Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av 2016 mod E-UP

Startet av Lasse Grøtta Midtsand, onsdag 24. februar 2016, klokken 19:38

« forrige - neste »

Lasse Grøtta Midtsand

Var idag innom Møller i Trondheim for å lease en ny Polo.
Bilen blir en bil nr 2 som skal brukes til små kjøring(trening/butikken) samt T/R jobb. Til jobb er det ikke mye mer enn 8-9km, men totalt på bom blir det 1000 NOK per mnd.

Da jeg skulle til å signere så fløy synet forbi en E-UP på utstillings gulvet, sto der med sitt beskjedne, kjedelige og leketøy aktige utseende sitt. I det øyeblikket kom det fram at jeg kanskje er blitt litt mer voksen, da jeg endte med hoderegne utgifter på EL bil kontra vanlig brensel bil.

Jeg endte opp med å spørre om å få ta en prøvetur med E-UPen før jeg evt signerte Poloen. E-UPen er langt fra pen, langt fra sprek og ikke særlig maskulint for en gymrotte som meg(polo er vell heller ikke noe testo bombe). Men HERREGUD hvor jeg koste meg!

1 min etter jeg kom tilbake så signerte jeg kontrakten, og om 1 uke skal jeg hente min 2016 mod E-UP på Møller Trondheim.

Regner med det er mange poster lik dette spm:

Hva er deres erfaring med E-UP?

jonrb

Gratulerer  :)
Jeg er veldig fornøyd med e-up! Den blir to år i mai og har kjørt nesten 40000 problemfrie km nå. Gliser like bredt på hver tur :-)
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

hstad

Eg har kjørt 12500 med min siden juni i fjor. Veldig fornøyd. Ingen problemer av noko som helst slag.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

elektrolux

Sitat fra: Lasse Grøtta Midtsand på onsdag 24. februar 2016, klokken 19:38
E-UPen er langt fra pen, langt fra sprek
Hva er deres erfaring med E-UP?

Vår erfaring er at dette er en av de "Hotteste" Hothatch som finnes. Din må ha stått i Eco+ for å ikke merke effekten av 80 elektriske hester på kun 1000 kg bil.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lasse Grøtta Midtsand

haha, ja, jeg kontaktet selger og han sa han brukte å sette de i ECO+ når folk skulle prøvekjøre, pga effekten av kjørelengden. Men for min del så hadd den solgt bedre hvis den hadde vært sprekere, og han visste jo godt hensikten av min interesse, og det var vertfall ikke kjørelengden.

Skal nå hente bilen på fredag. Har hørt at det står i manualene at EL biler generelt bør ha egen kurs, hvor viktig er det? Tenkte å bruke kursen på garasjen, som skal settes opp neste uke, så har ikke satt opp sikring til den enda.

Og er det noen som har satt på noe bredere dekk på disse? Skjønner at det går utover kjørelengden, men i hvor stor grad? Smale dekk er noe av det rareste jeg vet om..

Ellerikke

Hei Lasse, gratulerer med ny bil. 185/55-15 går knallfint, bruker litt ekstra strøm, men ser jo bra ut. Har selv kjørt over 50000km på 25 måneder og bare vært innom for en service og 2 ganger oppdatering og noe annet småfix.
Andreas
Blå e-up!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA