Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Aurland - Hol med elbil

Startet av pudderjagar, søndag 21. februar 2016, klokken 16:51

« forrige - neste »

pudderjagar

Er da nokon som har kjørt frå Aurland til Hol med elbil. Kor mykje straum brukar dere og kor ladar dere. Eg tenkjer både på vinterstid og somartid.

Eg veit at da er ein AR lader i Aurland men prøver å unngå dei då prisen er heilt på jordet.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

pudderjagar

Frisker opp igjen denne litt. Er det nokon som har kjørt Aurland - Hol med Zoe?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

aronesen

#2
Har ikke kjørt der selv, enda.. Men ifølge Green Race (Jurassictest) skal det gå fint om du holder deg under 80 på sommerstid. Om vinteren må du nok kjøre enda saktere, eventuelt høre med Storestølen om du kan få låne litt strøm der for å være sikker på å rekke fram.. http://www.storestolen.no/no/om_storestolen/
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

THE

Det er bare 92 km med 600-700 netto høydemeter å overvinne. Hastighet fra Aurland og opp er ganske lav, så det bør gå greit selv om stigningen er stor i %. Har selv kjørt 128 km med netto 750 høydemeter, hadde da 15% batteri da jeg kom frem til hytta. Kjørte nye 15 km ned til Fagernes for å hurtiglade. Totalt ca 143 km inkludert stigninger fra 0-1000 moh og 450-750 moh. Med forsiktig kjøring er det utrolig hvor mye man kan få ut av batteriet på Zoe.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

pudderjagar

Teoretisk skal da gå veldig fint både med Green Race og andre kalkulatorar. Problemet er at da kan vøre veldig kaldt frå Østerbø til Geiteryggtunellen. Er litt spent på kor mykje da vil sluke av batteriet.

Men da er vel berre å prøva tenkje eg!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA