Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

200 hurtigladere i London innen 2017, ny type hurtiglader

Startet av lfc4ever, onsdag 24. februar 2016, klokken 13:52

« forrige - neste »

lfc4ever

2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

Homecast

2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

lfc4ever

Enklere i bruk, mulig med betaling via visakort og sms varsling når lading er fullført.
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

torkil

Ja, den virket smart. Også kjent med automatisk gjenkjenning av bilskiltet. Synes ikke kablene eller utsende er noe problem på dagens ladestasjoner, men det virket jo praktisk med kabler som man kan trekke rett ut, og SMS-varsling!

AmocoCadiz

Sitat fra: Homecast på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:19
Hva mener du med bedre?
Må være at laderen hilser deg med navn når du kommer   :)

Men automatisk reg. nr. gjenkjenning  og start er jo typisk en unik og fremtidsrettet teknologi som er logisk at elbilene kan ta i bruk.

Men synes samtidig rart de kun snakker om 50kWh, når fremtidens ladenettverk og elbiler klart vil etterspørre 100kWh + kapasiteter på hurtiglading.

Trekkoppbil

Kjapp og pålitelig autentisering er sjeldent her i landet.
De som har kjapp autentisering, mangler gjerne viktige funksjoner som visning av ladeffekt.

Den her ser ut til å ha informativt display, og ulike autentiseringsløsninger som det gjenstår å se hvordan fungerer i praksis.

Regnbeskyttelse burde være et must med været de har i UK. Her i landet finnes det stort sett på ladere som tar plassen etter gamle beinsinpumpter. Jeg veit om ett sted.

PokerFjes

Jeg er litt bekymret for snelle-kabel i vinternorge. Se for deg 70cm snø rundt laderen og snø som har smeltet, rent nedover laderen og frosset til en skikkelig isborg.
Jeg ønsker alle nyvinninger velkommen, men den der hadde ikke jeg satset på i skandinavia :).
Hva med prisplanen til chargemaster? 90kr pr 30min. Må man lade i slots av 30min - i såfall så betyr det at minuttprisen blir enda høyere, da veldig mange ikke trenger så mye som 30min lading.

Jeg synes ikke det er rart at man fortsatt satser på 50kW ladere. Det er trolig rimeligere med to stk 50kW ABB-ladere enn en 120kW Deltalader, men det er selvsagt bare gjetting. Med flere ladere har man større fleksibilitet tenker jeg, og større batteripakker vil for de fleste elbillister bety at de slipper å lade så mye på hurtigladere. Unntaket er de som skal kjøre langt, men da tipper jeg at en ladepark i fremtiden vil bestå av 5-6 50kW ladere og 1-2 ladere med hastighet i Tesla superladerstil.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

AmocoCadiz

Snelle kabel kan nok bli problem med snø ogis som smelter og fryser,
men her i Skandinavia burde jo hurtigladere ha et lite tak over seg, helst stort nok til at man selv kan koble til uten å bli helt utsatt for regn og snø.

Prisplanen til chargemaster hørtes litt stiv ut, hvis man er nødt til å kjøpe 30min bolker, blir jo unødvendlig kø også siden folk vil lade sine 30min uansett om de trengte mindre...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA