Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SC i Oslo

Startet av Imran Ulhaq, mandag 07. mars 2016, klokken 14:32

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Avh på mandag 21. mars 2016, klokken 10:53
Se hva Tesla gjør i NYC. Slik vil vel vi ha i Oslo (og andre større byer)?

Jepp, men som du ser snakker man her om "destinasjons-ladere" ikke superladere (nevner det siden dette er en tråd om superladere i Oslo). I Europa blir det det egentlig standard Type2 ladere.
Model S 85D

aness

Sitat fra: Amoss på mandag 21. mars 2016, klokken 15:35
Sitat fra: Avh på mandag 21. mars 2016, klokken 10:53
Se hva Tesla gjør i NYC. Slik vil vel vi ha i Oslo (og andre større byer)?

Jepp, men som du ser snakker man her om "destinasjons-ladere" ikke superladere (nevner det siden dette er en tråd om superladere i Oslo). I Europa blir det det egentlig standard Type2 ladere.

Det må da være mange flere offentlige ladere enn antall pumper i Oslo sentrum?
Ikke at det er så mange bensinstasjoner igjen innenfor ringene, jeg kommer ikke på noen innenfor ring 1 nå, og bare noen få innenfor ring 2.

Jeg tror jeg har ca 15 stolper, hver med 2 uttak, innenfor 5-15min spasertur hjemmefra.
De fleste av disse er av den nye typen med type-2.

Philip Marlowe

Disse offentlige stolpene er vel ikke å betrakte som destinasjonsladere med mindre man har tenkt å overnatte.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Avh

Sitat fra: Amoss på mandag 21. mars 2016, klokken 15:35
Sitat fra: Avh på mandag 21. mars 2016, klokken 10:53
Se hva Tesla gjør i NYC. Slik vil vel vi ha i Oslo (og andre større byer)?

Jepp, men som du ser snakker man her om "destinasjons-ladere" ikke superladere (nevner det siden dette er en tråd om superladere i Oslo). I Europa blir det det egentlig standard Type2 ladere.

Men vi ønsker oss vel slike dersom det ikke kommer SC  sentrumsnært? I NY er de gratis for Teslaene ... ;D
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Amoss

Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 22. mars 2016, klokken 10:04
Disse offentlige stolpene er vel ikke å betrakte som destinasjonsladere med mindre man har tenkt å overnatte.

Tja, om jeg kjører inn til Oslo enten det er for å overnatte, dra på kino, besøke venner, shoppe, delta i ett møte eller være på jobb så er da i så fall Oslo destinasjonen min. Destinasjonsladere på hoteller er vel for overnattning, men ikke alle de andre.

Så ja, jeg anser alle sakte og semi-hurtige ladere i/ved større byer/tettsteder/shoppingsentra etc som "destinasjonsladere". Jeg kjørere ditt, lader mens jeg gjør det jeg skulle ditt for å gjøre, og kjører tilbake etterpå.

Sitat fra: Avh på tirsdag 22. mars 2016, klokken 10:11
Men vi ønsker oss vel slike dersom det ikke kommer SC  sentrumsnært? I NY er de gratis for Teslaene ... ;D

Trodde det var masse slike på plass alt i Oslo som var gratis for alle? Men om Tesla velger å sponse enda noen til er det vel neppe noen som klager :)
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA