Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Godkjenning EU.

Startet av froland, lørdag 12. mars 2016, klokken 23:04

« forrige - neste »

froland

Hei venner! Jeg har en Think 2008 modell og der lyser airbaglampa. Den har alltid gjort det og fått EU godkjenning. Men etter de nye reglene ville de ikke godkjenne den. Noen som vet råd? Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

mohpet

Hei, jeg hadde det samme for en tid tilbake. Det var setebelte festet i gulvet, altså låsen i midten som måtte skiftes. Er visstnok en føler inni den, som da var gåen. R&S gjorde dette den gang. Har fungert fint siden.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

froland

Hei igjen! Etter som jeg erindrer skulle Thinken være på nett hele tiden og når de kuttet det begynte lampen å lyse. De senere modellene hadde ikke dette. Dette godtok biltilsynet før. Men nå fikk mekanikeren som skulle fikse min bil problemer pga denne lampen. Er det noen som har løst dette problemet? MVH Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Go-carter

Sitat fra: froland på mandag 14. mars 2016, klokken 06:47
Hei igjen! Etter som jeg erindrer skulle Thinken være på nett hele tiden og når de kuttet det begynte lampen å lyse. De senere modellene hadde ikke dette. Dette godtok biltilsynet før. Men nå fikk mekanikeren som skulle fikse min bil problemer pga denne lampen. Er det noen som har løst dette problemet? MVH Froland.

Jeg vet at mange får fjernet denne ved å montere OMVS-fjernstyring på Thinken, men det koster litt penger og tar litt tid. Lurer på om det var noen andre metoder også, men det husker jeg ikke helt.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

BauDemo

I have a made a box that is plug and play - you just unplug the box that does not work and plug my box instead - same connector - takes 10 minutes to install. It is expensive, PM me for price.

I used the knowledge from the box to modify the code for the OVMS - the OVMS is a bit cheaper but you would need to flash the program to it, add components to control the lamp, add matching connectors so you can connect the OVMS to the same lines.

Nikolay
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Elmo

Sitat fra: Go-carter på mandag 14. mars 2016, klokken 07:35
Lurer på om det var noen andre metoder også . . .
Tape over lampa :D  men det bør gjøres FØR man får anmerkning ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

En tidsforsinker krets http://www.ebay.com/itm/DC-12V-Delay-Time-Delay-ON-OFF-Relay-Module-Switch-Control-Cycle-Timer-TA-N2G2-/291665049124?var=&hash=item43e8977624:m:mhWnoB5JBWVpuuNZP81OdCQ  tilkoblet lampen er nok bedre enn teip. Lampen skal nemlig lyse opp, og så slukke.

Ellers noen som har fått med seg Ford kampanjen der en får gratis vindusviskere om en leverer bilen på EU kontrol. https://secure.ford.no/service/OSBOV

Virker som de hadde glemt ut sin lille Elbil A266, men la inn KA og kom videre i bestillingsprosessen. Ford vurderte nemlig å bygge etterfølgeren til A266; A306 på et KA chassis helt til det viste seg at det Lutur utviklede chassis var eneste som fungerte.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Think1

Først må man sjekke om det er noe feil i airbag systemet med diagnose verktøy, så må du sjekke rac, det er den som styrer airbag lampe.
Får du kontakt med den er feilen et annet sted.
Du kan prøve å resette lampen med å lå bilen stå med tenning i posisjon 1, ta av hovedpluggen med mest kabler på og la den stå et minutt og så kobler du inn kontakten og slår av bilen. En del lamper har da slukt, men det er en vei og koble seg om rac uten og sette inn ny boks.

POSi411

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 15. mars 2016, klokken 05:39
<SNIP>
Virker som de hadde glemt ut sin lille Elbil A266, men la inn KA og kom videre i bestillingsprosessen. Ford vurderte nemlig å bygge etterfølgeren til A266; A306 på et KA chassis helt til det viste seg at det Lutur utviklede chassis var eneste som fungerte.

Hvem/hva er/var "Lutur"?
POSi411
Jessheim
2008 Th!nk City Zebra med soltak og rødt interiør

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA