Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model X - Dekk og felger

Startet av petersv, søndag 21. februar 2016, klokken 16:50

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: THE på torsdag 23. september 2021, klokken 08:27
På sommerdekk har jeg prøvd en del forskjellig "ræl" (les kina/korea-dekk), og var faktisk veldig fornøyd med Landsail LS588 på TMX. På vinterhjul har jeg ikke turt å prøve noe annet enn premiumdekk.

Jeg har det likedan, bruker LS588 nå om sommer, mens jeg kjøper dyre vinterdekk, men bare uten pigg. Mest regnvåte veier i Bergen med is om morgenen, men med hytte på fjellet ble det en del snø og is også. Og ikke minst testet ut hvert år på isbanen på Gol.

Michelin X-ice 3 (19 tommer på model S) veldig godt dekk på både regn og ikke minst is, like godt halvslitt som nytt, men en forferdelig lamellstøy  - har nå kommet i ny utgave X-ice 4, aner ikke hvordan dette er.
Conti CVC6 (20 tommer model X)- kanskje beste dekket på lite støy, god på det meste, men utslitt etter en sesong, har nå kommet med CVC7 som skal være enda bedre
Nokian R3 (20 tommer model X) - like godt som conti når nytt, bedre enn conti når det er slitt, støyer litt, ble litt overaskjet for R2 blir jo oppgitt til å være helt stille, tåler dobbelt så mange km som conti, så selv om de koster samme som conti, er pris pr km halvparten. Ble disse jeg kjøpte opp igjen av disse.

Aldri prøv Goodyear vinterdekk riktignok, skremt over Goodyear sommerdekk som er det verste dekket jeg har hatt på Tesla (20 tommer), det støyer, sporer og utslitt etter halv sesong.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

rfagerdal

Skal å få satt på Hankook Ventus S1 evo3 K127 i dag, spent på hvordan det blir å kjøre med.
Får ta meg en langtur i helgen for å sammenligne forbruk.

np

Jeg gikk for Continental Viking 7. Vinterdekkene som kom med bilen holdt 3 sesonger (90K km), så var de slitt ned til metalltrådene innerst.. Håper disse varer tilsvarende lenge. Ser fra tester at de kan vannplane noe lettere enn andre, men gode ellers, så får være litt obs på det.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

o.b.lix

Me mindre du kjører på snø hele tiden, tviler jeg du får mer enn halvparten, men jeg kan være for pessimistisk.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Rævedilter

Sitat fra: np på torsdag 07. oktober 2021, klokken 12:11
Jeg gikk for Continental Viking 7. Vinterdekkene som kom med bilen holdt 3 sesonger (90K km), så var de slitt ned til metalltrådene innerst.. Håper disse varer tilsvarende lenge. Ser fra tester at de kan vannplane noe lettere enn andre, men gode ellers, så får være litt obs på det.

Kjørte du 90 kkm på vinterdekka, eller var bilen gått 90 kkm når dei var utslitt, mao kanskje halvparten?

np

Vi kjører mye, men ikke 180K på 3 år. Så ca 45K per dekksett. Byttet sommerdekkene i vår, så de holdt faktisk ikke mer enn to sommersesonger. Kan godt hende disse ikke holder tre sesonger som de forrige, me får sjå. Kostet like mye som forskuddet på Y'en jeg akkurat kansellerte...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

El Toro

Hallo!

Noen som vet om dekktrykksensorer (433 MHz) fra Model 3 uten videre kan brukes på Model X (2017)?
Oslo.
Citroën Saxo Electrique 2002, ~99 000 km, ombygget til LiFePo4 i 2010. Kondemnert okt 2019.
Model S P85+ bestilt okt 09, levert 07.09.13, solgt.
Model S P85 levert 21.03.14, solgt 2015.
Model S 85D levert juni 2015, solgt.
Model X 90D levert mars 2017.
Kia Soul 2018 fra desember 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA