har ikke varmepumpe og har heller ikke savnet den et sekund. Vår har blitt bil #1, og dieselbrenneren kan stå en uke i strekk, men vi har også 95% av all kjøring innenfor 5-7 mil t/r, da blir varmepumpe uvesentlig - har faktisk aldri hurtigladet eller ladet noe sted utenom jobb/hjem (hatt den 9 mnd). Keyless og skinn derimot er must imo, samt lys & sikt pakke og parksensorer, alt annet kunne jeg klart meg uten (har alt utenom vp og alarm). Mine 2 cents.

gamer73

lys og sikt er greit å ha ja....for der ligger vel auto lys ikek sant? ambient såntes jeg er dritstilig, men på ingen måte nødvendig...Alarm har jeg ikke og heller ikke noe parkeringsassistent, men jeg har ryggekamera. Ryggekamera er veldig greit for å kunne rygge nært en vegg etc...Mørke ruter er uhyre viktig om man har hvit bil...den ser temmelig kjip ut uten mørke ruter (hvit bil).

e-curious

Jeg har en e-Golf med varmepumpe og _impegnerte_ stoffseter (kjøpte bilen med Lifeshine interiør/lakk-behandling).  Jeg bor på Vestlandet og har så langt ikke fått flekker i setet, trass normal bruk i regn.  Jeg så hvor flekkete demo-bilen var og tok litt skrekken.  Jeg ser at mange her har valgt skinn nettopp på grunn av slike flekker.  Personlig har jeg aldri angret på å ikke velge skinn.  Det er lunere om vinteren og kaldere om sommeren.  Etter det jeg skjønner virker også varmetrådene litt saktere med skinnseter??

På bakgrunn av min personlige erfaring vil jeg råde det til å kjøpe en bil _med_ stoffseter, og så impregnere dem.  Etter det jeg har skjønt er det lett å få bort vannflekkene med rensing  (det må andre svare på), i så fall ville jeg kjøpt en bil _med_ flekker.  Flekker vil være et godt argument ved pruting på en brukt bil. 

Av ekstrautstyr jeg har valgt er nok ryggekamera og sensorer framme og bak det jeg ville ha saknet mest, jeg ville nok ikke ha valgt en bil uten.  Jeg har valgt Lane-assist,  det er sikkerhetsutsyr som er anbefalt av NAF (det virker kun når farten er over 64 km/t).  Lysassistent alene ville jeg ikke ha prioritert, heller ikke key-less, innklappbare speiler og interiørbelysning.  (Jeg synes nok at interiørbelysningen på bilen min er litt stilig, men ville ikke lagt vekt på det dersom jeg skulle kjøpt brukt)

David Skov Hansen

Sitat fra: jensjacob på tirsdag 15. mars 2016, klokken 12:09
I Danmark kan du ikke fravælge varme i forruden men du kan vælge løsninen uden synlige varmetråde. Det er en tyndfilm i stedet som leverer varmen.

Den valgmulighed fik jeg ikke og vi valgte alt til.

vitcho

Det er lidt hemmeligt. Det hedder "Forrude, klima/komfort" i Danmark. Min sælger vidste ikke engang, hvad det var. Jeg fandt først ud af, hvordan den varmede ruden, da JensJacob fortalte det  :-D

Cirrisky

Kjøpte bilen min med ca alt ekstrautstyr, det eneste jeg valgte bort var vel alarm og kollisjonsputer baki.

Eneste jeg så og si aldri har brukt er fjernlysassistent, fordi jeg aldri kjører på uopplyste veier. Om man derimot bor et sted hvor man må kjøre på en del mørke veier så kan jeg se at den kan være en fordel.

e-curious

Sitat fra: Cirrisky på onsdag 16. mars 2016, klokken 14:27
Eneste jeg så og si aldri har brukt er fjernlysassistent, fordi jeg aldri kjører på uopplyste veier. Om man derimot bor et sted hvor man må kjøre på en del mørke veier så kan jeg se at den kan være en fordel.

Kjører en del på mørke (og svingete) veger.  Fjernlysassistenten virker bare når du kommer opp i en viss hastighet, ofte mer enn det er forsvarlig å kjøre på halvdårlige veger.  På gode veger er den derimot ganske ok, en kan også justere responsen.  En annen ulempe er at du får et hakk ekstra på vekslingen mellom nær- og fjernlys om er veldig irriterende når du har bruk for å veksle manuelt.

egolfer

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 15. mars 2016, klokken 10:05
innklappbare speil syntes jeg er en forferdelig sak...jeg tørr ikke tenke på hva som skjer om dem skulle fryse fast......dessuten ser det for jævlig stygt ut med speilene inne når bilen står parkert...

Hei!

Har valgt å ikke inkludere innklappbare speil fordi var også litt i tvil på hva som skjer når de fryser men egentlig angrer det nå fordi det finnes lys under dem. Jeg trodde lyset var inkludert med lyspakken med det viser seg at det kommer bare med innklappbare speil.
VW eGolf 2016 med VP

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA