Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dørsensor og bilnøkkel feil?

Startet av franvalseca, lørdag 20. februar 2016, klokken 15:49

« forrige - neste »

franvalseca

Hei,

Jeg før dørsensor som pipper som en av dørene er åpent, uten ingen av dørene er åpnet på min iOn. Har dere opplevd noe slik?

Samtidig, jeg får ikke åpne/stenge dørene med fjernstyrt nøkkelen.

Og... I tillegg kjøpe jeg en brukt originallader på Finn som skulle var i perfekt stand, men har stoppet å lade bilen. Dessuten, klarer jeg å lade bilen med en annet kabel jeg hadde fra før.

Vet dere hva kan være årsaken til disse feiler?

På forhånd, takk.

franvalseca

Hei,

trist at jeg svarer megselv,men jeg fant ut at problemet var en dørsensor som var odelagt. Nøkkelen begynte å virke igjen etter at jeg fikset dørsensoren. :)

Dessuten, har ikke klart å identifisere hva er problemen med laderen. :(

svingen

Hvordan fikser man dørsensor da? Bra du fikk ordnet det :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

SUNPWRD

Har ladekabelen du kjøpte fungert før, men nå sluttet å fungere?
Har du prøvd å bruke samme kabel tilkoblet en annen stikkontakt? Det pleier å være lurt å prøve for å finne ut om feilen er i kabelen eller i el nettet/stikkontakt.
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

franvalseca

Hei, ja ladekabelen fungerte greit når jeg kjøpte den, men stoppet å virke etter noen få dager. :(
Har prøvd på en annet stikkontakt med den samme resultat, så det er klart at det er kabelen som har feilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA