Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Grønn Kontakt i Lyngdal

Startet av Torodd Stangeland, mandag 22. februar 2016, klokken 17:15

« forrige - neste »

Torodd Stangeland

Er denne hurtigladeren flyttet, eller har kartet vært feil hele tiden?
Ifølge kartet skal den stå nord for Fibovegen, men fant den til slutt ved Tesla sine ladere, sør for Fibovegen....
Skal sannelig ikke være lette å finne disse laderne.
Og laderen i Mandal er det ihvertfall ingen som finner uten kart og god tid....
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

Rapid

Den har iallefall stått der siden i sommer. Ellers er jeg enig ang Mandal laderen. Kun for lokalkjente  ;)  Ladere burde vært like lett å finne som bensinstasjoner.

Torodd Stangeland

Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

MEM76

#3
Sitat fra: Rapid på mandag 22. februar 2016, klokken 17:52
Ellers er jeg enig ang Mandal laderen. Kun for lokalkjente  ;)  Ladere burde vært like lett å finne som bensinstasjoner.

Den er iallefall bra plassert for de med små barn med Buenlekeplass (hint, laderen er syd for lekeplassen bak kulturhuset på Malmø).

Jeg har sjekket Google-maps, er at den viser feil kjørevei til ladestasjon. Den foreslår en smal vei (Kattegat), som gjennomkjøring ikke er tillatt. I tillegg kommer du på feil side av bygget. Enn bør kjøre fra gamle E18 inn Sandskargata..

Det burde være et skilt der...  Men Mandal kommune ønsker vell egentlig at dere kjører på den andre siden av Kvislaelva, en mer kronglete kjørevei.

Jeg har skrevet inn til GK, og anbefalt dem å skrive inn følgende i beskrivelsen:

SitatInnkjøring fra Sandskargata 10, 4515 Mandal, sydvest lekeplassen.

Med denne adressen, så vil en komme på riktig side av bygget.
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

BjørnL

Jeg har nylig ladet i Mandal, men kommer neppe til å gjøre det igjen. Det var litt av en ekspedisjon gjennom trange gater pluss en del leting for å finne den da jeg mente jeg var på rett sted.  Beliggenhet vil bety mer og mer for hvilke ladere vi velger ettersom utvalget blir større, og da tror jeg Grønn kontakts samarbeid med Statoil vil være et gullegg.

Panduck

#5
Nå føler jeg meg litt heldig som fant rett frem til Mandal laderen uten noen problem.

Man får vel litt trening når man driver med geocaching.

Men det får meg igjen til å lure på hvorfor man ikke bare legger inn eksakte koordinater til ladere, isteden for å tulle med adresser, som gjerne ikke er helt klart definert hvor er.

MEM76

Sitat fra: BjørnL på tirsdag 23. februar 2016, klokken 14:16
Jeg har nylig ladet i Mandal, men kommer neppe til å gjøre det igjen. Det var litt av en ekspedisjon gjennom trange gater pluss en del leting for å finne den da jeg mente jeg var på rett sted.

Da kjørte du gjenom Kattegat, Sandskargata er rett og brei. Denne gata er tilrettelagt bussparkering, så det burde være god plass for elbiler.

Syntes det er en god plassering for mandalitter, men dårlig skiltet..
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

Torodd Stangeland

Syntes sammenligningen med geocasher var veldig treffende
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

MEM76

Det kommer et nytt ladestopp mellom Rom og Brennåsen, fordi laderen i Mandal er for langt unna E39 for at den inngår i den nyeste utlysningen, og at det er over 50km mellom Rom og Brennåsen.

Pga ny E39  så tviler jeg på at den nye laderen kommer i Mandal, . Vigeland eller Søgne er da naturlige steder å opprette ny lader
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA