Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model X - Dekk og felger

Startet av petersv, søndag 21. februar 2016, klokken 16:50

« forrige - neste »

petersv

Ser ut som om det blir dyre hjul på denne bilen, billigste vinterdekk http://www.prisjakt.no/product.php?p=3382129

Mao

I 19-tommer kan du vel bruke 235/55 eller 245/55. Det blir nok vesentlig billigere  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

petersv

Det står ikke som godkjente dimensjoner i manualen til bilen nei, men kan vel gå.

Cowboystrekk

235\55 er en veldig bra dimensjon pga stort utvalg og generelt lave priser, kanskje ikke de peneste dekkene, men du har bl.a mulighet til å få tak i mange dekk med B i rullemotstand, noe du sliter med på Model S, den bokstaven kan i noen tilfeller utgjøre flere mil økt rekkevidde sammenligna med andre dekk.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

satheesh.net

#4
Det blir Pearl-White farge denne gangen også. :)

Jeg er dog litt uenig med meg selv rundt fargevalget på felgene. Hva tenker dere? Jeg har mest lyst på 22" Onyx Turbine-hjul, men er redd de blir for mørke?

Epleskreller

Onyx-hjulene fører også til forsinket leveranse i USA, mulig det kan skje for våre også?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

satheesh.net

Sitat fra: Epleskreller på søndag 06. mars 2016, klokken 01:46
Onyx-hjulene fører også til forsinket leveranse i USA, mulig det kan skje for våre også?

Vet. Derfor har jeg sendt forespørsel om avklaring rund dette. Vil neppe orke å vente 3 mnd ekstra pga manglende hjulsett! ::)

Epleskreller

Forøvrig syns jeg Onyx-hjulene er tøffe på flere bilfarger, men skulle ønske de var grå istedenfor svarte :-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

satheesh.net

Sitat fra: Epleskreller på søndag 06. mars 2016, klokken 09:06
Forøvrig syns jeg Onyx-hjulene er tøffe på flere bilfarger, men skulle ønske de var grå istedenfor svarte :-)

Nettopp! Ønsker meg grå/karbon liksom! :)


petersv

Artig at det er 19". Når jeg får X-en blir nok 20" solgt og 19" satt på også på sommeren. Tipper man kan skvise ut enda litt mer rekkevidde med Landais-dekk f.eks.

satheesh.net

Synes dere Black Onyx hjulene er for svarte? Jeg synes de hadde sett veldig fine ut på en Signatur Red eller en av grå metallic fargene. Er bare litt i tvil om de blir for mørke mot Pearl-White?

Hva tenker folk?

SunSeeker

#12
Personlig synes jeg ikke sorte felger ser bra ut på hvit og som på bildet titanium. På hvit blir det som du sier " for svart" Passer kun til sorte biler når du vil ha " total black"
Men, min mening

No247

Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 09. mars 2016, klokken 11:38
Tesla kommet med egen vinterpakke:

http://shop.teslamotors.com/collections/model-x/products/19-cyclone-wheel-and-winter-tire-package

Vil det "i praksis" si at man også (lovlig) kan benytte Cyclone felger fra en Model S? Beholdt vinterfelgene når jeg solgte min P85+.
P85+ | Black | Pano | 21'' Grey | Black int | Carbonfibre | Twin charger | Tech package | Park assist | Winter | Sound | Smart Air | Light | Parcel shelf | Security package

P2439 | 17413 (solgt)
Model X P90D

ToWalkOrDrive

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 05. mars 2016, klokken 21:30
Det blir Pearl-White farge denne gangen også. :)

Jeg er dog litt uenig med meg selv rundt fargevalget på felgene. Hva tenker dere? Jeg har mest lyst på 22" Onyx Turbine-hjul, men er redd de blir for mørke?

Jeg synes felgene på det midterste bildet ser best ut. De som er i sølv eller hva det kalles. På litt avstand ser du nesten ikke detaljene på de svarte felgene, og de kan minne om svarte stålfelger, hvor Ronny, Tommy og Johnny har rappet hjulkapslene og brukt dem til skeine-brett-konkurranse, hvor taperen må stjele rullings.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA