Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

#6615
Sitat fra: Contango på lørdag 16. mars 2024, klokken 10:06
Sitat fra: Mobileum på torsdag 14. mars 2024, klokken 23:12Og det vet du 3 år i forveien ;) ? Hva slags Tesla kjører du?

BTW. 2024 id.4 GTX gjør unna 0-100 på 4,8 sekunder. Betydelig raskere enn TMY LR.....
Hvor har du det fra? Har noen testet? Spec er 5,4.

På denne testen for noen år siden så kjørte i hvert fall Tesla Model Y langt fortere enn ID4 GTX.

Legg særlig merke til tiden fra 60 og fra 80, som er veldig nyttig ved forbikjøringer i sving over bakketopp, med motgående trafikk.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

#6616
Kjøp TSLA det er det eneste trygge.
He he dette er mørkt fra sandy assa, han hudfletter fossil gjengen i denne videoen der han er bare positiv til Tesla. Se bilde og tsla opp 73% mens gm og de andre er utfor stupet allerede. se på gjelda til de andre ift Tesla, nesten helt lavest. Herlig :laugh:  Det handler om fremtiden for US bilprodusenter.

Sandy rakker indirekte ned på Kina mannen også :+1: som har fått eierkontroll på EV batteri osv. Bra at Sandy gjør det. Jeg liker ikke Xi jeg heller - siden han støtter Putin i Ukraina krigen.

Må sees

https://youtu.be/g63SJwFdGTQ?si=g-woaJBxasDl2eF-

Speeder

Sitat fra: advale på torsdag 05. januar 2023, klokken 13:46
Sitat fra: emurof på onsdag 04. januar 2023, klokken 18:26Tesla har mye å gå på med marginene sine. Andre har ikke det. Disse andre er de som virkelig vil slite. Og det vil komme Tesla til fordel på sikt.

På tide å legge denne diskusjonen død en gang for alle. Det er bare tull at de andre ikke tjener på elbiler. GM skal komme ut med flere attraktive biler fra 30 000$, blant annet Equinox. GM, FORD, VW etc skal gå all in. Hvis det er lite penger å hente hvorfor går de all in? Selvfølgelig må det store investeringer til i starten, men det blir som med store investeringer, det skal nedbetales med salg av flere millioner av biler.

At Tesla viser "skyhøye" marginer vs andre er bare hvordan selskapsstrukturen er bygget opp. Tesla ønsker at alt skal under Tesla's paraply. VW og andre søker etter strategiske partnerskap og splitter/allokerer fortjenesten/marginene over flere ledd som de eier/deleier osv.

Og for ikke å nevne så kommer BYD for fult. Selvfølgelig vil mange bli fristet av en Model S konkurrent til 560 000... Snart kommer Seal. Når SUV'en dems koster 370 000 så kan man regne med Seal vil koste rundt 330-340 000. Og igjen, i US så kommer GM for fult med attraktive biler og priser.
Da ser det ut til at det kan stemme det som flere har påpekt: de fleste vanlige bilprodusenter TAPER penger på å selge elbiler.
https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2024/03/21/195990817/taper-over-60-000-pa-hver-elbil-de-selger?fbclid=IwAR2l7YGt6gnVy6YHB0U8pP2CEi616J7hVSqhZqLfK2kpZhlbnfDpqDq4TIs&nr=1

Sleng på Ford sin årsrapport hvor de skiller ut elbilene som viser massive tap.

Kanskje ikke emoruf hadde så feil i sin påstand advale?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Mobileum

Det er tøffe tider for hele bilbransjen nå, så kanskje en ide å vente på kvartallstallene før man utroper vinnere og tapere?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

daktari

Den rapporten fra BCG kan man lese her https://www.bcg.com/publications/2024/can-oems-catch-the-next-wave-of-ev-adopters. Virker som om det er en rapport fra konsulenter uten oppdragsgiver, i all hovedsak basert på en survey av 3000 kunder (USA? Ikke oppgitt demografi på kundene.)

Hovedfunnene i rapporten er at elbilsalget vokser (50% i fjor mot forventet 70%), og at en stor kundegruppe vurderer elbil men at kun Ioniq 6 long range rwd tilfredsstiller kriteriene til de nye kundene. Selv ikke Model 3 er bra nok.

Akkurat de $6000 i tap dro de rett ut av ra**h**et, uten noen referanser eller regnestykker overhodet. Det fremstår mest som et argument for å frigjøre ytterligere insentiver fra staten. De nye kundene vil ha både mindre og billigere biler samt større, og alle med lengre rekkevidde.

Ellers er det en fin oversikt som viser hvilken teknologi de allerede har på plass, og de scorer høyt på flere variabler.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

12%! ikke dårlig estimert for 24 i US. Sikker på at Tesla ta mye av det markedet og vil nok selge mange biler i år :+1:

Kopi:

«J.D. Power now forecasts U.S. electric vehicle market share will hit 12.4% in 2024, up from 7.6% in 2023. While that represents a gain of 63%, the rate is down 0.8 percentage points from the firm's original prediction. Last year, EV sales grew at a 50% pace, hitting one million units for the first time.

5. mars 2024

https://www.cbtnews.com/j-d-power-lowers-2024-electric-vehicle-sales-forecast/

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på I går kl. 08:1012%! ikke dårlig estimert for 24 i US. Sikker på at Tesla ta mye av det markedet og vil nok selge mange biler i år :+1:

Kopi:

«J.D. Power now forecasts U.S. electric vehicle market share will hit 12.4% in 2024, up from 7.6% in 2023. While that represents a gain of 63%, the rate is down 0.8 percentage points from the firm's original prediction. Last year, EV sales grew at a 50% pace, hitting one million units for the first time.

5. mars 2024

https://www.cbtnews.com/j-d-power-lowers-2024-electric-vehicle-sales-forecast/

Wow! Det er en enorm økning! Får ikke håpe Trump klarer å stoppe snøballen, når han blir president igjen.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

SitatWow! Det er en enorm økning! Får ikke håpe Trump klarer å stoppe snøballen, når han blir president igjen.
He he den mannen er troanes til alt ;D

daktari

Sitat fra: ToWalkOrDrive på I går kl. 18:10
Sitat fra: Electric cars in Norway på I går kl. 08:1012%! ikke dårlig estimert for 24 i US. Sikker på at Tesla ta mye av det markedet og vil nok selge mange biler i år :+1:

Kopi:

«J.D. Power now forecasts U.S. electric vehicle market share will hit 12.4% in 2024, up from 7.6% in 2023. While that represents a gain of 63%, the rate is down 0.8 percentage points from the firm's original prediction. Last year, EV sales grew at a 50% pace, hitting one million units for the first time.

5. mars 2024

https://www.cbtnews.com/j-d-power-lowers-2024-electric-vehicle-sales-forecast/

Wow! Det er en enorm økning! Får ikke håpe Trump klarer å stoppe snøballen, når han blir president igjen.
estimatene for 2023 var velst i salg av elbiler på ca 70%, men veksten endte på 50%.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på I går kl. 18:10Wow! Det er en enorm økning! Får ikke håpe Trump klarer å stoppe snøballen, når han blir president igjen.
Det er fremdeles «hvis». Trump er på konkursens rand etter den siste boten og selger nå bibler for å klare seg. Han drukner også i advokatutgifter. Samt det er flere tiltaler på gang.....

Men dessverre, det som ville drept de fleste kandidater styrker han i basen sin. General election er en annen sak, men det er mulig han klarer det og det vil bli en bremsekloss, en stor en 🤷🏻

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA