Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vindusheis

Startet av Trond.Strom, onsdag 09. mars 2016, klokken 12:46

« forrige - neste »

Trond.Strom

I min 2011 Leaf går høyre vindu foran opp vesentlig senere enn venstre. Dersom man starter å ta opp begge vinduene samtidig er det høyre vinduet foran ca 2/3 oppe når det venstre er helt oppe. Har kommentert dette på service og fått til svar at de smører opp vinduet og at det skal løse saken. Men vinduet er like tregt.
Er dette en bagatell eller skal jeg ta bilen tilbake til Birger N Haug for å få motoren byttet?




Powerflux

Se bort ifra at fyren i videoen er litt pussig. ....metoden fungerer utmerket  ;D

https://youtu.be/cl-7LtQuRfs
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Trond.Strom

Smøring er nok lurt ja, men selv etter vinduene er smurt opp med silikonspray er det høyre vinduet tregt. virker som om den ene motoren er dårligere/tregere.

Sele

Tror du må vekk med dørtrekket for og komme til. Er vel en motor og wiretrekk og en saks som senker og løfter vinduet. Er nok der det går tregt kan og være en wire som er dårlig/oppfliset.

leafnor

Sitat fra: Trond.Strom på onsdag 09. mars 2016, klokken 13:01
Smøring er nok lurt ja, men selv etter vinduene er smurt opp med silikonspray er det høyre vinduet tregt. virker som om den ene motoren er dårligere/tregere.
Jeg hadde også trege vinduer. Og det ble ikke OK før jeg fikk silikon ordentlig inn i listene som fører vinduet.
Trengte ikke av med dørtrekk.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Trekkoppbil

Kan det være låg spenning som er problemet?

Mitt på vinteren synes jeg det er greit å kople batteriet fra bilen et par ganger, og lade det opp med en intelligent lader.

Jeg var plaga med treige heiser tidligere i vinter, men det ser ut til å ha vært forbigående.

Powerflux

Sitat fra: Trekkoppbil på fredag 11. mars 2016, klokken 09:54synes jeg det er greit å kople batteriet fra bilen et par ganger, og lade det opp med en intelligent lader.


Hvorfor koble det fra bilen? Det lader jo på samme måte som bilen selv lader det på!!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Trekkoppbil

Biltemaladeren kan være litt kranglete når batteriet er kopla til bilen.

TB

Straumtrekk når bilen er av bør vere lite - slik at batterilader bør ikkje "sjå" dette.
Har lada både elbil og fosilbil med Ctek, ikkje vore behov for å ta ut batteri.

(På elbil (som har ein stor innbygd batterilader) skal det ikkje vere nødvendig å lade med ekstern batterilader i andre tilfelle enn der batteri er tømt pga brukerfeil.
På Leaf er det uheldigvis rapportert om designfeil som gjer at batteri ikkje blir lada opp slik det burde.)
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA