Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din 0-100 i GTE

Startet av Comanders, søndag 13. mars 2016, klokken 13:25

« forrige - neste »

Comanders

Hei,

jeg tenkte å høre hva deres 0-100 tid er i din Golf GTE. Det er varierende tall ute og går.

På min bil er ble det 6,8 sek og sommerdekk.

Hva med deg og din?

DannyMT

Får veldig varierende tider, da alt går på hvor mye guffe man har på batteriet. Hadde alle startet med samme utgangspunkt på batteriet, ville man også ha fått jevnere tall.

Tallet som VW oppga som 0-100, var vel 7,6 om jeg ikke husker feil. Denne tiden er "verst tenkelig", og uten noe særlig drahjelp av elmotoren.
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

Comanders

Nå startet jeg egentlig tråden for å finne ut hva "din" bil får og ikke referansebilen og de offisielle tidene hehe  :)

Cydonia

Hva er god metode for å måle korrekt tid? Stoppeklokke? GPS-app? Kamera mot speedometer? Og hvor gjør dere dette? Påkjøring til motorvei, uten bakke?
Hyundai KONA electric 2018

DannyMT

I nærheten av Oslo, er det en fantastisk rettstrekke ved Leirsund/Lillestrøm som vi har prøvd ut litt..

6,3 er vel den beste tiden jeg har sett på youtube, men fikk rundt 7,0 selv..

Var forsåvidt det poenget mitt var, Comanders.. Våres biler vil trolig ha varierende tider på 0-100 omtrent hver dag :P
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA