Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dytte snøfast bil

Startet av Stikkontakten, torsdag 03. mars 2016, klokken 22:15

« forrige - neste »

Stikkontakten

Dersom en i3 sitter fast i snøen, og får dytte hjelp. Kan bilen på noen måte ta skade?

nofuelno

Så lenge den/de som dytter ikke røsker løs noen deler, så burde det gå bra.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Ingeniøren

Bakplata i glass tåler vel ikke all verden. Der var en her inne som fikk den knust av seilende søppeldunk.

Ellers er vel og de svarte delen rimelig utsatt for riper - flata under bakluke har fått noe allerede av handleposer med mer  :(. Dyttende hender på møkkete bil er ikke bare skånsomt.

Kanskje likegreit å ringe falken ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Trond.m

Etter å ha sittet fast snart 24 timer antar jeg at gode råd ikke er så mye verd  :) Men enhver bil må jo tåle å bli dyttet med håndkraft. Skulle noe gå i stykker da, vil jeg si at det er en reklamasjon. Vi snakker om en bil, gjør vi ikke ?
Ikke en pyntegjenstand  :D

Ingeniøren

Sitat fra: TM på fredag 04. mars 2016, klokken 18:45
Etter å ha sittet fast snart 24 timer antar jeg at gode råd ikke er så mye verd  :) Men enhver bil må jo tåle å bli dyttet med håndkraft. Skulle noe gå i stykker da, vil jeg si at det er en reklamasjon. Vi snakker om en bil, gjør vi ikke ?
Ikke en pyntegjenstand  :D

Delte meninger om det der ja. De fleste ting jeg har er pyntegjenstander , liker ikke at det blir merker og skraper - men det er meg  ;D

Men så er det og kamp om bilene jeg selger.....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Jalla

Sitat fra: TM på fredag 04. mars 2016, klokken 18:45
Etter å ha sittet fast snart 24 timer antar jeg at gode råd ikke er så mye verd  :) Men enhver bil må jo tåle å bli dyttet med håndkraft. Skulle noe gå i stykker da, vil jeg si at det er en reklamasjon. Vi snakker om en bil, gjør vi ikke ?
Ikke en pyntegjenstand  :D
Enhver bil tåler selvsagt ikke å bli dyttet med håndkraft av idioter, for de er ikke laget for det. Du må med andre ord bruke hodet før du setter i gang med noe slikt.

AppleKnocker

Hvem var det som sa at i3 ikke er en hipsterbil?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

turfsurf

Var med på å dytte en XC70 med jalla AWD for en ukes tid siden. Det var så mye plast at det nesten var umulig å tak.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

TorAtle

Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Ingeniøren

Dytte bil har da ingen ting med ingeniør kunst å gjøre......, heller tvert i mot  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA