Sigurdi, du koblet dette gjennom en stasjonær type 2 ladeboks? Koblet det om selv da regner jeg med, uten å få det "godkjent" av elektriker? Hva slags lader har du?
Elektrikkeren som kobler er en god kamerat som er like inntersert som meg, men dette var nytt også for han. ;-)
Men om han kunne skrive samsværs ærklæring på dette oppsettet måtte han sjekke i regelverket og med kollegaer.
Selv jobber han mest med industri innstalasjoner og mindre med husholding men hadde ikke været borti en slik oppkobilng før.
Har en integrert type2 lader i sikrings skap og enfas uttak på yttervegg (styrt fra mobil), lade regulator er fra jkirkebo, Type2 kabel er 7m fra Tesla (omgjort til piggtale), kontaktorer og RCCB vern, overlast vern osv er fra elektrikker.
Så koblet for å sjekke fungsjon, er tilbake til Godkjent Type2 enfas lader nå.
Bilen min ble levert i desember og har det nye Rele oppsettet slik at den kan trekke 32A fra enfas Type2 kabel med singel lader, slipper å laske for å fordele på de tre del laderene med bruk av Type2 kabel.
Legger ved bulletin på omgjøring på eldre biler. ;-)