Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Burde ikke Grønn Kontakt og andre kjøpe sine egne CHAdeMO adaptere?

Startet av Nesquik, torsdag 03. mars 2016, klokken 10:59

« forrige - neste »

Nesquik

Kom over denne artikkelen på Electreck:

http://electrek.co/2016/03/02/fastned-tesla-chademo-adapters-charging-stations/

Fastned i Nederland investerer nå i adaptere for å øke kundegrunnlaget sitt med 5000 teslaer. Dette er jo åpenbart et riktig strategisk grep, særlig med tanke på forventet salg av Model 3.

Så hvorfor gjør ikke Grønn kontakt det samme? Har de ikke tenkt på det?
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

fredag

Sitat fra: Nesquik på torsdag 03. mars 2016, klokken 10:59
Kom over denne artikkelen på Electreck:

http://electrek.co/2016/03/02/fastned-tesla-chademo-adapters-charging-stations/

Fastned i Nederland investerer nå i adaptere for å øke kundegrunnlaget sitt med 5000 teslaer. Dette er jo åpenbart et riktig strategisk grep, særlig med tanke på forventet salg av Model 3.

Model X (og Model 3?) kommer ifølge Elon Musk med Europeisk CCS-kontakt, og trenger derfor ikke chademo-adapter.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Amoss

Sitat fra: fredag på torsdag 03. mars 2016, klokken 12:11
Model X (og Model 3?) kommer ifølge Elon Musk med Europeisk CCS-kontakt, og trenger derfor ikke chademo-adapter.

Oj, det var nytt for meg (selv om jeg har spekulert i nettopp dette - i det minste for Model 3). Har du noen kilde å vise til?
Model S 85D

Nesquik

Jøsses, det var nytt for meg også!

Men uansett er det jo tross alt 10000 S-er ute og kjører på norske veier nå, så forholdene burde uansett ligge til rette for å kjøpe inn noen adaptere. Vedlig bra at TOCN har tatt tak i noen steder, men etter min mening burde det være i hurtiglader-selskapenes interesse å tilby dette på eget initiativ.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

fredag

Sitat fra: Amoss på torsdag 03. mars 2016, klokken 12:48
Sitat fra: fredag på torsdag 03. mars 2016, klokken 12:11
Model X (og Model 3?) kommer ifølge Elon Musk med Europeisk CCS-kontakt, og trenger derfor ikke chademo-adapter.

Oj, det var nytt for meg (selv om jeg har spekulert i nettopp dette - i det minste for Model 3). Har du noen kilde å vise til?

https://youtu.be/Off7830aMp0?t=13m19s

Når jeg hører på det nå en gang til, så sier han kun at supercharger-stolpene i Europa vil komme med CCS-plugger, men ikke noe om bilene. My bad.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at bilene til Tesla dermed også vil få CCS-kontakt, men vi får se når den første europeiske versjonen av Model X kommer.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Amoss

Sitat fra: fredag på torsdag 03. mars 2016, klokken 14:27
Når jeg hører på det nå en gang til, så sier han kun at supercharger-stolpene i Europa vil komme med CCS-plugger, men ikke noe om bilene. My bad.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at bilene til Tesla dermed også vil få CCS-kontakt, men vi får se når den første europeiske versjonen av Model X kommer.

Ok, det var jo ikke like overraskende. Men greit å få den biten også bekreftet. Takk for link. :)

Er enig med deg angående hva bilene vil få, men tror nok det er for sent å få til dette på Model X siden kontakten blir så mye større - derfor jeg ble så overrasket. Men for Model 3 bør de ha hatt denne pluggen i tankene hele veien under designet, så vi får se når den kommer hit :)
Model S 85D

Andrewas

Sitat fra: fredag på torsdag 03. mars 2016, klokken 14:27
Sitat fra: Amoss på torsdag 03. mars 2016, klokken 12:48
Sitat fra: fredag på torsdag 03. mars 2016, klokken 12:11
Model X (og Model 3?) kommer ifølge Elon Musk med Europeisk CCS-kontakt, og trenger derfor ikke chademo-adapter.

Oj, det var nytt for meg (selv om jeg har spekulert i nettopp dette - i det minste for Model 3). Har du noen kilde å vise til?

https://youtu.be/Off7830aMp0?t=13m19s

Når jeg hører på det nå en gang til, så sier han kun at supercharger-stolpene i Europa vil komme med CCS-plugger, men ikke noe om bilene. My bad.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at bilene til Tesla dermed også vil få CCS-kontakt, men vi får se når den første europeiske versjonen av Model X kommer.
Her tror jeg dere har misforstått. At han sier at stolpene vil få CCS kontakt tolker jeg som at det vil komme en CCS kontakt i tillegg for å imøtekomme kommende krav fra EU om at alle må tilby lading over CCS.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA